עומרי כספי, שמעון מזרחי (צילומים: ניר קידר)
עומרי כספי, שמעון מזרחי (צילומים: ניר קידר)

דעה | מה היא מסתירה? הסיבה האמיתית שבגינה מכבי מתנגדת לחידוש הליגה

מכבי היתה מהיחידות שדחפו לחידוש היורוליג, אז מדוע ישנה התנגדות חריפה לחידוש העונה הישראלית? במילה אחת - אליפות. בשתיים - אליפות מושחתת | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.6.20 09:35

הניסיונות הכושלים של מכבי תל אביב לבטל את חידוש הליגה, להסית שחקנים מקבוצות אחרות נגד המנהלת ולגייס אפילו את איגוד שחקני היורוליג לטובת המאמץ רק העמיקו את החזית של רוב קבוצות הליגה נגדה. גיא הראל, רמי כהן ויניב מזרחי ממשיכים להיות חוד החנית ומרימים אחד לשני להנחתות. כהן נשאל השבוע בראיון בערוץ הספורט: "אתה חושב שמכבי פשוט לא רוצה שהליגה תחודש?", הוא השיב: "מה, זה לא ברור?".

זה באמת ברור. אבל השאלה המעניינת באמת בעיני היא למה? למה מכבי לא רוצה לשחק כדורסל? היא הרי היתה בין שתי קבוצות היורוליג היחידות שכן רצו לחדש את המפעל, אז למה להתנגד לחידוש הליגה בארץ? התשובה מסתתרת בטבלאות. ביורוליג מכבי נתנה עונה חלומית ומצאה עצמה עם פרוץ הקורונה במקום ה-5 עם מאזן זהה למקום ה-4. הם רצו שהיורוליג תחזור כי היה להם על מה לשחק, הם חלמו על פיינל פור. בישראל, לעומת זאת, יש למכבי רק מה להפסיד. היא מובילה את הליגה נכון לעכשיו, ואם המשחקים לא יחודשו היא פשוט תוכתר כאלופה. אבל מה הסטטוס שלה עכשיו – אלופה זמנית? אלופה עד שיוכרז אחרת? ולמה זה מרגיש לי מוכר?


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מכבי עושה לליגה מה שביבי ניסה לעשות למערכת הפוליטית בשנה האחרונה: למשוך את המצב עד שהזמניות (הוא לא היה ראש ממשלה נבחר עד לפני כמה שבועות) תוכתר כמציאות קבע. למכבי יש את הסיכוי הכי גדול לזכות באליפות, בטח אחרי שג'ייקובן בראון וטיישון תומאס חזרו הביתה, אבל היא עדיין מתנגדת לחידוש הליגה כי כשמשחקים יש יותר סיכוי לאבד את האליפות מאשר כשיושבים בבית. מכבי משתמשת בטיעון של "בריאותם הנפשית של השחקנים", ומתריעה שהחלטת מנהלת הליגה לפיה השחקנים ישהו בבידוד עד סוף העונה עשויה לגרור דיכאון (מיליון מובטלים מוסרים ד"ש), אבל זה רק תירוץ עבורה כדי לקדם את מטרתה המושחתת – זכייה באליפות בלי לשחק. בדיוק כמו שנתניהו עושה סיבוב על התחלואים במערכת המשפט הישראלית כדי לנסות לחלץ עצמו מדין – ככה מכבי עם הבידוד. בשני המקרים מדובר בטענות שיש בהן אמת – מדיניות הבידוד של המנהלת אכן מוגזמת ובמערכת המשפט בישראל יש אכן תחלואים – אבל בשני המקרים גורמי כוח משתמשים בטענות האלה כדי להטיב עם עצמם.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


ויש עוד דמיון בי מכבי לביבי שנחשף השבוע: הם נותנים לאחרים לבצע עבורם את העבודה השחורה. בניסיונותיו למנוע את חידוש הליגה (באמצעות פוסט שכתב) ולגייס לטובת העניין שחקנים יריבים (ניסה להתסיס באימון הפועל ת"א), הפך עצמו עומרי כספי למשרתם של משלמי משכורתו. לאיזה ביביסט הוא מקביל? האם הוא שמעון ריקלין, אראל סגל נביא הזעם או בני ציפר המעודן לכאורה? לי הוא הזכיר דווקא את עמית סגל, שבניגוד לאחרים מכחיש את היותו ביביסט. השבוע רץ בפורומי האוהדים פיסת ראיון שנתן סגל ובו סיפר שהוא סוג של אוהד את הפועל. מדהים באיזו קלות אפשר לגרום לבנאדם להתגעגע לחנוך דאום.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איציק

    עופר מתן. נראה לי שאתה אכול שינאה. אתה חייב טיפול. ברגע שעשית הקבלות לפוליטיקה הרסת לעצמך את הכתבה.

  2. לא איציק

    לאיציק הליצן: הוא סך הכל סיפק מטאפורות שמוכרות לכל אחד שחי בארץ הזאת, הנה עוד אחת: משל העקרב והצפרע, בתפקיד העקרב, מכבי ת"א/הנאשם, בתפקיד הצפרדע, ליגת העל/גנץ…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר