איל חומסקי, שחקני הפועל ירושלים (צילומים: שרון בוקוב)
איל חומסקי, שחקני הפועל ירושלים (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | נקודת פתיחה טובה: למרות הפגיעה הקשה של משבר הקורונה – הפועל במצב לא רע

התקציב יירד, אבל כך גם שכר השחקנים, והפועל בהתנהלות חכמה ונבונה יכולה לבנות קבוצה לא פחות חזקה לעונה הבאה | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.5.20 17:40

השגרה אט-אט חוזרת לחיינו, גם אם היא שגרת קורונה (כפי שכולם אוהבים לומר), כאשר הדיונים והדיבורים אודות חזרה אפשרית של הספורט לחיינו בזמן הקרוב משמחת מאוד. אך מורכבת לא פחות.

לאור המצב החדש שנפל על כולנו ביום בהיר אחד, ישבתי בסוף השבוע וניסיתי לנתח מבחינה כלכלית את כדאיות הפעלת הקבוצות הבכירות שלנו בירושלים. הרי אף אחד לא צפה את התפרצות הקורונה והנזק שהיא גרמה – ולא רק מבחינה כלכלית – הוא גדול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שמעתי וראיתי את איל חומסקי, את גיא הראל ואת משה חוגג. הם מדברים מדם ליבם ובלי כל תיאום מציגים דף מסרים אחיד, ברור וחד משמעי – מה שהיה לא יהיה עוד, ושהם יזדקקו לסיוע של כל מי שהקבוצה יקרה לליבו.

אתחיל מהפועל, שם המהלכים היו הרבה יותר קלים ופשוטים (בעיקר בשל מבנה המועדון, מספר השחקנים והזהות שלהם). שמונת הזרים של הפועל חזרו, כידוע, לביתם והחוזה עימם הופסק. בכך למעשה לא היתה הקבוצה צריכה לסיים את יתר השכר שלהם. במקביל, השחקנים הישראליים הוצאו לחל"ת – וגם שם נעצרו הוצאות השכר. אם מוסיפים לכך את הסברה (שהיא יותר ממוכחת) שבעלי המנויים לא ידרשו החזרים – אז הפועל למעשה נמצאת במצב לא רע בכלל. אני הייתי ממליץ לסגור מיד את העונה, ולהתחיל לחשוב על בניית הקבוצה בשנה הבאה.


רמי מנדל

רמי מנדל (צילום: פרטי)


מבחינת הבעלים איל חומסקי, קבוצות הכדורסל (וגם הכדורגל) צריכים להתאגד אל מול משרד הספורט והאוצר בקריאה לעזרה כספית, כי הספורט זו התרופה הנפשית הטובה ביותר בזמנים קשים אלו.

מבחינה מקצועית – בהפועל חתומים לעונה הבאה נמרוד לוי, עידן זלמנסון, תמיר בלאט וג'יימס פלדין – וכבר כעת ברור שהם יצטרכו לקצץ בשכרם. אבל היתרון הגדול שיש אפשרות לנהל משא ומתן מחדש עם השאר, כשכולם מבינים שמה שהיה לא יהיה עוד – שהשכר בכל העולם יקוצץ משמעותית.

הפועל, אם תשאלו אותי, תוכל דווקא לצאת נשכרת במרכאות מהקורונה, ולחזור בשנה הבאה עם קבוצה לא פחות טובה ואטרקטיבית. אין לי ספק שיהיו גם שינויים, אבל האגרוף הזה שקוראים לו הפועל ירושלים חזק יותר מאצבעות בודדות.

***

בבית וגן המצב קצת יותר סבוך. משה חוגג כבר מבין שאת ההשקעות הגדולות שהוא השקיע בשנה וחצי הקודמות הוא לא יוכל להשקיע בעונה הבאה, ועל כן הוא כבר חושב (ביחד עם יוסי בניון ואלי אוחנה) על מכירת חלק נכבד מהזרים (וכולם על השולחן) ובניית קבוצה צעירה.

חוגג, כך לדבריו, מבין שהוא הולך לאבד כסף גדול מההכנסות על מכירת כרטיסים ומנויים, וכנראה שגם ההכנסות מספונסרים ייקטנו משמעותית. התקציב של בית"ר בעונה הבאה (ואולי אף יותר מכך) יהיה רזה יותר וחסכוני. האוהדים מצידם יצטרכו להבין שזו הולכת להיות עונה בלי השקעה גדולה ובלי ניסיון להתמודד על תארים.

בית"ר תבנה את עצמה מחדש, המשאבים יהיו מצומצמים יותר, ואולי בכך תינתן במה משמעותית יותר לשחקנים שגדלו במחלקת הנוער בבית וגן. בכל מקרה, הסיכוי להתמודד עם מכבי תל אביב על התואר בשנה הבאה כמעט ולא קיים – ואת זה כולם צריכים להפנים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר