דן שמיר (צילום: שרון בוקוב)
דן שמיר (צילום: שרון בוקוב)

"אני מאוד נהנה ממשחקים עם אוהדים חמים"

דן שמיר מוכן לקרב מול הפועל ביום שני בחצי גמר הגביע: "המשחקים בין חולון להפועל תמיד מהנים". ראיון

פורסם בתאריך: 8.2.18 13:13

כמעט עשור, עשר שנים פחות יומיים אם לדייק, חלפו מאז אחד הרגעים השמחים, המרגשים והמרשימים בקריירה של דן שמיר. אז, ב-7 בפברואר 2008, זכה שמיר בגביע השני (והאחרון עד כה) שלו. הוא היה, כידוע, מאמן הפועל, ובמשחק הגמר נגד מכבי תל אביב נקלעו האדומים לפיגור של 22 נקודות, כשאל הרבע האחרון הם נכנסו במינוס 18. גמור? ממש לא. 14 נקודות רצופות קלעו שחקניו של דן שמיר בשתי הדקות הראשונות של הרבע הרביעי בדרך לאחד הקאמבקים המפוארים ביותר בהיסטוריה של גמר הגביע.

תשע שנים קדימה – 13 בפברואר 2017 – חצי גמר הגביע בין הפועל לבין הפועל חולון, שאותה מאמן שמיר. האדומים מנצחים את המשחק (בדרך להפסד בגמר למכבי תל אביב) ושמיר, כמו שמיר, מפרגן. "זה הגמר הקלאסי", הוא אמר דקות אחרי ההפסד של קבוצתו, "שיהיה בהצלחה".

ביום שני הקרוב, 12.2, שוב ממתין לשמיר וחולון משחק מול הפועל במסגרת חצי גמר הגביע (21:15 ביד אליהו), אלא שהפעם המאמן והקבוצה שלו רוצים סוף אחר, כזה שבו הם מעפילים למשחק הגמר שיתקיים ביום חמישי (15.2).

"אני לא אוהב לעסוק בתחזיות ואני לא יודע מה צפוי לנו בסיום", מדגיש שמיר בראיון ל"ספורט כל העיר" לקראת חצי הגמר. "אני לא נכנס למי פייבוריטית ומי לא. אני כן יודע שהקבוצות נמצאות במקום די דומה מבחינת המיקום. כבר היה העונה משחק בינינו, והוא היה משחק צמוד וטוב, כך שאני יכול להעריך שמשחק חצי הגמר ביום שני פתוח לחלוטין".

במשחק הליגה הייתם טובים יותר, הובלתם ברוב המשחק אבל הפסדתם.

"היה משחק טוב, אבל אני לא חושב שהוא היה חד צדדי לטובתנו. הוא נגמר בכמה פעולות אגרסיביות של ג'רום דייסון, שלא הצלחנו לעצור אותו. אבל המשחק הזה לא אומר כלום לגבי חצי הגמר, שתי הקבוצות מגיעות עם סגל שונה. אנחנו מגיעים עם טו הולוואי ועם שלומי הרוש, שלא שיחקו אז, ועם ג'ו אלכסנדר בריא – מה שלא היה במשחק הליגה. מנגד, נחסר את קורי וולדן. בהפועל מנגד ישחק ריצ'רד האוול שלא שיחק נגדנו, כך שזה באמת משחק אחר. אנחנו נכין את התוכנית שלנו למשחק, אני כמובן לא מתכוון למסור אותה להפועל כעת, ונראה מה יהיה ואיך יתפתח המשחק".

ועדיין, גם על פי הטבלה וגם על פי היכולת, נדמה שאתם פייבוריטים.

"אני לא מקטין אף אחד ולא מנמיך או מוריד ציפיות, אבל אני לא מאמין בכל הקשקשת הזאת של פייבוריטים. יש נתונים סטטיסטיים שהם לטובת הפועל חולון ויש כאלה שהם לטובת הפועל ירושלים, אנחנו יותר התקפיים ולהפועל יש הגנה יותר טובה. יש מאמנים שיקטינו לחץ ויורידו ציפיות, אני לא שם. בסופו של דבר המשחק פתוח לגמרי ואני מקווה שיהיה משחק טוב ולטובתנו".

דן שמיר (צילום: ניר קידר)

דן שמיר (צילום: ניר קידר)

מי שחקן המפתח בהפועל?
"לא צריך להיות מתוחכם מדי כדי להבין שג'רום דייסון מושך הרבה תשומת לב. כשמתכוננים להפועל ירושלים הוא אחד הדגשים הגדולים מן הסתם. הוא נמצא בתקופה טובה ובארבעת המשחקים האחרונים הוא קולע באחוזים גבוהים, כך שהוא אתגר מאוד גדול עבורנו. הוא שחקן מצוין והוא גם בתקופה מצוינת, אבל יש בהפועל ירושלים עוד שחקנים שצריך להתייחס אליהם, ולא מעט כאלה".

מה אתה חושב על הסיטואציה שמודי מאור נמצא בה?
"אני מחשיב את מודי כחבר שלי, עבדנו ביחד גם בחולון גם בנבחרת העתודה. הוא איש מקצוע יוצא מהכלל. באופן טבעי, כשמאמן נמצא בסיטואציה שלו ומכיוון שלא הרבה הכירו אותו קודם לכן, אז לא יודעים איך לאכול את זה. מי שמכיר אותו כמוני יודע שהוא איש מקצוע מצוין, אני שמח בשבילו שהוא קיבל את ההזדמנות הזאת וחושב שהוא מצליח עד עכשיו".

***

חולון מגיעה למשחק חצי הגמר כשהיא במקום השני בליגה, כשהיא מקדימה במשחק אחד את הפועל ומרחוקת משחק אחד ממכבי תל אביב שבמקום הראשון, אבל את העונה פתחו השחקנים של שמיר בצורה לא טובה ועם שני הפסדים, שהצטרפו לקמפיין אירופי לא מוצלח.

שמיר היה אז אובד עצות. הוא חיפש את נוסחת קסם שתשנה לו את העונה. נוסחת קסם הוא לא מצא, אבל שחקן ששינה לו את העונה הוא מצא – גלן רייס ג'וניור, שמהר מאוד התברר שהוא אחד השחקנים הגדולים שנחתו בישראל בשנים האחרונות.

"גלן מקרה מאוד מיוחד", מספר שמיר על הטאלנט, שידוע כשחקן שלא פשוט לאימון. "היו לי הרבה שחקנים מוכשרים מאוד וטובים – וויל קלייבורן, ג'רום דייסון, בראיינט דנסטון, ג'יימס בל, קאליף וויאט ואחרים – אבל אחד כמו גלן, שהוא כל כך מגוון, עוד לא אימנתי. אולי רק בצסק"א ובמכבי".

שמיר ממשיך להתמוגג מהפורוורד ומסביר גם לא מעט את ההתנהגות של הכוכב שלו, שלא פעם חוצה גבולות. "הוא מזכיר לי מאוד את לי ניילון ששיחק אצלי בבני השרון. הם שחקנים מאוד תחרותיים והם באים ממקומות טובים ורוצים בעיקר לעשות דברים טובים עבור הקבוצה. חושבים שהוא עושה דברים פרועים, אבל הוא עושה את זה ממקום של אגרסיביות ורצון לנצח. אני מאוד אוהב לאמן אותו. חלק גדול מהשינוי שעברנו מתחילת העונה זה בזכותו. מאז שהוא הצטרף אנחנו במאזן 2:12 וזה מאזן די נדיר לקבוצה כמו חולון".

 

 

בקיץ החתמת את גיא פניני, שאיתו עבדת לא מעט, איך הוא השתלב אחרי התקופה הארוכה במכבי?
"זה היה מעבר מאוד חלק מבחינתו. אני, כאמור, מכיר אותו כבר שנים – עוד כשאימנתי אותו בהפועל ירושלים וגם בנבחרת ישראל, אז גם לי היה קל וטבעי לקבל אותו. לגיא יש המון ניסיון, הוא שחקן חכם מאוד והוא יודע להתאים את עצמו לסיטואציות. זה לא קל לעזוב את מכבי ולא תמיד עובר חלק, אבל אצלו זה היה בצורה טבעית. הוא שחקן מאוד חשוב אצלנו".

דן שמיר (צילום: שרון בוקוב)

דן שמיר (צילום: שרון בוקוב)

שמיר, בן 43, נולד וגדל בירושלים. את ההתפתחות המקצועית שלו כמאמן הוא עשה בהפועל, החל מאימון קבוצות נוער, דרך ניהול מחלקת הנוער ועד למינוי כעוזר המאמן של יורם חרוש ובהמשך גם ארז אדלשטיין. אחרי שנתיים כעוזר מאמן של פיני גרשון במכבי תל אביב הוא חזר להפועל כמאמן ראשי. זה הסתיים, כאמור, בשתי זכיות בגביע וגם בהפסד דרמטי של אליפות.

אחרי הגביע השני עם הפועל הוא עזב את המועדון, אך בכל קיץ מחדש עולה שמו כמועמד לחזור להפועל. "זה ששמות עולים בכל מיני פורומים ובאמצעי תקשורת, לא הופך את זה לאמת", מתייחס שמיר לדיבורים השונים על חזרתו להפועל. "אני רק אומר שלא כל מה שכתוב בתקשורת הוא נכון. מעבר לכך, אני לא חושב שיהיה נכון מבחינתי להתייחס לנושא או להתעסק בו".


דן שמיר (צילום: ניר קידר)

דן שמיר (צילום: ניר קידר)

השם שלך הוזכר גם כמועמד לרשת את ארז אדלשטיין בנבחרת. התאכזבת שזה לא קרה?
"אני בנאדם שמאוד חי את ההווה. היה לנו קמפיין לא כל כך מוצלח בקיץ האחרון. רצו להתחיל דרך חדשה ואני חושב שזה מה שהיה נכון. מעבר לכך, אני גם מאוד אוהב את המאמן הנוכחי של הנבחרת, ובנוסף לא הייתי יכול לאמן גם את הנבחרת וגם את חולון".

נחזור לחצי הגמר. יש אווירה מתוחה תמידית בין שני הקהלים והמועדונים.
"באופן אישי אני אוהב את שני המועדונים ואת האנשים שנמצאים בהם, אז אולי אני לא הבנאדם הנכון לשאול אותו. באופן כללי, אנחנו כמועדון רוצים להיות שותפים במשחקים גדולים עם קהלים כאלה. בגלל האוהדים המשחקים בין חולון להפועל תמיד מהנים. אני כמובן חושב שכולם צריכים לשמור על פרופורציות ולא להגזים עם מה שעושים ואומרים. באופן אישי אני מאוד נהנה ממשחקים עם אוהדים חמים, ואוהב את המשחקים שבהם מעורבות קבוצות עם אוהדים כמו שיש בהפועל חולון, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. יש יריבות, אבל צריך לזכור תמיד שלא להיגרר למקומות לא טובים".

לסיום, אפשר לדעתך לומר שמכבי תל אביב פייבוריטית לזכייה?
"כמו שכבר אמרתי, אני לא אוהב להגדיר פייבוריטית כזו או אחרת. מה שכן, בהחלט מדובר על חצאי גמר שאני מאוד אוהב, כי ארבע הקבוצות במקומות הראשונים בליגה הגיעו אליו. זה חצי גמר מאוד איכותי מכל הבחינות – הטבלה, מועדונים חזקים, קהלים חמים וארבע הקבוצות שנמצאות בכושר הכי טוב. זה מאוד אטרקטיבי בעיניי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר