המש"מ החדש בצור באהר (צילום: דוברות המשטרה)
המש"מ החדש בצור באהר (צילום: דוברות המשטרה)

יותר משטרה כחולה, פחות יס"מ ומג"ב: השינוי המבצעי במזרח ירושלים

אחרי שועפאט, בית חנינה, סילוואן ועיסאוויה - השבוע חנכה המשטרה את מרכז השירות המשולב (מש"מ) בשכונת צור באהר: הפעילות במבנה כוללת הרצאות על מניעת אלימות, סיירת ביטחון שכונתית ושירותי עירייה, כבאות, מד"א ורשות האוכלוסין - הכל תחת קורת גג אחת

פורסם בתאריך: 17.1.20 08:17

בצור באהר שבמזרח ירושלים פועלת בשנתיים האחרונות סיירת ביטחון שכונתית, שצמחה מתוך יוזמה של משטרת ישראל לשיפור הביטחון האישי של תושבי השכונה. השינוי המבצעי שמתקיים במשטרת ירושלים בשנים האחרונות הוא להגביר את הנוכחות של ניידות המשטרה וכחולי המדים, ולהפחית את נוכחותם של שוטרי היס"מ והמג"ב – שנכנסים לשכונות מזרח העיר רק בעת התפרעויות ומהומות. כחלק משינוי המגמה הוקמו מרכזי שירות משולבים בחמש שכונות במזרח העיר, ובכולם ניתנים שירותי משטרה, עירייה, כבאות, מד"א ורשות האוכלוסין וההגירה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השבוע נחנך מבנה מרכז השירות המשולב (מש"מ) בצור באהר. מדובר במרכז החמישי שפועל במזרח העיר – כיום ישנם מש"מים בשועפאט, בבית חנינה, בסילוואן ובעיסאוויה. הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, ראש העיר משה ליאון, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ותושבי השכונה.

מש"מ צור באהר החל את פעילותו כבר ביולי 2017, ומאז מעניק את שירותי המשטרה לכ-45 אלף התושבים, המתגוררים בצור באהר, אום טובא ואום לייסון. "שוטרי המש"מ פועלים בתוך כך אל מול יותר מ-55 מוסדות חינוך בכלל הגילאים, כחלק מהחינוך, ההסברה וחיזוק הקשר בין המשטרה לדור העתיד", מציינים במשטרת ירושלים. "בנוסף, במסגרת פעילות המש"מ עד כה, הובילו שוטרי המש"מ מגוון רחב של פרויקטים בשילוב הקהילה, בהם הקמת סיירת שכונה המונה כ-15 תושבים, פרויקט מיל"ה ופרויקט תעסוקה לצעירים בגילאי 18 ומעלה".


מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות המשטרה)

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות המשטרה)


השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן אמר בטקס: "עבורי חברו כאן שני הנושאים שעומדים במרכז השליחות הציבורית שנטלתי על עצמי כשר לביטחון הפנים – חיזוק העיר ירושלים וביסוס שירותי משטרה לציבור הערבי. מאז שחרור העיר במלחמת ששת הימים כמעט ולא היתה השקעה בהקמת כוחות שיטור בשכונות הערביות במזרח העיר. זו הייתה טעות היסטורית ואני החלטתי לתקן אותה. תושביה הערבים של ירושלים הבירה ראויים לקבל ביטחון אישי בדיוק כמו במערב העיר. אנחנו מאחדים את העיר במעשים ואני גאה על הזכות לחזק את ריבונותנו בכל חלקי העיר".


צור באהר (צילום: ליאור מזרחי)

צור באהר (צילום: ליאור מזרחי)


ראש העיר ליאון דיבר בטקס על חשיבות פעילות המש"מ ככלי לצמצום הפערים: "בראייה לטווח ארוך המש"מ נועד לשפר את איכות חייהם של כלל תושבי ירושלים. צמצום הפערים בין שתי קצוות ירושלים הוא חובתנו, היום אנו עומדים כאן בדיוק לשם מטרה זו. בראייה האישית שלי אני רואה חשיבות רבה לבניית אמון בין תושבי מזרח העיר לבין תושבי מזרח העיר, ולשם כך אנו משקיעים בכל הרבדים ובכל התחומים הנוגעים לחיי תושבי מזרח העיר".



תלמידות בצור באהר (צילום: אמיל סלמן)

צור באהר (צילום: אמיל סלמן)


"המש"מים עוסקים במגוון פעולות שתכליתן הסופי הנגשת שירותי משטרה", הדגיש מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד, "ובהן פתיחת קורסים בכיתות ללימוד עברית, הרצאות בנושאי אלימות, סמים שכרות ונהיגה וכן קשר מול הרשות המקומית בהסדרת תשתיות והסרת מפגעים. גם לתושבי מזרח ירושלים, המשטרה הינה גוף שירותי וזאת ביחד עם הרשויות האחרות שישכנו במש"מ זה, עיריית ירושלים, מד"א, כב"ה ומשרד הפנים. כולי תקווה שחניכת מבנה זה תקדם את הקמתם של מבני המש"מ הנוספים בשכונות מזרח ירושלים".

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן הוסיף ואמר כי "מדובר במהלך אחד בתוך סדרה של תהליכים אסטרטגיים, אשר נעשים בשיתוף פעולה עם המשרד לביטחון פנים ומובילים להתעצמותה של משטרת ישראל – למען האזרח".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אאא

    איזה יופי לקבל שירות ממלא גופים ציבוריים ולא לשלם ארנונה,ממשלת פח זבל שמלקקת למחבלים ימח שמם

  2. עודה אבו טיר

    שאומרים ירושלים המאוחדת צריך למחוק ולהסיר מזרח העיר ומערב העיר אם באמת חשובה להם כל ירושלים וגם כן צריך מאמצים אדירים לשפר התשתיות והלימודים כחסר לא מעט כיתות בירושלים לתושבים הערבים הירושלמים והתפריט של ירושלם המאוחדת הוא תפריט ארוך (חסר הכל שיתאים לצורתה של בירת ישראל שמתעורר איזי גוף ומגדיר שזאת טעות הסטורית חובה עליו שיתקן הטעות הזאת מהשורשים מכל הצצדים למשל משרד הפנים צריך להקל על האנשים תושבי ירושלים המאוחדת ולהעניק להם אזרחות ישראילית ולמחוק המשפט מזרח י"ם שנרשם על תעודת הזהות המונפקת מלשכתיו זה בושה ואפליה מאוחלטת במדינה מגדירה עצמה דימוקרטית מה הכוונה מהמשפט הזה מזרח ומערב ורק לנו הערבים רושמים על תעודת הזהות את זה כאילו על המחסום או בגבולות שידעו שאנחנו ערבים או בתוך הארץ ששואלים אותנו מאיפה אתה שאומר להם מירושלים מייד ומחכה למי ששואל אותי אהאאא אתה ממזרח ירושלים עונה להם לא אני מדרום ירושלים חצי מהשואלים אותי אומרים לי איפה זה יעני מהשטחים אמיתי ממשלה בלבלה את העם שלה ושגעו והפחידו אותם שמשדרים להם את ירושלים פעם מאוחדת פעם מזרח ומערב אז גם אני מוסיף על התפריט ההזוי דרום וצפון וגם מרכז אני יכול לכתוב עד הבוקר אבל אני בטוח שלא מענין אף אחד אבל שכולם ידעו שזה גורלינו המשותף כערבים ויהודים
    זאת אומרת שאני לא בחרתי להיות ירושלמי נולדתי מאמא ואבא שנלדו מאמא ואבא גם ירושלמים
    אני מקווה שנחיי בכבוד רק בכבוד מקווה שאחד יש לו השפעה אמיתית שיקח את התגובה הזאת ברצינות סוף סוף נכון אני מייצג רק את עצמי אבל הרוב דורש מה ששקפת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר