עדי גורדון, אוהדי הפועל - מאחוריהם דגל הבריגדה (צילומים: כתום צלמים, שרון בוקוב)
עדי גורדון, אוהדי הפועל (צילומים: כתום צלמים, שרון בוקוב)

דעה | בעקבות הביצוע של נתניהו ל"יש בי אהבה": בהפועל יש אהבה והכל, אבל הדלק הוא עדיין השנאה הספורטיבית למכבי

הביצוע המחודש של ראש הממשלה ועדן בן זקן לשירו של אריק איינשטיין "יש בנו אהבה והיא תנצח" - רק חידדה אצלי את המחשבה: בלי מכבי להפועל אין בשביל מה לקום בבוקר - ולכן אסור שהיא שהיא תעזוב את הליגה בשום צורה

פורסם בתאריך: 15.12.20 16:34

הדואט של נתניהו עם עדן בן זקן לשיר "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין נפל על אוהדי הפועל כרעם ביום בהיר שדורש עיבוד. ועדיין, הדיון בעד ונגד הניכוס של ביבי את השיר (שהוליד את הסלוגן שמזוהה עם הפועל) נגדע על ידי אדמיני קבוצת האוהדים בפייסבוק שבה אני חבר, כמו בכל פעם שהפוליטיקה מאיימת להרים שם את ראשה, כאילו קהל אוהדים שחלק ממנו מתנחלים וחלקו האחר שמאלנים יכול לשים את הפוליטיקה בצד.

כך או כך, אני מבקש לנצל את הסיפור הזה כדי לערוך בחינה מחודשת ליחסים בין הפועל והמשפט "יש בנו אהבה והיא תנצח". כשעדי גורדון שילם מכספו כדי להדפיס 5,000 חולצות עם הכיתוב הזה לקראת גמר הגביע במרץ 96' (בדיעבד – לקחת שורה משיר ולשים אותה על טישרט בפונט של כתב יד זה סחי להחריד), הוא התכוון לומר בעצם "יש בנו אהבה והיא (תמיד) תנצח". כלומר, שבגלל שאוהדי הפועל אוהבים את השחקנים באופן בלתי תלוי – אהבתם תנצח תמיד, בלי קשר לשאלה מי ניצחה על הפרקט. בדיעבד, מורשתו של גורדון עוותה והפרשנות השכיחה כיום של המשפט היא שהקהל של הפועל אמור להימנע מלקלל יריבים אלא להתרכז בלעודד את הקבוצה שלו.

כל הקיום של הפועל מאז אמצע שנות ה-90' מתמצה בשאיפה להציג תמונה הופכית למכבי – הופכית בסגנון, הופכית בדמוגרפיית הקהל והופכית, בתקווה, גם בזהות האלופה. אני מרשה לעצמי לומר את זה כי אני גם זוכר ימים אחרים בהם היריבה השנואה של מלחה היתה בכלל הפועל ת"א. השנאה למכבי, למכביזם ולאוהדי מכבי היתה ועודנה הכוח המניע הכי משמעותי של הפועל, ואין מה לזלזל בו. בלי השנאה הזו השמאלנים והמתנחלים לא היו מאוחדים ביציע, לא היו מגיעים 5,000 איש מדי שנה ליד אליהו ואורי אלון לא היה חושב לקנות את הפועל.

השנאה למכבי אינה גורעת מהאהבה הבלתי תלויה של הקהל לקבוצה וגם לא מכתימה אותה. אם אתם רוצים ללמד את הילדים שלכם שיעור לחיים, אל תסתמו להם את האוזניים כשהקהל שר לשמעון מזרחי להתאבד או מכריז שגיא פניני מת, אלא ספרו להם שזה מגניב ברמת כימיה עתידנית שהאנרגיה האדירה ששירת השנאה הזו מייצרת יודעת להמיר עצמה לדאנק של בחור בשם לוקט על הראש של בחור בשם אות'לו, מה שגורם לעובד הקרן החדשה לישראל ולפעיל "אם תרצו" להתחבק ביציע.

לאחרונה, האפשרות שהליגה הישראלית תשוחק בלי מכבי עלתה שוב לדיון בעקבות קומבינת הליגה הבלקנית. ראוי שתישאל השאלה: בעולם בלי מכבי, בין אם כי פרשה מהליגה או שתאונת המטוס שאוהדי הפועל ת"א מייחלים לה בשירם אכן קרתה, מה יהיה האתוס של הפועל? מה יתן לקהל סיבה לקום בבוקר – הרצון לסתום את הפה לאבי בן שימול? צר לי לכתוב את זה, אבל מכבי מושרשת כל כך עמוק בזהות שלנו, שבעולם נטול מכבי אני חושש שהפועל תעשה את הצעד היחיד שבכוחו להשאיר את מכבי בחייה: היא תהפוך למכבי בעצמה ותנסה לשלוט בליגה באופן שגובל בחוסר ספורטיביות. כדי לשמור על עצמנו מעצמנו, אנחנו צריכים את מכבי קיימת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר