הפגנות החרדים בצומת שרי ישראל-יפו (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

ביקור האדמו"ר מסאטמר בירושלים – גם היום חסימות כבישים; ביקורת מצד חברי מועצת העיר

החל מהשעה 16:00 ייחסמו לתנועה רחובות רבים ובמשטרה צופים עומסי תנועה כבדים; במועצת עיריית ירושלים מבקרים את הפגיעה בשגרה, בשל העובדה שהאדמו"ר והחסידות שבראשה הוא עומד יוצאים נגד קיומה של ישראל

פורסם בתאריך: 19.11.19 11:05

עומסי תנועה כבדים נרשמו הבוקר, שלישי (19.11) באזור רוממה והתחנה המרכזית, זאת בשל חסימת נתיב תנועה אחד בציר שיר ישראל בקטע הכביש שבין רחוב יפו לרחוב מלכי ישראל.

הסיבה לחסימה, כפי שפורסם ב"כל העיר", היא ביקורו של האדמו"ר של החסידות הקיצונית והאנטי ציונית סאטמר בירושלים. האדמו"ר זלמן לייב טייטלבוים, שמתגורר בניו יורק, חולש כידוע על חסידות שלמעשה מחרימה את מדינה ישראל מסיבות אידיאולוגיות.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לרגל הגעתו של האדמו"ר לירושלים יתקיים היום, שלישי (20.11), אירוע גדול של חסידות סאטמר בכיכר מלכי ישראל. בשל האירוע ייחסמו החל מהשעה 16:00 ועד לשעות הערב המאוחרות כבישים רבים באזור – מה שצפוי להוביל להתגברות משמעותית של עומסי התנועה.

הרחובות שייחסמו החל מהשעה 16:00:
– מלכי ישראל – 2 הכיוונים.
– שרי ישראל – 2 הכיוונים.
– צומת שמגר-שרי ישראל.
– צומת יפו-שרי ישראל.

במשטרת ירושלים מציינים כי "לא תתאפשר הגעה ברכב לרחובות הסמוכים והמובילים לרחובות אלו. המשטרה תתפרס באזור על מנת לאפשר את קיום האירוע במקביל להכוונת התנועה במטרה לצמצם את הפגיעה בחיי התושבים".



ביקורו של האדמו"ר מסאטמר וההפרעה שצפויה להיות לחיי תושבי ירושלים, מובילה לביקורת מצד חברים במועצת העירייה וזאת מהסיבה שחסידות סאטמר, כאמור, היא אנטי ציונית והיא מחרימה למעשה את מדינת ישראל.


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

ד"ר לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


לדברי חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ), "מקומם שאותם אנשים שמשתוללים כמעט מדי שבוע, חוסמים כבישים, מסיתים נגד המדינה, מתעלמים מהחוק, פוגעים בציבור וברשויות לאכיפת החוק, יזכו לליווי משטרתי. למה תושבי ירושלים צריכים לפנות להם את הדרך? שוטרי ירושלים צריכים לכוון עבורם את התנועה?".


יובב צור - צילום שרון גבאי

יובב צור (צילום: שרון גבאי)


חבר המועצה יובב צור (התעוררות) מוסיף: "ההחלטה להעניק יחס מיוחד דווקא לאדמו"ר מסאטמר, שיוצא נגד קיומה של מדינת ישראל, היא כניעה לכוחות הקיצוניים ביותר. לצערי נראה שההחלטה התקבלה תוך שיבוש הדעת במקרה הטוב, או מתוך שיקולים זרים במקרה הגרוע".


אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


חבר המועצה אריה קינג (מאוחדים) מוסר בשיחה עם "כל העיר" כי "אני לא חושב שיש לאדמו"ר זכויות יתר מאשר לכל אדם אחר. העמדה שלי היא שלא צריך לסגור רחובות בשביל אירוע פרטי, וזאת מבלי להיכנס בכלל לסוגיית העמדות של החסידות בעד או נגד ישראל".

יחד עם זאת, קינג מציין כי "אם סוגרים רחובות לכמה ימים אני מתנגד, אבל אם זה לכמה שעות פה וכמה שעות שם אני לא הייתי מתייחס לזה בכלל. זה קורה כל כך הרבה בעיר, כמעט בכל שבוע יש דברים כאלה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה חוסמים כבשים בשביל זה שונה ישראל למה נתנו לו לכנס

  2. דני

    גם שונא ישראל וגם חוסמים בישבילו כבישים אפה הצדק אני הייתי חוסם אותו שלא יגיע הרסתם לנו את ירושלים אני וילדים חושבים לעזוב לעיר אחרת כבר פשוט נימאס כול יום משהוא חדש

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל העיר בבקשה תעדכנו מה קורה ב 20 בנובמבר האם שוב ייסגרו הרחובות ?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה למדינה שנותנת לאנשים שבקשים מאירן להשמיד את המדינה לעשות מה שהם רוצים ושומרים אלה יש להפציץ אותם כמו שעשו בסוריה הלילה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר