ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)
ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

דעה | קינג ג'יימס: הפועל חייבת את פלדין במיטבו כדי להתמודד על האליפות

ג'יימס פלדין הוא האיש שעליו קמה ונופלת הפועל ירושלים, וכשהוא מצטיין וקולע האדומים בדרך כלל מנצחים | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.5.19 10:46

אם יש לאוהדי הפועל ירושלים סיבות להיות מעודדים לקראת הפלייאוף זה בעיקר בגלל ג'יימס פלדין, שמציג עד כה עונה נהדרת. מספר 14 השתלב בקבוצה מבחינה מקצועית וחברתית, הפגין נאמנות כשהאריך חוזה ומפציץ בליגה 17 נקודות בממוצע למשחק, קליעה של כמעט 50 אחוזים מה-2, צליפה של כ-40 אחוזים לטווח ה-3 ויד מדויקת מהקו עם 80 אחוזם. גם כשהקבוצה מקרטעת הוא נלחם בשיניים ומשתדל למנוע התקפי לב מיותרים לאוהדים ביציעים.

כשפלדין קולע מעל 20 נקודות הפועל ירושלים לרוב מנצחת. האמריקני-דומיניקני קלע עד למשחק מול הפועל באר שבע (כולל) בעשרה משחקים מעל 21 נקודות, כשרק בשניים מהם הפועל ירושלים הפסידה. מספר המזל לאחרונה אצל פלדין הוא 24, כשבשלושת המחזורים הוא רשם 24 נקודות בממוצע למשחק. אם הייתם צריכים גושפנקה ליכולת של קינג ג'יימס, קיבלתם אותה השבוע כשהוא נבחר לאחד מעשרת מצטייני העונה של הצ'מפיונס ליג.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בפלייאוף הפועל ירושלים תצטרך את פלדין בגדולתו, במיוחד אם תשחק באחד השלבים מול היריבה הצהובה מתל אביב שאמנם הציגה יכולת גרועה ביורוליג, אבל עדיין נחשבת למפלצת בליגה. כזכור, באמצע דצמבר האחרון נפגשו שתי הקבוצות לקלאסיקו הראשון של העונה, כשהצהובים ניצחו 91:78 – פלדין סיים עם 10 נקודות בלבד. בקלאסיקו השני שוב הפסידה הפועל, 89:78, כשפלדין הסתפק ב-13 נקודות בלבד. במפגש השלישי השנה, זה שהפועל ניצחה (98:92) – פלדין כבר הוביל את קלעי הקבוצה עם 23 נקודות. זה מספר את כל הסיפור.



קבוצה נוספת שעשויה לאיים על האדומים היא הפועל "מול הים" אילת, שרושמת שנה מוצלחת בהובלת שרון דרוקר, שנאלץ להתמודד באומץ עם גרעון של מיליוני שקלים שמאיים על ההווה והעתיד של המועדון. על הפרקט, בינתיים, הכל ורוד לכחולים. אילת נהדרת בהתקפה וחצתה העונה חמש פעמים את רף 100 הנקודות. במחזור ה-20 היא רשמה שיא של 14 שלשות (ב-63 אחוזים!) מול אשדוד בבית. בשלושת המשחקים של הפועל מול אילת העונה, האדומים זכו בניצחון אחד בלבד. כולי תקווה שבפעם הבאה שנקרא את המשפט "מטח על הדרום", זה יהיה במדורי הספורט אחרי ניצחון אדיר של הפועל המקומית.

הפועל חולון, שנמצאת נכון לכתיבת שורות אלה במקום השני, עשויה להוות בכל עונה מכשול בדרך לאליפות. מצד שני, חוסר היציבות במחזורים האחרונים ובלי גיא פניני, סקוטי הופסון וטי.ג'יי קליין שגמרו את העונה קשה לראות איך חולוניה מתרוממת בפלייאוף.


אלון סין משה (צילום: פרטי)

אלון סין משה (צילום: פרטי)


ובשולי החדשות:

הזר החדש מלקולם גריפין קיבל את הספרה 0 מאחורי הגב. 0? הזר האחרון ששיחק בהפועל גופיה מספר 0 היה מאליק היירסטון, שאף הוא הגיע מא.א.ק אתונה אך שוחרר תוך זמן קצר מסיבות אישיות. רמז לבאות?

מכבי תל אביב נקנסה ב-10,000 שקל בעבור קריאות "אמארה מת". איך שמעון מזרחי יעמוד בסכום המטורף הזה?

ואם כבר אמארה, הבחנתם בסיגר האימתני שהוא עישן לטובת תמונה באינטסגרם במוצ"ש?

ליאור אליהו נכנס השבוע לרשימת 30 קלעי כל הזמנים בליגה. שלא תשכחו כמה טובות היו פעם הגויאבות שלו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר