חיסונים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
חיסונים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

המחסור בחיסוני השפעת: קופות החולים בירושלים מחכות לחיסונים הנוספים

מבדיקה שערך "כל העיר" עם קופות החולים ברחבי ירושלים עולה כי הוזמנו חיסונים נוספים; בבתי החולים בירושלים, הדסה ושערי צדק, מאושפזים כיום כ-40 מטופלים בשל מחלת השפעת

פורסם בתאריך: 30.12.19 18:32

הבהלה לחיסוני השפעת בירושלים – ל"כל העיר" נודע כי היום, שני, נותרו אלפי מנות בודדות של חיסונים בקופות החולים ברחבי העיר. בעקבות התפרצות השפעת ונהירת המתחסנים נרשם מחסור בקופות החולים בעיר. בכל קופות החולים מדווחים היום ל"כל העיר" כי הוזמנו חיסונים נוספים – רובן מציינות כי החיסונים הנוספים יגיעו מחר, שלישי. משרד הבריאות צפוי להעביר כ-55 אלף חיסונים נוספים לקופות החולים ברחבי הארץ. כלל החיסונים מתוכננים להגיע בשבוע הבא.

כמו כן, בבתי החולים בירושלים מאושפזים נכון להיום כ-40 חולים בשל נגיף השפעת או בשל סיבוכים שנגרמו ממחלת השפעת. בבית החולים שערי צדק מוסרים ל"כל העיר" כי בשל התפרצות נגיף השפעת מאושפזים בשערי צדק כ-20 חולי שפעת ממצב קל עד קשה, ומדגישים כי "בדומה למצב בכל הארץ ישנה עליה במספר המטופלים המגיעים בשל השפעת. אנו שוב קוראים לציבור לגשת ולהתחסן"; גם בהדסה מוסרים הערב ל"כל העיר" כי מאושפזים כ-20 מטופלים בשל השפעת במצב בינוני-קשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מנתונים שהתקבלו ל"כל העיר" ממאוחדת שירותי בריאות מחוז ירושלים, נכון להיום בבוקר, נשארו כ-3,000 מנות חיסון – כאשר בחמישה ימים האחרונים התחסנו כ-15,000 מבוטחי מאוחדת נוספים בסניפים השונים בעיר, ובסך הכל התחסנו במאוחדת מחוז ירושלים כ-80,000 אנשים.

עוד נמסר ממאוחדת שירותי בריאות כי מחר, שלישי, אמורים לקבל בסניפי מאוחדת מנות חיסון נוספות ממשרד הבריאות. כמו כן, נרכשו בסניפי מאוחדת בירושלים כעוד 30 אלף חיסונים נוספים, מלבד 100 אלף החיסונים שהוזמנו בתחילת החורף.

במכבי שירותי בריאות עד כה התחסנו בירושלים כ-27,000 איש, ובירושלים, כמו בכל רחבי הארץ – נרשמה עלייה גדולה במספר המתחסנים. נכון להיום מאשרים במכבי שירותי בריאות מחוז ירושלים, כי נשארו מאות בודדות של מנות החיסון – כאשר בשבוע האחרון מכבי חילקה מלאי נוסף של כ-45,000 חיסונים בכל רחבי הארץ.

כמו כן, במכבי מחוז ירושלים מציינים כי בעוד כשבועיים יחולק מלאי נוסף של חיסונים שהוזמן במיוחד מחו"ל על מנת לענות על הביקוש. מנהלת הסיעוד של מכבי במחוז י-ם שפלה, אירית קובנט מוסיפה כי "מכבי עושה כל מאמץ לדאוג לבריאות השלמה של חבריה ואנו מברכים על כל מתחסן. אנחנו מודים לצוותי מכבי שעובדים במרץ כדי להעניק חיסונים לפונים למרפאות תחת עומס לא פשוט".


מרפאת מאוחדת, מרפאת כללית, מרפאת מכבי, מרפאת לאומית (צילומים: יח"צ, מכבי שירותי בריאות, אבי יוספי)

מרפאת מאוחדת, מרפאת כללית, מרפאת מכבי, מרפאת לאומית (צילומים: יח"צ, מכבי שירותי בריאות, אבי יוספי)


גם בכללית שירותי בריאות מחוז ירושלים, נרשמה נהירה לסניפי קופות החולים ברחבי העיר. כאשר נכון להיום, יום שני, התחסנו בשבוע האחרון בלבד למעלה מ-26 אלף מטופלים, ביניהם המטופלים המוגדרים באוכלוסיית הסיכון – קשישים, נשים בהריון, חולים כרוניים וילדים. יש לציין כי בעקבות הביקוש במנות החיסונים משרד הבריאות יעביר לכללית, מחר, שלישי, כ-30,000 אלף חיסוני שפעת שיופצו למרפאות ברחבי הארץ, כאשר במקביל נעשים מאמצים להזמין כמות נוספת מחו"ל.

מלאומית שירותי בריאות נמסר כי נשארו מאות יחידות של חיסונים השפעת ברחבי העיר, ועד כה התחסנו כ- 16,500 לקוחות, מתוכם לרוב מבוגרים מעל גיל 65. יש לציין כי בשל הביקוש לחיסון השפעת לאומית שירותי בריאות תזמין עוד כ- 10,000 חיסונים נוספים, מתוכם תתבצע העברה של כ- 1,500 מנות חיסונים למחוז ירושלים.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", נגיף השפעת גבה בירושלים קורבן אחד – הלל דחבש ז"ל, בן 19, מישוב נריה שבמועצה האזורית בנימין, שנפטר כתוצאה מסיבוך של שפעת בבית החולים שערי צדק. דחבש ז"ל, חלה בשפעת לפני מספר ימים וטופל בקהילה, מצבו הדרדר עד שהוא התמוטט. דחבש פונה ביום שני שעבר, 23.12, לבית החולים שערי צדק כשהוא ללא דופק – הצוות הרפואי ביצע בו פעולות החייאה ולאחר מספר שעות נקבע מותו. דחבש לא התחסן נגד מחלת השפעת, וכאמור הוא נפטר כתוצאה מסיבוך המגפה.

המומחים הרפואיים, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודשיים, מזהירים מפני השפעת, שנחשבת למחלה קשה. המגפה עלולה להוביל לסיבוכים של דלקות באיברים פנימיים כמו בכבד ובכליות, וכאמור עלולה להוביל למוות. לכן במשרד הבריאות ממליצים לכלל האוכלוסיה להתחסן. במשרד הבריאות מציינים כי השפעת, כידוע, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף – Influenza. הנגיף תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. זוהי מחלה מדבקת מאוד, כאשר התעטשות, שיעול ומגע ידיים לפני כן באף, בפנים או במישהו חולה עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. לכן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא, כאמור, באמצעות חיסון נגד השפעת.

כל הפרטים על השפעת ועל החיסון. 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי בפניה של 'כל העיר' אמרו במרפאות שיש להם חיסונים. לאנשים שרוצים להתחסן ופונים, נאמר שכל החיסונים אזלו. נשמח אם תעדכנו באיזו מרפאה של הכללית יש עדיין חיסונים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כולם שקרנים אני היום בבוקר דיברתי אם מוקד מכבי ואמרו לי שאין במלאי בכל הארץ

  3. אחת שיודעת את האמת עם עוד המון רופאים שמפחדים לומר את האמת

    שלא תעזו להתחסן זה שקר. רוב הנפטרים מהשפעת באוקטובר האחרון נפטרו מהחיסון
    תראו כתבה בעיתון הארץ!!
    החיסון זה סכנת נפשות
    כל החיסונים
    תכנסו לאתר "חסון" תקראו את האמת על החיסונים
    יוצרים בהלה היסטרית על שקררררררררררררררררררר
    זה הכל כסףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר