ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | התקפה מול הגנה: שטף המשחק ההתקפי של הפועל יכריע את הסדרה מול פריסטרי

ברביעי, שמינית גמר ליגת האלופות: פלדין ובראון מובילים את ההתקפה הטובה במפעל, ליוונים יש את אחת ההגנות החזקות - איך זה ייגמר? | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.2.20 12:52

חגיגות הגביע השישי הסתיימו כבר מזמן ויש לקוות שגם נשכחו, גם פגרת נבחרת ישראל כבר מאחור, וכעת, עם החזרה לשגרה מגיע האתגר הרציני והמשמעותי ביותר של הפועל עד כה העונה – להעפיל (לכל הפחות) לפיינל פור של ליגת האלופות – יעד שאותו לא הצליחו האדומים להשיג בשנה שעברה. המשוכה הראשונה היא פריסטרי היוונית אותה הפועל תפגוש בשמינית הגמר בסדרה של הטוב משלושה משחקים, שתחל ביום רביעי הקרוב (19:15 בארנה). העובדה שהפועל סיימה ראשונה את השלב המוקדם ופריסטרי רביעית לא נותנת שום יתרון מוקדם (פרט כמובן ליתרון הביתיות במשחק השלישי), ובשלב הזה הכל מתחיל מחדש. רק אזכיר שבעונה שעברה מורסיה הספרדית סיימה את הבית המוקדם שלה במקום הראשון (ועם מאזן 1:13 מצוין) רק כדי לעוף בשמינית הגמר מול אנטוורפן שסיימה רביעית בבית של הפועל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפועל קבוצה טובה יותר ועם סגל איכותי יותר, אבל המוכנות המנטלית מאוד חשובה בסיטואציות בהן על הנייר יש לקבוצה עדיפות ברורה. היוונים לא יעשו חיים קלים. מבחינתם זה צ'אנס לחולל הפתעה גדולה, כפי שהגדיר זאת מאמן היריבה באתר פיב"א: "הפועל היא אחת הפייבוריטיות לזכות במפעל, אבל לכל קבוצה יש גם נקודות חולשה".


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


פריסטרי סיימה את הבית המוקדם במאזן 6:8, כשהיא מבטיחה את ההעפלה לשלב הבא בזכות ניצחון דרמטי על באמברג בבית, שהשאיר את הגרמנים בחוץ. לשחקנים המובילים שלה יש לא מעט ניסיון באירופה: הגארד וויל האצ'ר שהיה כמעט בכל מקום באירופה – מגלבוע/גליל, דרך פרטיזן בלגרד ועד פאוק סלוניקי – שם המטיר אשתקד 29 נקודות על הפועל חולון. הגארד לצידו הוא סטיבן גריי, ששיחק שלוש עונות בצרפת וגם סיים כקלע המוביל של הליגה. אל השניים, שהם המוציאים לפועל העיקריים של היוונים, הצטרף לאחרונה דיאנדרה קיין, שיוסיף קשיחות וייצמד לג'יימס פלדין וג'ייקובן בראון כפי שעשה בשנה שעברה. מה שבטוח נוכחותו תעזור להלהיט עוד יותר את האווירה בארנה. בצבע יחכו יאניק מוריירה, שהצטרף באמצע העונה שעברה לוירטוס בולוניה שזכתה במפעל, וקינגסלי מוזס שהגיע מאנטוורפן. מסביבם בולט היווני הוותיק ואסילופולוס בן ה-36 שמאחוריו שבע שנים באולימפיאקוס.

המאבק הזה הוא באופן מובהק בין ההתקפה של הפועל, שבמדד נקודות למספר ההתקפות נמצאת לא רק הרבה מעל כל השאר אלא עם הנתונים הטובים בהיסטוריה של המפעל, מול ההגנה של פריסטרי, שבמדדים ההגנתיים ממוקמת שלישית מבין הקבוצות שהעפילו לטופ-16. אם הפועל תצליח לשמור על השטף ההתקפי המוכר שלה, ליוונים יהיה קשה מאוד לקחת משחק בסדרה הזו. תרומה משמעותית של עוד שחקנים בסגל, כמו נמרוד לוי ועידן זלמנסון כפי שהיה בשבוע הגביע, יחד עם התוספת של שלווין מאק, יכולה לעשות את ההבדל. מה שבטוח, המשחק מול מכבי תל-אביב בארנה בין המשחק הראשון והשני ישמור על החדות של כולם.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר