הפביליון, חנן בליטי (צילומים: חנן בליטי)
הפביליון, חנן בליטי (צילומים: חנן בליטי)

מכת הקורונה | גל ביטולים באולמות האירועים: "אנחנו בדרך לקריסה כלכלית"

חנן בליטי, יו"ר התאחדות אולמות וגני האירועים הארצית ומבעלי אולם האירועים 'פביליון' בתלפיות, מתאר בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו ממשיכים לשלם לספקים ולבנקים, ואין לנו רווח אישי - זה כדור שלג שמתגלגל לפגיעה כספית"

פורסם בתאריך: 13.3.20 07:59

ההשלכות של התפרצות נגיף הקורונה על אולמות האירועים בירושלים: בעקבות איסור ההתכנסות של למעלה מ-100 בני אדם במקומות ציבוריים במסגרת המאמצים למניעת נגיף הקורונה, נראה כי ההשלכות לא מאחרות לבוא – בעלי אולמות האירועים בירושלים מדווחים על גל ביטולי אירועים וצמצום מוזמנים, מה שלדבריהם יוביל לנזקים כלכליים אדירים הנאמדים במיליוני שקלים. החשש הגדול – קריסה כלכלית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ענף האירועים במשבר רציני", מספר בשיחה עם "כל העיר" חנן בליטי, יו"ר התאחדות אולמות וגני האירועים הארצית, ומבעלי אולם האירועים 'פביליון' בתלפיות, שמתגורר בירושלים. "אנחנו בהתאחדות מתכוונים לבצע כנס חירום משלנו שיעסוק בנושא, והשבוע גייסנו יועץ נוסף לתחום מכיוון שמדובר במשבר רציני. כרגע אין אירועים בכלל, והבעיה היא לא רק אצלנו בעלי האולמות, אלא גם אצל הזוגות שמתחתנים מכיוון שמדובר ביום הכי חשוב מבחינתם, וכי הם לא רוצים אירוע של 100 איש".

"הטלפון שלי לא נח, כל הזמן עוד ועוד ביטולי אירועים", מתאר ואומר בליטי. "אפילו אירועים עד 100 איש לא מתכנסים, אין כלום. אין שום סגירה עתידית של אירועים באופק – כל הזוגות שהזמינו אירועים ביטלו, אין אירועים. חד משמעית. כל בעלי האולמות הירושלמים חסרי אונים".


חשש מהתפרצות הקורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


לדברי בליטי, מרץ הינו חודש רווי באירועים – עבודה שעליה נשענים כלכלית בעלי האולמות, עד לסיום תקופת ספירת העומר. "אולמות אירועים בדרך לקריסה כלכלית", אומר בליטי. "זה החודש של בעלי האולמות, בדרך כלל אנחנו מלאים בעבודה, אפילו ב'אובר בוקינג'. העבודה בחודש מרץ היא קריטית כי מיד לאחר מכן אנחנו נכנסים לתקופת פסח והעומר, החודש הזה היה אמור לאזן ולתת לנו להישען על ההכנסות. הנזק הכלכלי לכל אולם במידה נקודתית נאמד בסביבות כחצי מיליון שקלים לאולם אחד בלבד, ויש 60 אולמות בירושלים. אנחנו ממשיכים לשלם לספקים ולבנקים, ואין לנו רווח אישי – זה כדור שלג שמתגלגל לפגיעה כספית".

שלום סירוטה, מבעלי אולמי 'אורכדיה' בתלפיות, מוסיף ומדגיש כי קיום אירועים עד 100 איש זה פגיעה בפרנסה. "האולם שלי יכול להכיל עד 400 איש, אבל כדי למזער נזקים אנחנו עורכים אירועים ל-100 איש. ויש לנו הפסדים, ללא ספק. גם לבעלי השמחה נגרם נזק כי הם משלמים להמון ספקים מקדמות, והם מקבלים פחות מתנות מהאורחים כי כמות המוזמנים נחתכת. ביום חמישי היתה אמורה להיערך חתונה והם צמצמו את המוזמנים ל-100, זה לא קל גם עבורם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מושיקו

    פשוט תכבה את הטלפון ותן לו לנוח מסכן באמת מסכן הפלאפון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר