שביל הגישה המוזנח, ואדי האסבסטונים (צילומים: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח, גוגל מפות)
שביל הגישה המוזנח, ואדי האסבסטונים (צילומים: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח, גוגל מפות)

קרית היובל: טענות להזנחה של שנים באזור ואדי האסבסטונים

שביל מרכזי המחבר בין רחוב שטרן לבין הוואדי אינו מטופל כראוי למרות פניות לעירייה. שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח': "בושה שנותנים לאנשים ללכת בשטח כזה מוזנח וללא תאורה מספקת"

פורסם בתאריך: 9.6.20 13:23

ואדי האסבסטונים בקרית היובל צפוי, כך לפי תוכניות עתידיות, לשנות את פניו ולהפוך לפארק יפייפה. אולם בינתיים, לטענת תושבים בקרית היובל וגורמים נוספים, סובל אזור הוואדי מהזנחה ארוכת שנים. בולטת במיוחד, כך נטען על ידי התושבים, ההזנחה בשביל גישה מרכזי שמחבר בין רחוב שטרן לבין מוסדות ציבור (בית כנסת ובית ספר ) שנמצאים בסמוך לוואדי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפעיל החברתי שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח', העלה פוסט בפייסבוק שבו הוא מציין כי "שערורייה שכך נראה שביל גישה די מרכזי מבינייני רחוב שטרן לכוון בתי הכנסת ובתי הספר. ההזנחה הזו היא של עשרות שנים, הזנחה שלא מעניינת את גורמי העיריה למיניהם, בין אם המקומיים ובין המיניסטריאליים. זו פשוט בושה שנותנים לאנשים ללכת בשטח כזה מוזנח וללא תאורה מספקת".

בשיחה עם "כל העיר" מוסיף יהושע וטוען כי "מזה שנים ישנה הזנחה בכל תחום ואדי האסבסטונים הממוקם בין השכונות קרית היובל לעיר גנים. לפני כ-30 שנים פירקו ברשלנות פושעת את הצריפים עם גגות האסבסט, וכך נולדה לה עוד חבית חומר נפץ בריאותית בדמות רסיסי אסבסט המפוזרים עד היום בתחומי הוואדי ללא גידור וללא אזהרות בהתאם, זאת למרות הידע שנצבר במהלך השנים על על הסכנה שטמונה בחומר הזה. יש לציין שבנוסף לכך, הרכב האוכלוסיה סביב הוואדי הוא מהחלשים ביותר וחסר הגנה מול הרשויות. למותר לציין שגם הרשויות לא כל כך "סופרות" את אנשי האיזור וכך נוצר לו איזור שהוא על גבול הסלאמס".

יהושע ממשיך ומספר כי "בעקבות קריאה נואשת אליי לפני כשנה של תושבים, הגעתי לאיזור והזדעזעתי ממצבו המוזנח של הוואדי. למרגלות בנייני רחוב שטרן התגוללו הררי אשפה שהצטברה שם שנים על גבי שנים. מיד רתמתי את אנשי התברואה בראשות גילי גורני ועמי מזרחי. הם הביאו לפני חגי תשרי משאיות וטרקטור ופינו כמויות עצומות של אשפה. כמו כן, על פי בקשתי הם גם הביאו מכולת אשפה "צפרדע" והניחו אותה בתחתית הבניינים. אך לא די בכך. בפגישה שהיתה לי עם ראש העיר בינואר 2020 העליתי בפניו המון נקודות לטיפול מנקודת ראותי בעיר, ובראשם הוואדי האמור. הובטח לי על ידי ראש העיר שיבוצע שביל למרגלות הבניינים של שטרן כשלב ביניים, עד שתצא לפועל בעוד מספר שנים התוכנית הגדולה מתרומות קק"ל לשיקום הוואדי. אך אליה וקוץ בה – למרות ההבטחות והסקיצה שסיפקתי להם לביצוע השביל שמוליך לבתי הספר ובתי הכנסת שבאיזור, גורמי עירייה באיזור הכשילו את העניין בתירוצים שונים. כל העניין הוא אגו. כשהם שואלים למה כל העבודות והבקשות לא עוברות דרכם וכך אין להם שום קרדיט – לא על פינוי האשפה ולא על התוויית השביל. ומי סובל? אלו התושבים המסכנים המשרכים את דרכם דרך שבילים מלאי קוץ ודרדר וללא תאורה מספקת. פשוט בושה".

בתשובה לשאלה מתי יתחילו לבנות את הפארק המתוכנן עונה יהושע: "אין תקציב עדיין, וגם אם יהיה תקציב לתכנון יסודי של הפארק, לא יתחילו לבנות אותו פחות משנתיים. עד אז ביקשתי כבר לפני כשנה שיעשו שביל בין הביניינים עם תאורה כדי להנגיש בצורה בטיחותית את הדרך לבתי הספר ובתי הכנסת, אך זה נופל על אוזניים אטומות שמכשילות את הביצוע בגלל מלחמות אגו. אם לא הייתי מעלה את הנושא לפני כשנה, עדיין הייתם מתבוססים בערימות אשפה שלא עניינה את הגורמים שמכשילים עכשיו את ביצוע השביל וניקוש העשבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עמודי תאורה הוצבו באזור ואדי האסבסטונים לצורך ביצוע ניקיון המרחב. העירייה אף אטמה בורות בשטח וביצעה ניקיון וטיפול בעשבייה בשטחים הפרטיים (שפ"פים) וסביב הבניינים ברחוב שטרן וכן בשטחים נרחבים באזור. בהנחיית ראש העיר משה ליאון פועלת העירייה להקים פארק מהיפים בארץ בואדי אסבסטונים, כך שהמרחב כולו ישודרג. יצויין כי לאחרונה הוצבה תאורה בפארק גאוני ברחוב שטרן, ובחודשים הקרובים תשודרג גינת המשחקים ברחוב שטרן 51. העירייה פועלת בשיתוף מלא עם המינהל הקהילתי תוך תשומת לב לצרכי התושבים ורווחתם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלים של זהב

    לא ברור מה עושים כל יום אנשי העיריה. באים בבוקר, עובדים חצי שעה-שעה, ואז…. ? העיר משוועת לפעולות נקיון, טיפוח, גינון יסודיים ורחבי היקף. פניות למוקד 106 לגבי מפגעים נקודתיים, נענות, אם בכלל, בעצלתיים אחרי כמה ימים (במקרה הטוב), אבל מה עם יוזמה של עובדי העיריה, להסתובב בעיר, לראות איפה צריך לתקן, לעשות, לשפץ, לנקות… מה לעזאזל הם עושים כל היום תמורת המשכורות שלהם?? אם תושבים אכפתיים לא היו פונים אליהם, שום דבר לא היה נעשה? אין יוזמה? אין תוכניות, אין אכפתיות? זו הרי העיר של כולנו…

  2. ירושלמי

    העיקר שתקעו בוטקה של האמבורגרים של רשת ענק לא ירושלמית ברחבת העירייה בשביל משה לאון הלא ירושלמי שלא יכול ללכת למרחק ביכלל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר