כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

משבר הקורונה: סופית – מוסדות החינוך בירושלים יושבתו

משרד הבריאות והחינוך החליטו להשבית את בתי הספר. בעיריית ירושלים נערכים להטמיע את תוכניות הלמידה מרחוק. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.3.20 17:32

אחרי שמועות ודיונים רבים – עכשיו זה סופי – מערכת החינוך בירושלים (ובישראל בכלל) תושבת עד אחרי פסח.

עיריית ירושלים מעדכנת כי החל ממחר, יום שישי, 13.3.20, לא יתקיימו לימודים בבתי הספר – כיתות א' עד י"ב. הלימודים יתקיימו כרגיל בגני הילדים, בפעוטונים ובבתי הספר של החינוך מיוחד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במינהל החינוך העירוני מדגישים כי תופעל למידה מרחוק. בעירייה מציינים כי "עיריית ירושלים בנתה צוות יעודי ללמידה מרחוק יחד עם משרד החינוך, למען המשך תהליך הלמידה מהבית. כל רכזי התקשוב והמנהלים קיבלו היום הדרכה והכוונה לשימוש במערכת והרכזים קיבלו סל רחב של מאגרי מידע וידע עם שעורים מקוונים ועזרים דיגיטאליים להוראה מרחוק. במקביל העירייה סיימה למפות ולפתוח פלטפורמות ניהול של הלמידה מרחוק בבתי הספר. הדבר יאפשר למנהלים ולמורים לבנות את הלמידה מרחוק בצורה רחבה, אפקטיבית ומיטבית".

ראש העיר משה ליאון מוסר: "אנחנו עושים כל שניתן על מנת להקל על התושבים והעסקים בעיר. אני מבקש מכולם להישמע להוראות משרד הבריאות, לשמור על הגיינה אישית וסביבתית, לגלות סולידריות , לעזור אחד לשני ולרכוש מוצרים בעסקים ירושלמים. אני בטוח שנעבור את התקופה הזו ונצא ממנה מחוזקים".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" אתמול, חגית משה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים, סיפרה משה על ההכנות ללמידה מהביתה: "אנחנו מכינים את הצוותים כדי שיוכלו להעביר למידה אינטרנטית. אנחנו עורכים שלושה כנסים למנהלים ומורים שיילמדו במסגרת של למידה מרחוק. זה כרגע הדבר היחידי שאנחנו יכולים לעשות – להכין את האנשים שלנו עד כמה שאפשר ולהמתין להוראות ולהנחיות של משרד הבריאות".

גם המוסדות האקדמיים בירושלים מדווחים כי יאסר כניסה של סטודנטים לאוניברסיטאות ולמכללות – הלימוד ייערך בהוראה מקוונת. האוניברסיטה העברית הודיעה היום על דחיית פתיחת סמסטר ב', שהיה אמור להתחיל ביום ראשון הקרוב. "לאור משבר הקורונה, הנהלת האוניברסיטה העברית החליטה שהלימודים והקורסים יתקיימו באמצעות הוראה מרחוק", נמסר מהאוניברסיטה העברית. "מהלך זה דורש השלמת ההיערכות, ולכן פתיחת סמסטר ב' נדחית בשבוע לצורך זה. הלימודים יחלו ביום ראשון, 22 במרץ 2020. האוניברסיטה ממשיכה בפעילות המחקר והקמפוסים יהיו פתוחים, כולל ספריות ויחידות המינהל. בחינות סמסטר א' שאמורות להתקיים בשבוע הבא יתקיימו כמתוכנן. השיעורים שתוכננו לשבוע הבא לא יתקיימו. פרטים נוספים על היערכות האוניברסיטה יימסרו בהמשך".

גם מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים הודיעה על דחיית פתיחת סמסטר ב' בשבוע – ליום 22.3.20, ועל קיום היום הפתוח לשנת תשפ"א ב-19.3 באופן מקוון, "במסגרתו תינתן למתעניינים אפשרות להתייעץ עם סגל ההוראה אונליין, להכיר את המחלקות השונות ולהירשם ללימודים בהליך קצר ולווי אישי", נמסר ממכללת עזריאלי. סגן הנשיאה ומנכ"ל מכללת עזריאלי ד"ר רפי אבירם מסר כי "הדחייה בפתיחת סמסטר ב' בשבוע ימים הינה לצורך היערכות ללמידה מקוונת של ציבור הסטודנטים, תוך עמידה בהנחיות משרד הבריאות, שנקבעו". ד"ר אבירם הוסיף כי" כלל סגל המכללה נערך למתן מענה להתפתחויות השונות, ולקיום הנחיות משרד הבריאות".




 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סתם מיותר מעכשיו להשבית את הלימודים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר