עודד קטש (צילום: ניר קידר)
עודד קטש (צילום: ניר קידר)

דעה | עודד קטש לא מצליח לקחת את הפועל צעד נוסף קדימה

המאמן נכשל בשנה שעברה בפיינל פור, כשל בליגת האלופות של פיב"א וקרס בחצי הגמר ביום שני. האם הוא בכלל מסוגל לקחת את הפועל לגבהים שעליהם היא חולמת? | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.6.19 17:11

אכזבה כל כך גדולה לא נרשמה אצל האדומים מאז המחדל הקודם נגד ראשון לציון בפיינל פור. זה היה, כזכור, בסיום עונת 2015/16 עם הפסד כואב לכתומים מעיר היין במשחק הגמר שעוד נערך בארנה. גם אז הפועל, בהדרכת דני פרנקו ובכיכובו של דאנטה סמית', הגיעה פייבוריטית מוחלטת וגם אז, כמו אתמול, הוליכה בפער מבטיח של יותר מ-10 נקודות, אבל למרות זאת כשלה במשימה.

הכל כבר היה מוכן לגמר הגדול מול מכבי תל אביב, אירוע שלא התרחש מאז שנת 2007, אבל שורה של טעויות, מקצועיות ומנטליות, גרמו לכך שהפועל ומכבי שוב לא ייפגשו בגמר. נכון, מדובר בשיטה אכזרית, כזאת שמיטבה עם הקבוצות הפחות טובות על הנייר ולכן אנו עדים להפתעות רבות.

מבלי לגרוע בהישג של הקבוצה מעיר היין, ההפסד הזה הוא כולו של הפועל. הפסד מביך, הפועל עולה בכל פרמטר על מכבי ראשון לציון. מעמדות החוץ, המשך בעמדות הפנים ובעיקר בעומק על הספסל. שום דבר מזה לא היה ביום שני האחרון והפועל שוב יוצאת מאוכזבת מאוד, אחרי עונת כדורסל לא רעה בכלל.



אז את העונה מסיים עודד קטש עם שלל חביב בדמות תואר גביע המדינה, אבל אי אפשר להתעלם מהכישלונות באירופה ובפיינל פור, ואם מוסיפים לכך את חצי גמר הפיינל פור של השנה שעברה, זה שם את קטש תחת זכוכית מגדלת גדולה ואת האוהדים עם התהייה – האם הוא מסוגל להוליך את הפועל למקומות שהיא חפצה בהם?

נכון לעכשיו, קטש לא הוכיח שהוא מסוגל לעשות עם הפועל את קפיצת המדרגה, שלה היא מייחלת בכל הקשור בתארים. לזכותו של הקואץ' יש לומר שהשנה הפועל שיחקה כדורסל מודרני, שהביא הרבה נחת, אבל בסופו של דבר השורה התחתונה היא שקובעת.

ההפסד ביום שני רשום ברובו הכמעט מוחלט על שמו קטש. הקרדיט המוגזם שנתן המאמן לתמיר בלאט עלה להפועל ביוקר. נמרוד טישמן, בימים כתיקונם רכז ליגה סביר, נראה לערב אחד כמו הרכז הישראלי הכי טוב שיש, וזה לא מעט בגלל שבלאט ג'וניור לא מסוגל לשמור על אף אחד. קטש, לא הגיב נכון והמשיך עם הרכז שלו על המגרש, ולא ניסה פתרונות אחרים כמו יוגב אוחיון, שאמנם לא היה במיטבו בחצי הראשון, אבל היה יכול לעצור טוב יותר את טישמן.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


ההגנה של בלאט היא עוד החלק הפחות שערורייתי בערב שחוותה הפועל ביום שני. אם יש משהו מקומם זה מופע היחיד של דיימון סימפסון, גבוה ליגה טיפוסי שנושק לשני מטרים מלמטה, ששלט ברחבה מול סוללת הגבוהים האדומה שכוללת את ג'וש אוונס, אמארה סטודמאייר וטיישון תומאס. לא ברור איך השלישייה הזו, שבימים כתיקונם לא הותירו לאף קבוצה בליגה סיכוי, נכשלה ולא הצליחה למנוע את החגיגה בצבע שלמעשה הכריעה את הקרב.

במבט קדימה – להפועל יש בסיס לא רע לעונה הבאה, אבל עדיין הסגל של קטש יצטרך לעבור מתיחת פנים ונראה פה לפחות 6-5 שחקנים חדשים ואותו מספר של עוזבים, בהם גם הקפטן ליאור אליהו. פרידות זה קשה, אבל לפעמים הן בלתי נמנעות וזה בדיוק המצב עם אליהו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    קטש מאמן מצויין, הפועל שיחקה העונה כדורסל מצויין ודומיננטי ואם הייתה סדרה ולא פיינל פור זה יכל להגמר אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר