זיו אריה (צילום: באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)
זיו אריה (צילום: באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)

דעה | צעירה ולא יציבה – קטמון תסבול השנה מהרבה עליות וירידות

הסגל צעיר וברובו חדש וכפי שמעידים משחקי גביע הטוטו, חוסר היציבות יהיה הדבר היציב ביותר השנה במועדון | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.8.19 21:00

הפועל קטמון ממשיכה את ההכנות שלה לקראת העונה הקרובה, והשבוע נחלה הקבוצה את הפסד הבכורה שלה בעידן זיו אריה – 2:0 להפועל אשקלון.

מבחינה מקצועית נדמה שהמאמן כבר יודע מי יהיו שחקני ההרכב שלו, כששיטת המשחק – כך אני מבין – תהיה 3-3-4 – כשהקישור של הקבוצה יתבסס על שני שחקנים צעירים – אווקה אשטה, תוצר מחלקת הנוער של קטמון, ואביחי וודג'ה הכישרוני ממכבי יבנה שעבורו זו עונה שנייה בקבוצה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שני שחקנים צעירים יובילו גם את ההתקפה האדומה – וילי אגאדה הניגרי ורועי פדידה, שהגיע בהשאלה מבית"ר, ויהיה לדעתי האקס פקטור. השילוב בין אגאדה לפדידה, אם השניים יצליחו לייצר חיבור מקצועי טוב, יכול ליצור התקפה קטלנית לאדומים. אם שחקני הקישור יידעו לספק לשניים האלה כדורים, פדידה יחורר רשתות והמרוויחה הגדולה מכך תהיה היריבה העירונית בית"ר – שתהנה מהשבחה של שחקן צעיר.

ההגנה האדומה עברה מהפכה של ממש, כשקטמון איבדה (וגם ויתרה) על לא מעט שחקנים – ברק לוי, יוגב לרמן דניאל בוסי ואמיר בן שמעון. העוגן ההגנתי לעונה הקרובה יהיה אבי מלכה, שקיבל שותף איכותי בדמותו של גל מאיו, והראל שלום. מלכה אמור להנהיג את ההגנה, שהיתה כידוע עקב האכילס של קטמון בעונה שעברה.

ובחזרה להראל שלום, שמשחק כמגן שמאלי ולמעשה מהווה סוג של כלבויניק. הסיפור של שלום מבחינתי מהווה את "המחלה" של לא מעט מאמנים ישראלים, שרוצים להראות שהם מבינים יותר טוב מכולם ומשנים לשחקנים צעירים רבים את התפקוד. שלום, יודע כל אוהד קטמון, היה במשך שנים מלך השערים בקבוצות הנוער בהן שיחק. בתור חלוץ סיפק מספרים מרשימים של כיבושים ובישולים, אבל אז החליט מאמן כזה או אחר (השם לא משנה אלא הסימפטום) להפוך אותו למגן, במקום לתת לו את הקרדיט והזמן להתפתח בתפקידו שבו הוא גדל.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


אז איך תראה העונה של קטמון? הקבוצה, כאמור, איבדה (ויתרה) על לא מעט שחקנים מהעונה שעברה, כשבמקומם הגיעו בעיקר שחקנים צעירים, מה שמראה את הכיוון אליו הולכת הקבוצה בעונה הקרובה, כשליגת העל היא כבר לא מטרה עליונה. ראשי המועדון הבינו את גודל הכישלון של העונה שעברה והחליטו לוותר על השמות הגדולים לטובת קבוצה צעירה ושאפתנית. אל הסגל הצעיר הם הדביקו את אחד המאמנים המוכשרים לגילאי נוער – זיו אריה , שהגיע ממכבי תל אביב, בתקווה שהוא יצליח להוציא מהם את המקסימום. למרות זאת, אני חושב שקטמון צפויה לעבור עונה לא פשוטה עם הרבה עליות וירידות ביכולת, כאשר בשורה התחתונה הגעה לפלייאוף העליון תיחשב להישג מצוין.

***

לעומת קטמון שפלייאוף עליון יהווה הישג עבורה, בית"ר ירושלים ממשיכה להיראות טוב, ולמרות שמדובר רק בגביע הטוטו – פתיחת העונה מבשרת טובות ומעידה כל כך שבית"ר תהייה בוודאות בחלק העליון של הטבלה.

נסעתי ביום ראשון לאצטדיון המושבה ולצד מהלכי כדורגל יפים (וניצחון מתוק על הפועל תל אביב), ראיתי גם כמה נקודות שצריכות להדליק נורות אזהרה. בראש ובראשונה – חוסר מחץ, וכמעט באותה נשימה – מחלה שנראית כרגע מדבקת והיא סוליסטיות. רוני לוי יהיה חייב לרסן את המכדררים ולגרום לשחקני ההתקפה שלו לשחק בצורה קבוצתית, אחרת הפיצוץ יגיע במהרה.

המאמן גם חייב לדרוש חיזוק להתקפה (ולא במקום הצורך הדחוף בבלם). בית"ר חייבת עוד סקורר, עוד שחקן שיודע לשים את הכדור ברשת, כי מה שיש כרגע פשוט לא מספיק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר