זיו אריה, שי אהרון (צילומים: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co)
זיו אריה, שי אהרון (צילומים: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co)

להיות נס ציונה: האם הסגל של קטמון יכול להפתיע את כולם העונה?

בדיוק כמו נס ציונה בשנה שעברה והפועל חדרה בעונה שלפני כן, הסגל הצעיר שבנו זיו אריה ושי אהרון בקטמון יכול לטרוף את הקלפים בליגה הלאומית | טורי דעה

פורסם בתאריך: 25.7.19 10:20

רעבים להצליח / ניר גרוסמן

ביום חמישי הבא תחל קטמון באופן רשמי את העונה שלה עם שלושה מחזורים רצופים של גביע הטוטו. בניגוד לשנים קודמות, הסגל של קטמון השנה מושתת על צעירים רעבים ובעלי פוטנציאל, שחקנים בלי אגו שרוצים ויוכלים להקשיב וללמוד מהמאמן זיו אריה.

כאן עולה התהייה – האם המנהל המקצועי שי אהרון בחר את הסגל הצעיר והרעב מכורח נסיבות התקציב או שהוא מאמין, כעת, שזוהי הדרך הנכונה ביותר עבור קטמון? לדעתי האופציה הראשונה – של הקיצוץ התקציבי – היא הנכונה.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

תהיה הסיבה אשר תהיה, המהלך הזה של הצערת הסגל ובחירת שחקנים רעבים שרוצים להוכיח את עצמם, עשוי להתברר בסופו של דבר כמהלך מנצח. מספיק להביט בסגל של שתיים מהעולות לליגת העל בשנתיים האחרונות – הפועל חדרה ונס ציונה – שהיו מושתתים בדיוק על שחקנים כאלה – צעירים, רעבים ובעלויות לא גבוהות.



אולי זאת גם הסיבה, שבגינה לא מתכוונים בקטמון להנמיך ציפיות והמטרה הברורה, כך אני שומע, היא להיאבק בפלייאוף העליון ובשלב הראשון להגיע לחודש ינואר בפער סביר משני המקומות הראשונים. במצב הזה, יש הבטחה של שני הספונסרים בני סיוון ויוסי ליפקין להגדלת התמיכה ולחיזוק הקבוצה לקראת החלק השני ומכריע של העונה. על מנת להגיע לעמדה הזאת, בקטמון יקוו שאהרון בחר שחקנים אשר יוכלו להתמודד עם שאר קבוצות הליגה, משימה שנראית אפשרית ומיד נגיע לכך, במיוחד כיוון שלקטמון יש את המערכת הניהולית והמקצועית מהיקרות בליגה הלאומית, שבהחלט הגיע הזמן שתוכיח את עצמה ותהיה האקס פקטור שמוביל את המועדון להישגים.


ניר גרוסמן (צילום: פרטי)

ניר גרוסמן (צילום: פרטי)


הקבוצות שתתמודדנה מול קטמון בליגה, אינן כאלה שאמורות להפיל את אהרון וזיו אריה מהכיסא. יחד עם זאת, ספרתי לפחות שלוש קבוצות ששווה להפנות אליהן זרקור. העולה החדשה מליגה א' צפון, האנטיתזה של קטמון השנה ומי שנחשבת על הנייר כגאלקטיקוס של הלאומית, הפועל אום אל פאחם, שהתחזקה בבלם הליטאי של הפועל חיפה טאדאס קיאנסקאס, בבן צעירי, עוז ראלי, ריף מסיקה ובדובב גבאי, אליה נוסיף את היורדת מליגת העל, מכבי פתח תקוה עם גיא לוזון על הקווים, השוער צחי גיגי והמגן דניאל בוסי מקטמון ושחקני הנוער המצטיינים אור בלוריאן וליאל עבדה שלקחו בעונה החולפת את אליפות ליגת העל לנוער והוקפצו לבוגרת, והפועל עפולה שעשויה להפתיע בעזרת שחקניה המנוסים דוגמת רם שטראוס, חיים איצרין, יובל שוואט ואדריאן רוצ'ט.

***

בדיוק שנה אחרי שלקח מיוסי סאסי את המושכות וקיבל עליו את ניהול מחלקת הנוער המרוסקת של הפועל, איש העסקים דובי גולדברג הודיע למאמני הקבוצות ולמנהל המקצועי מישל דיין שהעסק גדול עליו. מופתעים? כנראה שלא.

חבל רק על העבודה האדירה שהשקיעו מישל דיין וצוות המאמנים שהוא הביא למחלקה, שהצליחו להפוך בתוך שנה אחת את המחלקה על פניה.

גולדברג אמנם חייב לערוך עם עצמו חשבון נפש נוקב, אבל האשם הבלעדי שבו ידבק הקלון הוא כמובן יוסי סאסי, האיש שבעצם ניצח את הפועל. האיש שהפך מועדון כדורגל מפואר למוצג ארכיוני.

צל"ש או צל"ג / נועם שרפלר

הפועל קטמון חזרה ממחנה האימונים בפולין, ואנשי המועדון הכתירו אותו כמוצלח. זה כמובן לא אומר יותר מדי. מחנות אימונים הם בדרך כלל מוצלחים. השחקנים מנותקים מהכל חוץ מהעבודה, הם עובדים קשה ומתגבשים כקבוצה. אם מוסיפים לכך אווירה נינוחה ופסטורלית, מקבלים חבילה חיובית ושמחה שקשה יהיה שלא להכתירה כמוצלחת וטובה.

גם העובדה שקטמון רשמה תוצאות טובות במחנה האימונים לא אומרת כלום. קטמון שיחקה נגד יריבות חלשות מליגות נמוכות, כשהמטרה שעומדת מאחורי הבחירה (המודעת יש לומר) ביריבות שכאלה הן לאפשר תרגול וגם צבירת ביטחון.

הפטנט הזה, כמובן, לא רשום על השם של קטמון. קבוצות בכירות ממנה סידרו ומסדרות לעצמן יריבות נוחות כדי "לעבוד על שיטת משחק" או "לתרגל דברים שנעשה במהלך העונה", אבל זה לא באמת מרשים אף אחד.

מחנה האימונים היה חשוב לקטמון בעיקר מהסיבה שמדובר על סגל חדש, שעמוס בשחקנים צעירים. הם צריכים את הזמן הזה להתגבש ולהכיר אחד את השני. הסגל של קטמון מראה על שינוי קו של המועדון – לא עוד החתמת שמות גדולים ויצירת לחץ. הסגל נבנה עם מחשבה קדימה ומתוך כוונה להפחית את הלחצים שהיו סביב המועדון בשנתיים האחרונות.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


לכך ניתן להוסיף את ההצלחה של הפועל חדרה לפני שנתיים ונס ציונה בעונה שעברה, שעם סגל צעיר ורעב הצליחו להפתיע ולעלות ליגה. ואם הן יכולות – אז מדוע שקטמון לא תצליח? זו מחשבה מעניינת, אך צריך גם לזכור שהיא טומנת בחובה סכנה מצוינת בדמות פלייאוף תחתון ואז גם הסתבכות במאבקים נגד ירידה, שיחזירו את הלחץ למועדון.

הקרב על העלייה השנה יהיה קשה. ישנן בלאומית קבוצות חזקות כמו מכבי פתח תקוה והפועל אום אל פאחם. קטמון תקווה לפתוח טוב את העונה, להתברג בצמרת ואחרי הבטחת המקום בפלייאוף העליון לנסות להפתיע את כולם ולחגוג עלייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר