שחקני הפועל קטמון חוגגים, ליאור זדה (צילום: מגד גוזני, פרי מנדלבוים, באדיבות katamon.co.il)
שחקני הפועל קטמון חוגגים, ליאור זדה (צילום: מגד גוזני, פרי מנדלבוים, באדיבות katamon.co.il)

קטמון עדיין מושלמת: "בחלומות שלנו רצינו לפתוח כך את העונה"

האדומים לא עוצרים ואחרי הניצחון על הפועל פתח תקוה ביום רביעי הם עדיין עם מאזן מושלם. המאמן זדה מוסיף: "ניאבק על העלייה עד הסוף"

פורסם בתאריך: 14.9.18 01:05

פתיחת העונה הנהדרת של הפועל קטמון נמשכה גם ביום רביעי האחרון, כשהקבוצה השיגה את ניצחונה השלישית ברציפות, כשגברה באצטדיון טדי על הפועל פתח תקוה. שלושה משחקים מפתיחת העונה ניצבת קטמון במקום הראשון בטבלה, כשהיא הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם.



"אנחנו נישאר בצמרת וניאבק על העלייה עד הסוף, אבל אסור לנו לחשוב רחוק מדי", מציין המאמן ליאור זדה, כשהוא מצנן את ההתלהבות ומנסה ככל הנראה להוריד את שחקניו לקרקע. "בחלומות שלנו רצינו לפתוח כך את העונה. כעת, מילת המפתח היא המשכיות. שיחקנו נגד יריבה מאומנת וטובה ואנחנו יודעים להעריך את הנצחון הזה".

ליאור זדה (צילום: מגד גוזני, באדיבות katamon.co.il)

ליאור זדה (צילום: מגד גוזני, באדיבות katamon.co.il)

זדה, כמו הקבוצה כולה, כבר נמצא עם הפנים קדימה ומסמן את המטרה הבאה – הפועל עכו, שתארח ביום שני הקרוב (17.9) את הפועל קטמון במסגרת המחזור הרביעי (19:00, אצטדיון עכו החדש). "עכו קבוצה טובה עם שחקנים טובים, אבל נבוא מוכנים ונעשה הכל כדי לנצח", אומר זדה.

"סער יחסר לנו"

מהמשחק נגד הפועל פתח תקוה נעדר, כידוע, הקשר סער בנבנישתי ששבר בתחילת השבוע את כף ידו השמאלית בזמן משחקון אימון פנימי. ידו של בנבנישתי גובסה לחודש ימים, שלאחריהם הוא יחל בשיקום. בקטמון מעריכים כי הוא ייעדר לפחות חודש וחצי ומוסיפים: "אנחנו מאחלים לסהר חזרה מהירה למגרשים. הוא יחסר לנו".

בנבנישתי, יש לציין, הפך לשחקן מאוד משמעותי בתקופה מאוד קצרה. הוא הצטרף לקבוצה רק לפני כשבועיים וחצי, במה שהיה החתמה של הצהרת כוונות רצינית של הפועל קטמון שרוצה מאוד לסיים את העונה הנוכחית בליגת העל.

הקשר המוכשר, שנחשב לשחקן של ליגת העל לכל דבר ועניין ואף קיבל לא מעט הצעות מקבוצות ליגת העל, החליט לרדת ללאומית ולחתום בקטמון וזאת כדי להוביל את הקבוצה לליגת העל. הסיטואציה הנוכחית, כך מספרים בסביבתו, היא טובה מאוד מבחינתו, כשגם לקבוצה וגם לבנבנישתי עצמו מטרה אחת ברורה – לעלות ליגה.

במשחק השני בקבוצה, נגד הפועל ראשון לציון, כבש בנבנישתי את שערו הראשון במדים של הפועל קטמון, והציפייה של אנשי המועדון, למרות השבר בכף ידו השמאלית, היא שהמומנטום הזה יימשך גם שהקשר יחזור מהפציעה ויסייע לקבוצה במאבקי העלייה.

"סער הוא תוספת משמעותית, רצינו אותו מאוד גם בעונה שעברה", מציינים בקטמון. "הוא יכול לעשות כאן עונה טובה. הוא היה מהמצטיינים נגד הפועל ראשון לציון. יש לו היכולת, ואנחנו מקווים שהוא יחזור מהפציעה עם אותה היכולת שהוא הפגין לפניה".

בנבנישתי, שיחגוג 27 בנובמבר הקרוב, גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב אך לא קיבל שם צ'אנס אמיתי והחל לנדוד בין קבוצות שונות. בעונה שעברה הוא שיחק בהפועל אשקלון ולפני כן היה במכבי נתניה. בנתניה אימן אותו מנחם קורצקי, כיום מאמן הפועל רעננה, שמספר כי "סער התייעץ איתי לפני שחתם בקטמון. רציתי להביא אותו לרעננה, אבל הוא העדיף את קטמון והוא עשה בחירה טובה מבחינתו".

סער בנבנישתי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות katamon.co.il)

סער בנבנישתי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות katamon.co.il)

בנבנישתי, למרות הכישרון והיכולת האישית הגבוהה, מגיע לליגה הלאומית לאחר חמש שנים בליגת העל (שיחק גם בהפועל רעננה ובבני יהודה, נ"ש), ולא במקרה. קורצקי מספר על הבעיה של הקשר, שמונעת ממנו להיות כוכב גם בליגת העל: "הבעיה של סער היא שהוא לא שחקן של מספרים. הוא לא כובש או מבשל. מבחינת יכולות יש לו את זה, אבל זה צריך להיות מגובֶה גם במספרים, וזה לא קרה עד עכשיו. מבחינת יכולת אישית הוא ברמה מאוד גבוהה. הוא שחקן קבוצתי, אבל הוא לא מנהיג. הוא בחור שקט יחסית, וזה מסוג השחקנים שמאמנים אוהבים מבחינת האופי: לא אחד שמחפש רק את ההצלחה האישית שלו".

המספרים של בנבנישתי אכן מעידים על בעיה מסוימת בחלק הקדמי. בחמש עונות בליגת העל – שנתיים בהפועל רעננה, שנה במכבי נתניה, חצי עונה בבני יהודה ובהפועל תל אביב, ועונה בהפועל אשקלון – הוא כבש בסך הכל 6 שערים. מעט מדי עבור שחקן קדמי.

"סער צריך מאמן שמאמין בו והוא צריך להיות יותר חוצפן בקטע החיובי", מדגיש יובל נעים, שאימן את בנבנישתי בהפועל אשקלון בעונה שעברה. "אם שני הדברים הללו יקרו הוא יספק את כמות השערים והבישולים שהוא צריך לתת בתור שחקן התקפה".

למרות זאת, נעים בטוח שקטמון עשו רכש מצוין: "הוא שחקן נהדר לליגה הלאומית, לדעתי, הוא ברמה מעל הליגה הזו. לצד אבי מלכה ו-ויליאם אגדה הוא יכול להיות תוספת כוח משמעותית. מבחינת האופי, הוא ילד טוב. באשקלון כבר כמעט שיחררתי אותו, אבל הוא ביקש עוד הזדמנות, לא ויתר, רץ והשקיע – ובסוף החתמתי אותו".

שחקני קטמון חוגגים (צילום: פרי מנדלבוים, באדיבות katamon.co.il)

שחקני קטמון חוגגים (צילום: פרי מנדלבוים, באדיבות katamon.co.il)

"הוא מסוג השחקנים שהולכים ונעלמים בכדורגל", מנתח המאמן אלדד שביט, ששימש כעוזר מאמן בהפועל רעננה בתקופה שבנבנישתי שיחק שם. "הקהל מאוד נהנה לראות שחקן מסוגו, ומתחבר אליו. יש לו ברק שאין היום להרבה שחקנים. במהלך אחד הוא יכול לסיים משחק".

שביט, כמו קורצקי ונעים, נוגע אף הוא בבעיה העיקרית של בנבנישתי – זו שמנעה ממנו להתפתח בליגת העל: "הוא כובש בערך שני שערים בעונה, ובליגת העל אתה נופל אם אתה לא מספק את הסחורה. הוא קיבל עוד צ'אנס ועוד צ'אנס, אבל בשלב כלשהו הביקוש ירד. בלאומית, לעומת זאת, הוא מעל הרמה של כולם. זה רכש נהדר של קטמון. הוא צריך לעשות שינוי מנטאלי, ולקחת יותר את המושכות. הוא בהחלט עשה שינוי, אבל עליו להמשיך עוד בכיוון הזה. אני מאמין שברגע שסער יבין שהוא מעל הליגה, הוא ירגיש יותר בטוח וייקח על עצמו יותר. זו שנה שיכולה לגרום לו לשינוי באישיות, ולהפוך משחקן משלים בליגת העל לשחקן מוביל בלאומית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר