אבירם ברוכיאן (צילום: אורן בן-חקון)
אבירם ברוכיאן (צילום: אורן בן-חקון)

יו"ר קטמון היוצא ירון דוויק: "ברוכיאן נולד צהוב ועבר גיור כהלכה"

דוויק פרסם הבוקר פוסט שבו הוא מתייחס למעבר של ברוכיאן מבית"ר לקטמון ומציין כי "עבר גיור כהלכה". דובר בית"ר אושרי דודאי בתגובה: "חושף את הפנים האמיתיות של קטמון - מתנשאים, גזעניים, דו פרצופיים"

פורסם בתאריך: 29.5.18 11:34

"אבירם ברוכיאן, מהשחקנים ששווה לשלם כסף כדי לראות אותו משחק. נולד צהוב ועבר גיור כהלכה. שימחת אלפי אנשים – אשריך. תודה!". את המילים הללו כתב ירון דוויק, יו"ר הפועל קטמון היוצא, בפוסט שפרסם הבוקר (שלישי, 29.5) בפייסבוק ובו הוא נפרד מאבירם ברוכיאן, לאחר שבקטמון החליטו שלא ימשיך במועדון בעונה הבאה.

הפוסט שפרסם ירון דוויק (צילום מסך)

הפוסט שפרסם ירון דוויק (צילום מסך)

 

ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר-ביטון, אתר הפועל קטמון ירושלים)

ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר-ביטון, באדיבות אתר הפועל קטמון ירושלים)

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

הדברים הללו, ובעיקר החלק שאומר "גיור כהלכה", עוררו, כמובן, תגובת נגד מצד בית"ר ירושלים ואוהדיה. דובר בית"ר ירושלים אושרי דודאי אומר בתגובה ל"כל העיר": "מה זאת האמירה הגזענית הזאת? מדובר מבחינתי בעוד אוהד של קטמון, יו"ר הוועד המנהל לשעבר, סתם אדם ממורמר, שחושף את הפנים האמיתיות של קטמון – מתנשאים, גזעניים, דו פרצופיים".

דודאי מוסיף ואומר כי "בקטמון מתנהגים כאנלוגיה ל'הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת'. וכשאתה משתמש בכושי, אתה מוחל לו לכאורה על עברו. וכשזרקת אותו, אתה מזכיר לו את עברו. למרות שבמקרה של אבירם – עברו בצהוב של בית״ר הוא מפואר. כשאבירם עזב את בית״ר הוא אמר: 'נולדתי בית״רי ואמות בית״רי'. זה אומר הכל".

אבירם ברוכיאן (צילום: אורן בן-חקון)

אבירם ברוכיאן במדי הפועל קטמון (צילום: אורן בן-חקון)

אבירם ברוכיאן במדי בית"ר ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

אבירם ברוכיאן במדי בית"ר ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

באחת התגובות לפוסט שהעלה דוויק נכתב: "מה כוונתך עבר "גיור"? אולי דווקא המושג ההפוך". וזו לא התגובה החריפה ביותר שנשמעה מצד האוהדים בצהוב-שחור.

בארגון האוהדים לה פמיליה עונים לדוויק ואומרים ל"כל העיר": "עבר גיור? הם משחקים עם ערבים והומואים ואומרים גיור כהלכה? מצחיק לראות מנהל של קבוצה שמתנגדת שדגל ישראל יכנס למשחקי הבית שלה ושיש לה שחקנים מהמגזר, רושם גיור כהלכה".

אוהדים בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

אוהדים בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

דוויק, שראה ושמע את התגובות והביקורת עד דבריו, מציין בשיחה עם "כל העיר": "אני עומד מאחורי דבריי, התגובה של בית"ר ואוהדיה מנותקת וחסרת ביסוס. יש הערכה ואהבה הדדית בין ברוכיאן להפועל קטמון ירושלים, וזה ידוע לכל. לגבי ההאשמות על צביעות וגזענות? הפוסל במומו פוסל. מוטב לקברניטי בית"ר וארגון האוהדים האלים שלה להתעסק במציאת בעלים לקבוצה, כדי שגם אותו הם יסלקו בעוד מספר שנים, מאשר לקרוא פוסטים בפייסבוק".

 

כאמור, ברוכיאן לא ימשיך בקטמון בעונה הבאה וזאת אחרי ארבע עונות, שבהן לבש את מדי הקבוצה. בארבע העונות של ברוכיאן בקטמון הוא סייע לקבוצה לעלות לליגה הלאומית ובשלוש השנים האחרונות היה אחד מהגורמים האחראיים לכך שהקבוצה הגיעה לפלייאוף העליון. למרות זאת, בחודשים האחרונים היה נדמה שהפרידה בין הצדדים באוויר. ברוכיאן עצמו לא הצליח לשחזר את היכולת הטובה וסופסל על ידי המאמן ליאור זדה, מה שהוביל לתסכול גדול מצידו.

בסך הכל רשם ברוכיאן 33 משחקים במדי קטמון העונה, בעשרה מהם הוא נכנס כמחליף, כשהנתון המרכזי שמראה את הירידה ביכולת ובאמון שקיבל מצד הצוות המקצועי קשור למשחקי הפלייאוף – בהם קיבל ברוכיאן קרדיט בארבעה משחקים בלבד (מתוך שבעה), כשבשניים מהם הוא עלה כמחליף. ברוכיאן הבקיע העונה חמישה שערים, כולם עד לחודש ינואר, כשגם זה מראה על הירידה הדרסטית שחלה ביכולת שלו.

כמו כן, יש לציין כי ברוכיאן עלה במהלך העונה האחרונה לכותרות, כשלאחר המשחק נגד הפועל תל אביב בחודש נובמבר הוא התראיין לאתר "וואלה! ספורט" ואמר בין השאר, "כולם יודעים שהלב שלי בבית"ר, אבל אני יכול להגיד שקטמון זה בית בשבילי. כל הזמן אני עוקב אחרי בית"ר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סמי

    מצחיק שמנהלי קבוצות כדורגל ואוהדי כדורגל מתווכחים על גיור כהלכה, שעל פיה, לא בטוח שהם יכולים להיות עדים כהלכה. בתור מחללי שבת, העדות שלהם לא תופסת.

  2. אורי

    זה לא סוד שבקיץ שעבר ברוכיאן גישש את דרכו חזרה לביתר (דרך דודו המוערך). לעונת פרישה או משהו כזה. כשבניון חתם, ברוכיאן הבין שאת עונת הפרישה הוא יצטרך לעבור במקום אחר, או לדחות אותה בעוד עונה.
    אולי השנה, אפשר יהיה להביא אותו. גם לא יעלה הרבה, וגם שחקן שאולי יוכל לתרום מבחינה התקפית ולהיות סוג של מנהיג בחדר ההלבשה (טביב לא סובל אותו בגלל מרד השחקנים שארגן עם הרוש, אבל טביב זז הצידה, זו ההזדמנות של ברוכיאן).

  3. ביתר מתלהמים ירושלים

    אושרי דודאי מצא הזדמנות להתלהם ביחד עם הגועל נפש של לה פמיליה ארגון טרור. חוש הומור אין למר דודאי. מה לעשות יש אהבה בין קטמון לברוכיאן שתמיד יהיה בלב שלנו על אפם וחמתם של דודאי וחבריו מלה פמיליה שרק לקרוא את התגובה המגעילה שלהם ולהבין מי הם. רק חבל שכל העיר נותן מקום לתגובות הומופוביות וגזעניות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר