יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)
יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

"יותם לא בתוכניות המקצועיות. הוא לא יהיה שחקן בקבוצה"

הקפטן בארבע העונות האחרונות קיבל הודעה לפיה אינו בתוכניות של קטש. כעת, ממתינים בהפועל להחלטה שלו אם לפרוש ולקבל תפקיד מועדון או להמשיך כשחקן פעיל בקבוצה אחרת

פורסם בתאריך: 19.7.18 11:53

הצוות המקצועי של הפועל ירושלים והמנכ"ל גיא הראל נמצאים בשבועיים האחרונים בלאס וגאס, שם הם מחפשים מועמדים אפשריים לקבוצה בליגת הקיץ של האן.בי.איי. בין משחק למשחק, הם גם דנים בתוכניות המקצועיות של הפועל ירושלים לעונה הקרובה.

אחד הנושאים החמים שעל הפרק הוא המשך דרכו של הקפטן יותם הלפרין. כזכור, כפי שכבר פורסם ב"ספורט כל העיר", הלפרין עצמו מעוניין להמשיך לשחק, בעוד שבהפועל היו שמחים לו הקפטן היה פורש לטובת תפקיד כזה או אחר במועדון.

כך או כך, לדברי גורם בהפועל, נדמה שהלפרין לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, לא כשחקן פעיל לפחות. "יותם לא בתוכניות המקצועיות", מסביר אותו גורם, "אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הוא לא ימשיך כשחקן בקבוצה".

כידוע, הלפרין השתכר בעונה האחרונה כ-170 אלף דולר, אך מעמדו הלך והידרדר ככל שהעונה התקדמה, כשהוא מיעט לשחק. החותמת הסופית על מעמדו של הקפטן באה לידי ביטוי בהפסד של הפועל ירושלים בחצי גמר הפיינל פור להפועל חולון, שבו למרות יכולת לא טובה ופיגור, הלפרין לא זכה לקבל מהמאמן עודד קשט ולו דקה אחת על הפרקט, כשהמאמן אף העדיף את יוגב אוחיון, שרק חזר אחרי שלושה חודשים על פניו, מה שגרם ללא מעט תסכול אצל הקפטן.

אוהדי הפועל ירושלים, חשוב לציין, הבינו את הכיוון אליו הולכת הפועל ובשבועות האחרונים הם מנהלים קמפיין לטובת השארתו של הלפרין בקבוצה תחת הסלוגן "לא נוטשים את הקפטן – יותם חייב להישאר". אולם למרות הדברים, כרגע נראה כי אם הלפרין ימשיך בסירובו לפרוש לטובת תפקיד במועדון, הוא לא יישאר בהפועל.

יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

ראשי הפועל ירושלים, יש להדגיש, נמצאים בקשר מתמיד עם הלפרין, ובין הצדדים התנהלו מספר שיחות בשבועות האחרונים. באותן שיחות הובהר להלפרין כי הוא אינו בתוכניות המקצועיות של קטש. באותן שיחות הבהירו ראשי הפועל לקפטן שהוא רצוי מאוד במועדון וציינו כי במידה שיחליט לפרוש הם יתפרו עבורו תפקיד המתאים למידותיו.

"יותם יותר מרצוי אצלנו", מדגיש גורם אחר בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כולם אוהבים אותו ורוצים אותו במועדון, אבל זו החלטה שלו אם לפרוש או לא".

הלפרין, מבחינתו, מתלבט בינו לבין עצמו באשר לצעד הבא שלו. בסביבתו מציינים כי הוא לא מופתע מההחלטה של קטש שלא לכלול אותו בתוכניות המקצועיות לעונה הבאה, אך יחד עם זאת הם מציינים כי הוא עדיין מתלבט האם להמשיך כשחקן פעיל או לקבל תפקיד ניהולי בהפועל.

אחת הסיבות להתלבטות של הקפטן האדום היא שיש לא מעט קבוצות בליגה שמחזרות אחריו. אחת מהן היא הפועל תל אביב של דני פרנקו, שהיה שמח לחזור לשתף פעולה עם הלפרין. בנוסף, גם מכבי ראשון לציון ובני הרצליה היו שמחות להחתים אותו לעונה הבאה, אך בינתיים, כך לדברי מקורבים להלפרין, הוא נמנע מלהחזיר תשובות ברורות ולא מנהל משא ומתן אמיתי עם אף אחת מהן.

"יותם מתלבט, אבל הסוגיה תיפתר בתקופה הקרובה", מציין גורם המקורב להלפרין. "זו סיטואציה לא קלה בשבילו, אבל הוא לא ימשוך את ההחלטה עוד הרבה. הוא מרגיש שהוא מסוגל עוד לתרום, אבל מצד שני הגוף שלו לא במצב מדהים וגם זה שיקול".

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

סוגיה נוספת שמטרידה את אנשי הפועל ירושלים היא זו של ליאור אליהו. כידוע, כבר במהלך העונה שעברה התגבשה החלטה בהפועל לנסות להעביר את הפורוורד לקבוצה אחרת, אולם בשל החוזה הגבוה של אליהו, כ-450 אלף דולר לעונה הקרובה, מתקשה הפועל למצוא קבוצה שתקלוט אותו.

הבעלים איל חומסקי והמנכ"ל הראל נפגשו באחרונה עם אליהו ושמעו ממנו שהוא רוצה מאוד להישאר בקבוצה. "אתם לא תצטערו", הבטיח אליהו בשיחה, "בסוף העונה אפילו תרצו להחתים אותי לעוד כמה עונות".

בהפועל מציינים כי השיחה המשולשת היתה טובה מאוד, כשאליהו אף הבטיח לשנות את הגישה שלו לתת את הכל למען הקבוצה, דברים שבהפועל לא שמעו ממנו זמן רב. בנוסף, ל"ספורט כל העיר" נודע כי אליהו אף מוכן לספוג קיצוץ קל בשכרו – כ-50-30 אלף דולר – וזאת על מנת לבוא לקראת הפועל בשל העובדה שהתקציב קוצץ.

הדברים הללו, בתוספת העזיבה של ריצ'רד האוול, מובילים לכך שאליהו ככל הנראה יהיה חלק מהסגל של קטש, כשהפורוורד עצמו מבין שיש לו הזדמנות לחזור להיות דומיננטי כפי שהיה בעבר. "ליאור מוכן לאתגר", מציין מקורב לאליהו. "הוא יוכיח לכולם שהם טעו לגביו ויראה שיש לו עוד מה למכור".

 

מכאן, לצלע הישראלית השלישית – בר טימור, שגם מעמדו לא ברור. כפי שפורסם בשבועות האחרונים ב"ספורט כל העיר", מעמדו המקצועי של טימור צפוי להיפגע בעונה הבאה, כשהגארד אף קיבל הודעה לפי הוא לא בתוכניות של קטש, שמקבל אותו בשלב זה כבריר מחדל. בהפועל היו שמחים לו טימור היה מוצא קבוצה, אך כמו במקרה של אליהו – שכרו הגבוה, כ-250 אלף דולר בעונה, די מטרפד אפשרות מעבר שלו לקבוצה אחרת בארץ.

בהפועל, חשוב לציין, ממשיכים לטעון ש"בר טימור הוא שחקן הקבוצה", אך גם לא פוסלים את האפשרות שבסופו של דבר תמצא הנוסחה שתאפשר את מעברו לקבוצה אחרת.

אחת האופציות שעל הפרק היא הפועל תל אביב. ל"ספורט כל העיר" נודע כי לפני שלושה שבועות התנהלו מגעים בין טימור לבין ראשי הפועל תל אביב, כשגם אנשי הפועל היו בסוד העניינים, אך בשלב זה לא הגיעו המגעים לכדי הסכם.

"טימור זה מרצדס ואנחנו יכולים לקנות סוסיתא", מסביר יו"ר של אחת מקבוצתו ליגת העל את המכשולים שעומדים בין מעבר של טימור לקבוצה אחרת. "כמעט לכל הקבוצות בליגה יהיה קשה להחתים אותו, גם אם הפועל ירושלים תשתתף בחלק משכרו".

טימור, כך מספרים מקורביו, פגוע מאוד מההחלטה של קטש שלא לכלול אותו בתוכניות המקצועיות וכן מהבאתו של תמיר בלאט לקבוצה. ועדיין, אותם מקורבים מציינים כי "בר לא יוותר על שקל מהחוזה שלו, ובכל סיטואציה שלא תהיה הוא ידרוש את מלוא שכרו".

אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

רוצה אן.בי.איי – אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

במקביל להתעסקות בישראלים הבכירים, בהפועל עוקבים בדריכות אחרי היכולת שמפגין אמארה סטודמאייר בליגת BIG3 בארצות הברית.

כזכור, הפועל הודיעה לפני כשלושה שבועות על חזרתו של סטודמאייר לקבוצה, אך השחקן הכחיש את הדברים. השבוע התראיין סטודמאייר לאחד מכלי התקשורת בארצות הברית וציין כי המטרה שלו היא לחזור לאן.בי.איי. "יש לי הרבה סבלנות ויש כמה קבוצת שכבר דיברתי איתם", אמר סטודמאייר בראיון. "אני מרגיש ממש טוב ואני רוצה לחזור לאן.בי.איי. פרשתי מוקדם כדי לשחק מעבר לים כי תמיד רציתי לשחק בישראל. אחרי שעשיתי את זה, אני רוצה לחזור לאן.בי.איי".

למרות הדברים הללו, בהפועל ממשיכים להאמין שבסופו של דבר סטודמאייר ישחק בשנה הבאה בארנה. "אנחנו מאוד אופטימיים", מסביר גורם בהפועל. "אם הוא לא יקבל חוזה באן.בי.איי הוא יחזור אלינו. עד אמצע אוגוסט נקבל ממנו תשובה סופית".

במקביל, בהפועל עושים מאמצים להשלים עוד ועוד מהפאזל לעונה הבאה, כשהקבוצה מנהלת בימים אלה משא ומתן עם הסנטר ג'וש אוונס (בן 29, 2.06), ששיחק בעבר בהפועל תל אביב ובעונה האחרונה בטופאש בורסה הטורקית. אוונס נחשב לשחקן בעל אוריינטציה הגנתית, שמתאימה לתפיסה שמנסה להנחיל קטש בקבוצה.

"אנחנו רוצים קבוצה יותר קשוחה מהשנה שעברה", מציין גורם בהפועל ומוסיף: "אנחנו רוצים קבוצה יותר מחויבת ועם יותר אנרגיות. יש גם כוונה להצעיר את הקבוצה ולגרום לאוהדים להתחבר לאנרגיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דודו

    חבל ..הנקודות שקלע בעונה החולפת(0) יחסרו לקבוצה ברגעים חשובים..אבל ..לא נורא ..אליהו המפציץ(0 נקודות במשחקים חשובים) יהיה במקום ויעזור לנו לכופף בננות.

  2. מכבי לנצח...:)

    הבלון הנפוח הצהיר ש"הישראלים הכי טובים ישחקו בהפועל" עכשיו נתקעתם ואכלתם אותה עם גמלאי מכבי… רציתם יורוליג חחחח קדימה לליגה השלישית של אירופה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר