קובי מויאל (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון)
קובי מויאל (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון)

"קובי מויאל הוא שחקן ליגת העל, זה שובר שוויון חד-משמעית"

בקטמון ומסביב לה מתמוגגים מהרכש הגדול של העונה, קובי מויאל. "אין ספק שהוא יעזור לקטמון לעלות ליגה"

פורסם בתאריך: 25.10.18 12:39

הפתיחה הטובה של הפועל קטמון, שמציבה אותה במקום הראשון בליגה, הביאה את ראשי המועדון להחליט על חיזוק נרחב יותר מאשר בתכנון המקורי שנעשה אי שם בחודשי הקיץ על ידי הוועד המנהל ומנכ"ל הקבוצה, אורי שרצקי.

במועדון זיהו את הסיכוי הגבוה לעלות ליגה, והצוות המקצועי גיבש רשימת שמות של מועמדים לחיזוק, ומעט אחרי פתיחת העונה הגיעו סהר בנבנישתי וג'ייק רוזנסקי. אבל גולת הכותרת היא כמובן הגעתו של הקשר האחורי קובי מויאל, בסיועם של הספונסרים ואנשי העסקים בני סיון ויוסי ליפקין. הצטרפותו של מויאל, בן 31, היא הצהרת כוונות ברורה של הפועל קטמון: המועדון רוצה לעלות ליגה השנה, ואף אחד בקבוצה לא יסבול עוד עונה של 'כמעט עליית ליגה'. לכן נחתו בזה אחר זה שחקני רכש משמעותיים, שאמורים לסייע לעלייתה ההיסטורית של קטמון לליגת העל.



הרומן בין הפועל קטמון לקשר בית"ר לשעבר התחיל די במקרה, עת מויאל ביקש "לשמור על כושר", וכמו בפעמים רבות בכדורגל הישראלי, הוא התאהב במועדון – ולהפך. פתיחת העונה הטובה סייעה כמובן להכשרת העסקה היקרה, ובתוספת עזרה, כאמור, מצמד הספונסרים, מה שנראה היה בהתחלה כבלתי אפשרי בשל פערים כספיים גדולים, הפך להעברה הגדולה ביותר בליגה הלאומית העונה. יש שיגידו שמדובר בהחתמה 'שוברת שוויון', כזו שאמורה לתת גושפנקא סופית, אם בכלל היה ספק בכך, להגשמת חלומות העלייה של קטמון.

"קובי מויאל הוא תוספת כוח משמעותית מאוד להפועל קטמון", מבהיר ז'אן טלסניקוב, קשר נבחרת ישראל ובית"ר בעבר, וכיום מרצה ומאמן מנטאלי. "הוא הלב של הקבוצה, הוא שחקן מרכז שדה אחראי, שמנצח קרבות באחד על אחד, ויכול להוסיף את העוצמה הדרושה. אני לא אוהב להשתמש במונחים כמו מעל לליגה או מתחת לליגה, אבל מה שבטוח הוא שעם הניסיון והיכולת שלו, הוא שדרוג לקטמון. אני מכיר אותו באופן אישי ואין ספק שהוא יכול לעזור להפועל קטמון להצליח".

אתה מבין למה הוא הגיע לקטמון?
"אני מבין את הסיבה שבגללה הוא ירד ללאומית. שחקן צריך שיאהבו אותו ושירצו אותו כדי שהרוח שלו, הנפש, תדחוף את הגוף למקסום יכולותיו. הבחירה בקטמון הגיונית, זו קבוצה שמנוהלת טוב, שיש לה חזון ומטרות. זו החלטה טובה מאוד לשני הצדדים. בסופו של דבר שחקן צריך לשחק, וקובי מגיע לשנים החשובות בקריירה שלו שבהן הוא יוכל להשאיר חותם. אין לי ספק שהוא יעזור לקטמון לעלות ליגה, ושהוא יהיה פקטור גם בליגת העל. שחקן הוא קודם כול אדם, ואם הוא לא משחק הוא נהיה עצוב, לא משנה אילו סכומי כסף הוא מקבל. יש לו תנאים טובים, קהל, אצטדיון ברמה, כך שזה שידוך טוב ובחירה טובה של קובי".

קובי מויאל (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון)

קובי מויאל (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון)

"הוא שובר שוויון, חד משמעית", קובע בנחרצות אוהד סיידוף, שוער הפועל קטמון בעבר וחברו של מויאל מימיהם המשותפים בבית"ר. "הוא שחקן בלוק באמצע, עם איכויות רבות והרבה חוזק ואגרסיביות. הוא טוב במצבים נייחים ויש לו משחק ראש מצוין. הפועל קטמון תהנה ממנו מאוד – לא רק על המגרש. הוא מביא איתו הרבה ניסיון, והוא נהדר לחדר הלבשה ויתאים למרקם החברתי. קובי הוא שחקן ליגת העל בקבוצות המובילות, אז הוא בוודאי סופר-משמעותי בקבוצה בלאומית עם מטרות עלייה. זה חיבור שיכול ללכת למקומות ממש טובים. הוא התאמן שם תקופה ארוכה, כך שהם יכלו לבחון מכל הצדדים אם הוא מתאים. הם יודעים מצוין מה הם הביאו. אני מבין לגמרי את הצעד שלו להגיע לקטמון: לפעמים ההצעות לא כאלה אטרקטיביות, וכשאתה מוצא מקום עם אופק ועם אנשים כאלה, ונוסף על כך שהוא מגיע מהאזור, אפשר להבין את הבחירה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר