שלט ההכוונה ביציאה ממנהרת אשר וינר (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אליעזר יערי)
שלט ההכוונה ביציאה ממנהרת אשר וינר (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אליעזר יערי)

ההפרדה המפלסית באשר וינר: לאן נעלמו השכונות הערביות?

בשלטי ההכוונה ביציאה ממנהרת אשר וינר לא מוזכרים שכונות ענק דוגמת צור באהר וג'בל מוכבאר, בהן עשרות אלפי תושבי ירושלים. האם מדובר בהדרה מכוונת? העירייה בתגובה: "בשלטים ראשיים עיליים שמוצבים על גשרי שילוט נכתבים יעדים עיקריים בשל מגבלת מקום. למרות זאת, הנחה ראש העיר את אנשי המקצוע לבחון את הגדלת השלט הראשי, כך שבנוסף לשילוט של ארמון הנציב, ייכתב גם צור באהר"

פורסם בתאריך: 19.9.23 16:16

הדרה מכוונת או אילוצי מקום? בשלטי הכוונה ענקיים שהוצבו ביציאה מההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר לא מוזכרים שמות השכונות הערביות שאליהן מוליך הכביש.

למעלה משלוש שנים ארכו העבודות בצומת דרך חברון-אשר וינר. היו אלה עבודות קשות ומתישות עבור כלל תושבי שכונות דרום העיר – החל מארמון הנציב, דרך ארנונה ורמת רחל ועד לצור באהר, ג'בל מוכבאר, אום טובה ואחרות. שינויים תכופים בהסדרי התנועה, פקקים, עבודות בלתי נגמרות ועוד.

ההשקעה היתה בהיקף של מיליונים רבים. בשבוע שעבר נחנכה ההפרדה המפלסית ברוב הוד והדר – אז התברר כי השכונות הערביות פשוט מודרות. שלטי הכוונה גדולים הוצבו ביציאה מהמנהרה – ואף אחת מהשכונות העבריות לא מוזכרת בו.

עד כמה גדול האבסורד? הנה, תראו מה כתב תושב העיר אליעזר יערי, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "כשיוצאים מ"המנהרה" לכיוון מזרח קבעו שלטים ענקיים ממשפחת האוטוסטרדות לכוון את התנועה: ימינה לרמת רחל – משהו כמו 1,000 אנשים ביום טוב. עם אורחים במלון ובבריכה – אולי עוד אלף. בנדיבות. ישר – שני שלטים (למה?) לשכונת ארמון הנציב (השם הרשמי הוא תלפיות מזרח אבל לא חשוב) שביום ממש טוב גרים בה כ-22,000 תושבים. השלט שמאלה מורה למורדות ארנונה. שכונה בבנייה. כרגע איש לא גר שם אבל עם השלמתה יגורו שם משהו כמו 4,000 תושבים".

 

 

עד כאן, סביר בסך הכל. אולי למעט שני השלטים שמכווינים לארמון הנציב. אבל ניחא. הבעיה היא בהמשך, כפי שכותב יערי: "מה אין? בהמשך הכביש, בתוך ירושלים, מרחק של קילומטר בערך מהשלטים שוכנות ארבע שכונות ערביות: אום טובא, צור באהר, אום ליסון וג'בל מוכבר. בשכונות האלה גרים כ- 100,000 תושבים. ואין סימן. לא בעברית, לא בערבית. פשוט התנדפו עם הרוח. מאה אלף איש. הם כאן. עם עוד 200,000 פלסטינים שחיים בבירתנו המעורבת. רואים ובלתי נראים".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים ומשרד התחבורה כדי להבין לפשר העניין.

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה או כל התייחסות.

מעיריית ירושלים נמסר: "בשלטים ראשיים עיליים שמוצבים על גשרי שילוט נכתבים יעדים עיקריים בשל מגבלת מקום. יעדים משניים נכתבים על גבי שלטי צד. רמת רחל צוינה בשלט, היות ומדובר בפניה ימינה שמובילה אליה ישירות. למרות זאת, הנחה ראש העיר את אנשי המקצוע לבחון את הגדלת השלט הראשי, כך שבנוסף לשילוט של ארמון הנציב, ייכתב גם צור באהר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצויין.
    ככה לא נגרום לערבים שירצו לבוא לגור כאן. ירושלים רק יהודית.

  2. יוני

    לא הבנתי איזה זכויות מגיע לשכונות הערביות בירושלים, הרי אם יהודי נכנס לשם הוא יוצא במצב הטוב ישירות לאישפוז, או לפחות עם רכב מחורר או מנופץ מאבנים, איזה זכויות מגיעות להם, אם הם לא מחשיבים עצמם כתושבים נורמטיבים וראויים…
    נ.ב ואגב אם הכתב החשוב שדואג לטובת הכלל, וכל כך חשוב לו שכונת גאבל מוכבר בשלטים, מה עם שכונת נוף ציון הסמוכה? היא לא שכונה? למה הכתב לא מתלונן שהיא לא נמצאת בשלטים? אה בעצם הבנתי: הם מתנחלים…

  3. גם לי אכפת

    מה הבעיה יש עוד פרמטרים חוץ ממי גר ואיפה זה תלוי לאיפה המנהרה ומי משתמש די ברור שאין כמעט שעוברים בעיר וחוץ מזה כמו שמישהו כבר אמר הם לא אמורים לעבור כמו שאנחנו לא יכולים לעבור באבו טור

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק לי הפריעה "הצגת המציאות" של מר יערי?
    22,000 איש ("ביום טוב") בארמון הנציב? הרבה הרבה יותר.
    1000 איש פונים ימינה? כל תושבי ארנונה וגם שכונת תלפיות הישנה פונים פה ימינה.

    ההצגה היא מגמתית כדי להנחית את ה-100 אלף ערבים (מספר מוגזם בכוונה, כמובן).

    מישהו פה התבלבל בנתונים. או שלא בטעות, אלא בכוונה התבלבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר