אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)
אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

גורם בהפועל: "אין לי ספק שאמארה ישחק אצלנו בעונה הבאה"

הרוחות סוערות בהפועל ירושלים, וזאת למרות שבמועדון מאמינים שהכוכב האמריקאי יגיע. בקבוצה מוסיפים: "אף אחד לא התכוון לעבוד על האוהדים"

פורסם בתאריך: 5.7.18 12:42

כשאורי אלון היה מצייץ עם הסמיילי המפורסם, כל אוהד של הפועל ירושלים וחובב כדורסל היה יודע שבקרוב מאוד תודיע הפועל ירושלים על החתמה נוצצת מבית היוצר של הבעלים לשעבר, ולאף אחד לא היה ספק שאותו שחקן ינחת בארנה.

קצת פחות מחודש מאז שאלון עזב, והפועל בעידן איל חומסקי וגיא הראל בונה את עצמה מחדש – ולא רק את סגל הקבוצה: היא מנסה לשווק את הפועל ירושלים החדשה. כעת נדמה כי פארסת הצירוף (או אי הצירוף) של אמארה סטודמאייר, שהכחיש נמרצות כי חתם בהפועל, היא בעצם החותם הסופי האמיתי מתחת לפני השטח: אורי אלון כבר לא כאן.



חומסקי והראל לא ציפו לתגובה של אמארה, הם רצו להציג לאוהדים הישג ולהנחית כוכב, ובעיקר לשדר לכולם 'עסקים כרגיל'. אך אם היה למישהו ספק, הדברים ברורים כעת: מדובר במכה קשה וכואבת.

"זה שגוי. זה לא נכון. לא חתמתי על חוזה. אני מצטער בפני האוהדים. סליחה על הבלבול, אבל כן אדבר עם הפועל ירושלים", כתב סטודמאייר באינסטגרם והותיר את ראשי המועדון בהלם, עד שנאלצו לבטל את ההודעה הרשמית על בואו של השחקן.

"מדובר בעיתוי בעייתי אולי, אבל הוא יהיה אצלנו", טוען גורם בהפועל בנחרצות בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומנסה לצנן את הרוחות. "הסיכוי שלו להיות באן.בי.איי לא גבוה. הוא לא אחד שייצא למחנות, ועד אמצע אוגוסט ההגעה שלו אלינו תהיה כנראה סופית".

מי שנטל את האחריות על הפארסה הוא מנכ"ל הפועל ירושלים הראל, שכתב, כידוע, בדף הפייסבוק שלו פוסט בעניין, שלא כהרגלו: "טעיתי, הייתי פזיז. שמחתי, התרגשתי – וטעיתי", ציין הראל ובהמשך הסביר כי "נפל דבר, ואני מרגיש שאני חייב לכם הסבר. הרגלנו את הקהל שלנו שכל הודעה שלנו זה בטון. אמת שאין בלתה. היו לנו כל הסיבות הנכונות להוציא את ההודעה שהוצאנו, אבל משהו בתקשורת היה לקוי. למה? בגלל הפזיזות. בגלל הרצון להתרגש ולרגש. השד יודע. אבל טעיתי, ועכשיו אנשים מרגישים פגועים, ובראש ובראשונה – אמארה. את העניינים בינינו אני עוד אפתור".

אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

חוזר או לא חוזר? אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

ההודעה המהירה של הפועל על חזרתו של סטודמאייר וגם הודאה של הראל בפזיזות משדרים לחץ, ולא סתם. עד כה מכרה הפועל ירושלים כ-3,300 מנויים, הרבה פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. אם הקיץ שעבר הסתיים עם למעלה מ-7,000 מנויים, הרי שעכשיו בהפועל ישמחו מאוד להגיע ל-5,000. ההחתמה של סטודמאייר אמורה היתה להקפיץ את מספר המנויים ובאמת, בשעות הראשונות – עד להכחשה של הסנטר – הטלפונים במשרדים במרכז קוסל צלצלו ללא הפסקה. "יש תנועה מורגשת של אוהדים רבים. קיבלנו מבול טלפונים", אמר כשעה קלה לאחר ההודעה על חזרתו של הסנטר לאדום גורם בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אין ספק שהצירוף של אמארה נותן לנו דחיפה רצינית".

לא סתם הראל מיהר להתנצל בפני אוהדי הפועל ולהדגיש כי לא מדובר בגימיק שיווקי. אוהדים רבים הרגישו שמשקרים להם, ונוצר חוסר אמון. הוא לא רוצה לאבד עוד מנויים פוטנציאליים, וחיפש את הדרך לליבם של האוהדים ולהחזרת האמון שנפגע.

הראל, כך מספרים מקורביו, לא הבין מאיפה הפצצה נפלה עליו. לדבריהם, רק ביום חמישי שעבר, שלושה ימים לפני ה"וולקאם" המוכר שבישר את הגעתו של אגדת האן.בי.איי, הוא קיבל אישור שסטודמאייר יגיע להפועל אם לא יקבל חוזה בליגה הטובה בעולם. עוד סיפרו מקורבי הראל כי סטודמאייר היה מודע לכך שהאדומים יכריזו על בואו, אבל משהו בדרך "התפקשש".

גיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

משהו בדרך התפקשש – גיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

"אמארה כנראה נבהל מעוצמת ההד התקשורתי", מסביר גורם אחר בהפועל. "הוא החליט להגיב כפי שהוא רואה לנכון, אבל באמת שיש איתו סיכום. הדברים בסופו של דבר נפלו בין הכיסאות ואפשר להגדיר את זה כאי הבנה. אף אחד לא התכוון לעבוד על האוהדים ועל אמארה, ואין לי ספק שהוא ישחק אצלנו בשנה הבאה".

סטודמאייר, כידוע, נמצא בעונה האחרונה בקשר רציף עם אנשי המועדון בכלל, ועם הראל בפרט, אך התגובה שלו, כפי שמתאר גורם המעורה בפרטים לא הגיעה במקרה. "מי שיודע מה קורה איתו מבין שמי שלא אהבה את ההודעה של הפועל ירושלים זו אשתו, אלכסיס", מסביר אותו גורם. "היא לא 'מתה' לחזור לישראל, ומעדיפה שהם יישארו בארצות הברית".

אלכסיס סטודמאייר, חשוב לציין, אף מיהרה להגיב ברשתות החברתיות להודעה של האדומים על צירופו של בעלה, וכתבה: "זה פשוט לא נכון!" בכך היא גם שלחה מסר למקבלי ההחלטות בליגה הטובה בעולם: בעלה עדיין 'על המדף', ושם לעצמו למטרה לחזור לאן.בי.איי.

בינתיים, סטודמאייר שומר על כושר ומשחק בליגת ה'ביג-3', שבה משחקים שחקני עבר מהליגה הטובה בעולם, ומנסה להוכיח שמקומו בליגה שבה שיחק בעבר. עם זאת, הסיכויים לכך נמוכים – ומשם נובעת האופטימיות של האדומים לפיה בסופו של דבר הוא יחזור לארנה.

 

למרות המבוכה ששררה השבוע אצל ראשי האדומים, הם יכולים לסמן לעצמם עוד כמה V במחברת, לאחר שצירפו השבוע שלושה שחקנים נוספים לסגל המתגבש של עודד קטש. הראשון מוכר לאוהדי הפועל – טיישון תומאס (25, 2.03), ששיחק בעונה החולפת בהפועל חולון וחתם בהפועל לשנתיים. לדברי אנשי המועדון, תומאס מתאים מאוד לסגנון המשחק של קטש. "קטש אוהב פיק אנד רול ומאמין בשיטה הזו, ותומאס מתאים לה", אמרו במועדון. "הוא גם עונה על הדרישות של הקבוצה – להביא זרים רעבים יותר שמחפשים להתקדם".

תומאס, ששיחק במשך שלוש עונות במכללת יוסטון בקולג', ובעונה האחרונה שלו בארצות הברית באוקלהומה, לבש, כאמור, בעונה החולפת את המדים הצהובים-סגולים של חולון, קלע 10 נקודות והוסיף 4.9 ריבאונדים בליגה. בליגת האלופות של פיב"א מספריו היו מרשימים יותר: 13.9 נקודות ו-5.7 ריבאונדים.

הרכש השני, והמוכר פחות, הוא הסמול פורוורד כריס ג'ונסון (28, 1.98), בוגר מכללת דייטון, ובעל עבר של 147 משחקים באן.בי.איי, שם הוא שיחק בבוסטון סלטיקס, במינסוטה טימברוולבס, בפילדלפיה 76, ביוטה ג'אז ובממפיס גריזליס. לרכש החדש יש אופציית יציאה לליגה הטובה בעולם, אם ישיג חוזה מובטח עד ל-1 באוגוסט.

ג'ונסון שיחק גם כמה קדנציות בריו גראנד וואלי מליגת הפיתוח של האן.בי.איי, ולמעשה רק בשנה שעברה ערך את הניסיון האירופי הראשון, לאחר שחתם באמצע נובמבר בגראבלין הצרפתית. הניסיון הזה היה מוצלח: ג'ונסון, שיכול לשחק גם בעמדה מספר 2, הרשים מאוד וב-25 משחקים בליגה הצרפתית קלע 15.6 נקודות, הוסיף 5 ריבאונדים, מסר 2 אסיסטים, קלע ב-62 אחוזים ל-2 וב-39 אחוזים מחוץ לקשת.

תמיר בלאט (צילום: Dotan Doron)

קטש התעקש עליו – תמיר בלאט (צילום: Dotan Doron)

"אנחנו עוקבים אחרי כריס כבר תקופה ארוכה", אמר קטש לאחר הצירוף של השחקן. "מדובר בשחקן איכותי מאוד, בקלעי מעולה ובשומר מצוין. כריס, כמו כל השחקנים שהחתמנו עד כה, הוא שחקן 'דבק' שתורם רבות לאווירה בריאה בקבוצה, דבר שאנחנו שמים עליו דגש רב העונה".

לא סתם בהפועל היו מוכנים להכניס סעיף יציאה על ג'ונסון: במועדון בטוחים שמדובר ב'גניבה', ולכן מסכימים לחכות לשחקן, בתקווה שלא יקבל חוזה בליגה הטובה בעולם.

"הוא יהיה הדווין סמית' שלנו", אמר גורם בהפועל. "הוא שחקן עם קליעה קטלנית מחוץ לקשת, שחקן מחויב ששומר טוב. האוהדים ייהנו לראות אותו".

השחקן השלישי שצורף הוא רכז נבחרת ישראל תמיר בלאט. בלאט הודיע לראשי חולון במוצ"ש האחרון שהוא עוזב, ובכך מימש את אופציית היציאה מחוזהו. כפי שפורסם ב"ספורט כל העיר" בשבוע שעבר, החתמתו של בלאט הובילה לחילוקי דעות בין המאמן קטש לבין המנכ"ל הראל. האחרון טוען כי אין צורך להחתים גארד ישראלי נוסף, מכיוון שבסגל הקבוצה כבר נמצאים בר טימור, יוגב אוחיון וג'ייקובן בראון. בסופו של דבר הלחץ של קטש נשא פרי, והאדומים סיכמו עם הרכז את תנאי השכר. בלאט חתם על חוזה של 170 אלף דולר לשנתיים: העונה הוא ירוויח 80 אלף דולר, ובעונה הבאה כ-90 אלף דולר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר