איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)
איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

"אנחנו בטוחים שהצ'מפיונס קאפ יהיה חזק לא פחות מהיורוקאפ"

ההחלטה הראשונה של הפועל ירושלים בעידן פוסט אורי אלון, עזיבת היורוקאפ לטובת המפעל של פיב"א, עוררה לא מעט הדים. בקבוצה מוסיפים כי "לקחנו הימור, אבל אנחנו מאמינים בדרך של פיב"א", ובטוחים: "לא תהיה פגיעה במכירת המנויים". בינתיים, הבוקר, שני, צירפה הפועל רכש ראשון לעונה הבאה - ג'ייקובאן בראון, שחתם לשנתיים

פורסם בתאריך: 18.6.18 10:58

הבוקר (שניף 18.6) הודיעה הפועל ירושלים על החתמת רכש ראשון בעידן פוסט אורי אלון. הגארד ג'ייקובן בראון (28, 1.90), שחקנה של גלבוע גליל בעונה החולפת, שהצטיין בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד האדומים, חתם לשנתיים בקבוצה. בראון, כזכור, העמיד בסדרה נגד הפועל ירושלים ממוצעים מצוינים של 20.3 נקודות ו-6.3 אסיסטים. בעונה הסדירה תרם בראון לגלבוע גליל 16.3 ו-5.9 אסיסטים בממוצע למשחק.

"אני שמח ונרגש להצטרף להפועל ירושלים", אמר בראון לאתר הרשמי של הקבוצה לאחר חתימתו. "סדרת רבע הגמר היתה מרתקת והוציאה ממני את המיטב. האווירה בארנה מדהימה ואני משתוקק להיות לצד האוהדים המדהימים בירושלים".

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש הוסיף ואמר לאתר הרשמי: "אני מאוד שמח על ההצטרפות של ג'ייקובן. כולנו מכירים את האיכויות שלו כשחקן. מעבר לכדורסל נטו, מדובר במנהיג שסוחף אחריו את כולם במחויבות שלו".

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

אבל עם כל הכבוד לבראון, ההחלטה הראשונה שהתקבלה בעידן איל חומסקי בהפועל ירושלים היתה משמעותית הרבה יותר. כזכור, ביום רביעי שעבר, יומיים לאחר ההפסד להפועל חולון בחצי גמר הפיינל פור ויממה לאחר הודעת העזיבה הדרמטית של אורי אלון, הגיעה עוד ידיעה חשובה ומשמעותית מבית היוצר של הפועל ירושלים – הקבוצה עוזבת את היורוקאפ של ארגון היול"ב, מפעל שאליו היתה נאמנה בשנים האחרונות, לטובת הצ'מפיונס קאפ של פיב"א.

"הפועל ירושלים רואה ערך רב בקביעת הישגים ספורטיביים כקריטריון מרכזי להשתתפות במפעלים האירופאיים", הוסבר בהודעה הרשמית שהוציא המועדון. עוד צוין בהודעה: "מכיוון שליגת האלופות מעניקה הזדמנות שווה לכל קבוצה באירופה להגיע למפעל, החליטה הקבוצה להירשם למפעל בפעם הראשונה".

המהלך מסמן את דרכה החדשה של הפועל בעידן איל חומסקי, צנוע יותר, פחות שואו ובעיקר כזה שמבשר על השארתו של חלום היורוליג, לפחות בתקופה הקרובה, כחלום ותו לא.

"לקחנו כאן הימור", מודים בהפועל, "אבל אנחנו מאמינים בדרך של פיב"א, ובטוחים כי המפעל הזה יהיה בעתיד חזק לא פחות מהיורוקאפ".

הצ'מפיונס קפא, כידוע, נחשב למפעל השלישי בחשיבותו ביבשת (אחרי היורוליג והיורוקאפ), וההחלטה של הפועל ירושלים להשתתף בו בעונה הבאה עוררה חילוקי דעות בקרב אוהדי הקבוצה. המצדדים במעבר טוענים כי ארגון היול"ב לא ממש סופר את הפועל ולא מעוניין כנראה לראות אותה ביורוליג. עוד הם מציינים כי הקריטריון להשתתפות ביורוקאפ או ביורוליג אינו תלוי הישגים ספורטיביים וכי לאור כל אלה הפועל היתה צריכה להפסיק את שיתוף הפעולה עם היול"ב.

 

מנגד, ישנם את המתנגדים שטוענים כי בשורה התחתונה מדובר במפעל פחות אטרקטיבי ופחות חזק. חלק מהאוהדים אף טענו ברשתות החברתיות שלאור חוסר האטרקטיביות של הצ'מפיונס קאפ כלל לא בטוח שהם יחדשו את המנוי.

בהפועל, חשוב לציין, מכבדים את דעת אותם אוהדים, אך באותה נשימה מדגיש גורם בקבוצה כי "אנחנו לא מאמינים שתהיה פגיעה במכירת המנויים. האוהדים שלנו נאמנים והם יגיעו גם לצ'אמפיונס קאפ. גם אם נראה שהיורוקאפ זה מפעל חזק יותר, עדיין מדובר במפעל מכובד שאנחנו מאמינים שעוד יתחזק בשנתיים הקרובות".

כך או כך, המעבר לצ'מפיונס קאפ עשוי להכניס להפועל לא מעט כסף, שכן הקבוצה תוכל ליהנות מבונוסים שונים על הצלחה במפעל שיכולים להגיע עד למאות אלפי דולרים. וזה, חשוב להדגיש, מאוד משמעותי להפועל של עידן פוסט אורי אלון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לב אדום

    כל הכבוד חומסקי צריך היה לעזוב רת היורוקטפ הלא ספרטיבי. אל תשים לב לקשקשני הבריגדה. סהלנות משתלמת בארץ ובאירופה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר