קרטיס ג'רלס, ג'רמי פארגו (צילומים: ניר קידר)
קרטיס ג'רלס, ג'רמי פארגו (צילומים: ניר קידר)

דעה | היום שאחרי רעידת האדמה: הלב רוצה ג'רלס, אבל גם לפארגו יש מה למכור

העזיבה הכואבת של ג'ייקובן בראון הותירה את הפועל עם בור ענק. לשני המועמדים להחליף אותו יש יד טובה מחוץ לקשת, אך ג'רלס חודר טוב יותר. בכל מקרה - על פלדין ובלאט תוטל אחריות גדולה יותר | טור דעה

פורסם בתאריך: 3.6.20 13:52

איך זה שלזרים של הפועל יש כל כך הרבה בעיות ת"ש? מה, הזרים של מכבי כולם יתומים? אין להם ילדים שנותרו בארצות הברית וסובלים מחרדות? זו תהייה מתבקשת לאור שרשרת המקרים של השנים האחרונות: טרנט לוקט שעזב את ישראל כדי לסעוד את אימו בימיה האחרונים; מאליק היירסטון שחתך הביתה בנסיבות דומות ומאז נעלם; וג'ייקובן בראון שהצטרף היום לרשימה אחרי שהודיע להפועל שהוא חוזר לארצות הברית להיות לצד ילדיו. התשובה לתהייה היא שסביר להניח שגם במכבי יש זרים עם אישיוז דומים, אבל המערכת שעבורה הם עובדים לא נותנת להם את התחושה שאלו בעיות שלגיטימי להציף ולבקש בגינן חל"ת או שחרור. זה מזכיר לי את האנשים שמסתכלים על מצעד הגאווה בסלידה ואומרים "בשנות ה-60 לא היו כל כך הרבה הומואים". ובכן היו גם היו, אבל עמוק בארון.



אני מודה שבשבוע האחרון, עוד לפני ההודעה של ג'ייקובן, שיניתי את דעתי לגבי התלונות של הזרים בהפועל על חזרת הליגה וההכרח לשהות בבידוד. לא ממש נפל לי האסימון שבניגוד לישראל, שהתחושה בה היא שהקורונה הובסה והכל סבבה, בארצות הברית העסק עדיין קשה ואנשים מתים. פתאום הציפייה שגברים אמריקאים עם משפחות יעזבו אותן כדי לטוס לישראל ולבדר אותנו נראתה לי מנותקת, ואחרי שאותם זרים גילו (ואיתם גם אני) שהם לא אמורים לשהות בבידוד למשך שבועיים בלבד אלא מצופה מהם לחיות בבידוד עד סוף העונה – חשבתי שזה כבר באמת מוגזם.

לגבי ג'ייקובן עצמו – בניגוד להפועל, האיש סיפק באינסטגרם שלו הסבר להחלטתו לחתוך בחזרה ליוסטון. בנו בן ה-8 מפחד לצאת לרחוב בגלל מקרה הרצח הנורא של ג'ורג' פלויד כי הוא חושב שעצם היותו שחור שם אותו בסכנה. ג'ייקובן החליט שזה הזמן שלו להיות אבא ולא פוינט גארד סקורר, וזה מובן לי. צריך גם לזכור שמה שאפשר מלכתחילה את המצב שבו גארד ברמת יורוליג משחק בהפועל היא בדיוק זה – ההעדפה השיטתית של ג'ייקובן את משפחתו על פני הקריירה, כפי שקרה לפני 3 שנים כשהוא בחר להישאר ביוסטון בזמן השיטפונות שפקדו את העיר וככה פספס חוזה במילאנו והתגלגל בסוף לגליל. מי שרוצה ליהנות מכוכבים ברמת יורוליג אבל לשלם להם כסף של צ'מפיונס ליג, שיתכבד לפתוח אגף ת"ש שמחלק הקלות.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


נכון למועד כתיבת הטקסט הזה (רביעי בצהריים) כוללת רשימת המועמדים להחליף את ג'ייקובן את ג'רמי פארגו וקרטיס ג'רלס. זו התלבטות קשה כי שניהם לא בדיוק רכזים ולשניהם יש סט התקפי מרשים. הלב שלי הולך עם ג'רלס, כי לדעתי הוא הגארד הזר הכי מרשים שדרך בירושלים מאז וויל סולומון, אבל גם לפארגו אני רוחש הרבה כבוד, והמספרים היפים שהוא עשה בדי-ליג השנה, כולל ההבלחות לסגל של גולדן סטייט, מרשימים. פיק אנד רול אינו בדיוק הלחם והחמאה של אף אחד משניהם, מה שישפיע ישירות על תומאס, בריימו וטרי וידרוש מהם התאמות. הקליעה לשלוש של שניהם טובה, וזה חשוב להפועל של השנה, שכל משחקיה הגדולים כללו המון שלשות, אבל ג'רלס לדעתי טוב יותר בלחדור באחד על אחד מול שומר גבוה, מה שג'ייקובן עשה לא מעט במשחקים גדולים.

לא משנה מי מהשנים ינחת בסוף בארנה, מה שבטוח זה שעל בלאט ופלדין מונחת עכשיו יותר אחריות. בלאט שב להיות הרכז הראשון והטבעי היחיד של הפועל, לפחות עד תום תקופת ההסתגלות של המחליף של ג'ייקובן, ואילו פלדין צריך להבין שהוא לא יקבל מסירות לקליעות בדיוק באותה צורה וטיימינג כמו שהתרגל עד כה בעונה. אם הפור ייפול בסוף על ג'רלס, פלדין צריך לצפות בגמר מול חיפה בעונת 2017 כדי להיווכח שנאמבר 55 יודע לפרגן לגארד שלצידו אם הוא תופס יום חם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר