שחקני הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)
שחקני הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

אחרי ההפסד אתמול, האם יתרון העומק של הפועל יחזיר אותה לסדרה?

מחר, שישי, הפועל נגד גלבוע גליל: בהפועל ינסו לנצל את העובדה שמדובר במשחק שלישי של שתי הקבוצות בתוך שישה ימים: "נצטרך להיות מוכנים לרגע שהם יפלו מהרגליים". הסגל העמוק יביא את הניצחון?

פורסם בתאריך: 31.5.18 10:57

ההפסד של הפועל ירושלים אתמול (רביעי) לגלבוע גליל במשחק הראשון בסדרת הפלייאוף הכניס את המערכת האדומה ללחץ, כשבקבוצה היו מאוכזבים לא רק מהתוצאה אלא גם מהיכולת ומכך ששחקני גלבוע גליל שלטו במשחק לכל אורכו, כשמנגד השחקנים באדום נראו לעיתים כחסרי אנרגיות ובעיקר אובדי עצות אל מול ההתלהבות של גלבוע גליל.

מחר, שישי, יתקיים המשחק השני בסדרה (16:00 בגן נר), כשהפסד נוסף יכניס את הפועל ירושלים לסחרור מסוכן ויעמיד אותם בפני עוד הדחה מביכה ויהפוך את העונה לכישלון מהדהד. נכון, הפועל ירושלים כבר הצליחה לחזור מפיגור 2:0 בסדרת פלייאוף. זה קרה כזכור בשנה שעברה נגד עירוני נהריה, אבל אז היתה לאדומים קבוצה טובה הרבה יותר ובעיקר היה לה את קרטיס ג'רלס, הווינר הגדול, שהוביל את הפועל ירושלים לקאמבק ולזכייה באליפות שנייה בתוך שלוש שנים.

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

גלבוע גליל, חשוב לציין, הקשתה מאוד על הפועל העונה ולמעשה היא ניצחה גם בשניים מתוך שלושת משחקי הליגה שהתקיימו בין הקבוצות, כולל משחק אחד בארנה. "אף פעם לא היה קל באולם בגן נר, וגם במשחק השני בסדרת הפלייאוף לא יהיה לנו קל", מציינים בהפועל. "האווירה אולי לא הכי גועשת, זה לא כמו לשחק בחולון או בדרייב אין, אבל המרחק, הנסיעה והאווירה שלפעמים לא נראית מזמינה למשחק כדורסל הופכים את המשחקים שם לקשים, וזה רק יתעצם הפעם כי מדובר על משחק ביום שישי בצהריים".

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

הניסיון שלו יכול לעזור – עודד קטש (צילום: ניר קידר)

במשחק הליגה שהתקיים בין הקבוצות בגן נר הפסידה, כאמור, הפועל אחרי משחק דרמטי ועל חודה של נקודה (72:71), אבל מאז, אי שם בחודש דצמבר, עברה הפועל לא מעט טלטלות ושינויים. את האדומים אימן אז מודי מאור כשבמדי הפועל עוד שיחק אוסטין דיי (שהחטיא זריקה מכרעת לקראת הסיום). גלבוע גליל, לעומת זאת, נשארה כמו שהיתה ומי שהוליכו אותה לניצחון – הסנטר זאק ליידי (22 נקודות ו-20 ריבאונדים), ג'ייקובן בראון וחואקין שוכמן (15 נקודות כל אחד) – היו מגיבורי הניצחון (בנוסף לטל קרפל) של אריאל בית הלחמי גם במשחק אתמול.

כך או כך, בהפועל יכולים אולי לשאוב עידוד לקראת המשחק היום, שיהיה השלישי של שתי הקבוצות בתוך פחות משבוע, לא משהו שבליגת העל רגילים אליו, ועל כן יתרון העומק בסגל והניסיון של הפועל אמור לבוא לידי ביטוי, כששחקני הגליל, שמשחקת עם רוטציה של 7 שחקנים וחצי, עשויים ליפול מהרגליים.

"הגליל קבוצה של פייטרים, אבל אנחנו צריכים לנצל הסגל העמוק שלנו", מציין שחקן בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "נצטרך להיות מוכנים לרגע שבו הם יפלו מהרגליים. גם אנחנו לא רגילים לעומס כזה של משחקים, בטח אחרי השביתה שהוציאה את כולם מהקצב, אבל לנו יש את הניסיון מהקמפיינים האירופים, שבהם שיחקנו לפעמים שלוש פעמים בתוך שבוע ימים".

"המנוחה בין המשחקים תהיה קצרה, ולכן יתרון העומק בסגל של הפועל אמור לבוא לידי ביטוי", מציין שחקן העבר מוטי דניאל, מנהל נבחרת ישראל, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הפועל ירושלים עמוקה יותר וזה נותן לה יתרון, כי מדובר בסדרה של הטוב מחמישה משחקים כשבכל יומיים-שלושה יש משחק".

ברק פלג, מאמן מכבי חיפה (שירדה כידוע לליגה הלאומית), מוסיף: "אני מאמין שהניסיון של עודד קטש ושל שחקני הפועל יעשה את ההבדל. במיוחד בכל מה שקשור לשמירת כוחות וחלוקת עומסים, כי הפועל רגילה לשחק פעמיים בשבוע בגלל ההשתתפות ביורוקאפ. למרות זאת, אני בטוח שלהפועל לא יהיה קל, כי גליל היא קבוצה לוחמת ועקשנית שלא מוותרת".

"הניסיון של הפועל, ובעיקר היכולת שלה להתמודד טוב יותר עם זמני מנוחה קצרים, מהווים יתרון גדול", מסכם המאמן אלעד חסין.

 

מאז פציעתו של יחזקאל סקוורר שסיים את העונה, הרוטציה של אריאל בית הלחמי התקצרה מאוד, בטח בעידן החוק הרוסי. הפציעה הזו והסגל הקצר, גורמים לכך שחואקין שוכמן, הקפטן של גלבוע גליל, שיחק מעל ל-34 דקות בשמונה מתוך תשעה המשחקים האחרונים וכמעט ולא נח.

"זה לא מצב אידיאלי, אבל עם זה אנחנו צריכים להתמודד", מציין גורם בכיר בגלבוע גליל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הסגל שלנו קצר מאוד והיה לנו קושי לחזק. כמעט ואין ישראלים בשוק השחקנים והפציעה של סקוורר מאוד משמעותית עבורנו. מצד שני, זו הזדמנות של הצעירים האחרים לקבל הזדמנות ולהוכיח את עצמם".

בחזרה לשוכמן. הגארד הצעיר (23) של נבחרת ישראל נמצא עוד מהקיץ שעבר על הראדר של ראשי הפועל, וסביר להניח שבסדרה הנוכחית מול גלבוע הם יעקבו מקרוב אחרי השחקן. בהפועל מציינים כי "שוכמן מאוד מעניין אותנו, הוא בהחלט עשוי להגיע בקיץ הקרוב. הוא שחקן צעיר, עם פוטנציאל, אבל יש עוד מן הסתם כמה שחקנים על הכוונת שעשויים להילקח בחשבון".

קטש, שמאמן כידוע גם את הנבחרת במקביל להפועל, מעריך מאוד את השחקן ולא סתם זימן אותו לראשונה בקריירה לנבחרת, ואף נותן לו דקות לא מעטות, כשבהפועל מקווים שהיחסים הטובים בין השניים ישכנעו את שוכמן להצטרף אם כך יוחלט בסופו של דבר.

אמנם לשוכמן יש חוזה לעוד שנתיים בגלבוע גליל , אבל הוא מחזיק בסעיף יציאה תמורת פיצוי כספי, שלא אמור להוות בעיה בשביל הפועל. שוכמן, הישראלי בעל מספר הדקות הגבוה ביותר בליגה – 32 בממוצע, מעמיד העונה שורה סטטיסטית נאה של 9.2 נקודות (ב-60.8 אחוז ל-2), 5.4 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים ו-2 חטיפות, והוא בהחלט יכול להוות תוספת רעננה לסגל הוותיק והעייף של הפועל.

בינתיים, בהפועל ממשיכים לעבוד על העונה הבאה, כשבקבוצה שוקלים ברצינות להמשיך את ההתקשרות עם רונלד רוברטס לעונה נוספת. הסנטר, שהגיע לקראת סוף הקמפיין האירופי, כשהמצב של האדומים כבר היה כמעט אבוד לגמרי, שדרג את הקו הקדמי, לפחות בליגה המקומית. "הוא מתאים לכדורסל העכשווי", מציין גורם בהפועל, " לליגה הישראלית הוא נהדר וגם כזר שישי וכגבוה שעולה מהספסל באירופה הוא שחקן נהדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר