מתוך חמ"ל הקורונה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
חמ"ל הקורונה במודיעין - בקרוב בתחומים נוספים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מודיעין: חמ"ל הקורונה העירוני מתרחב

חמ"ל הקורונה של עיריית מודיעין מרכז את מאמצי המלחמה במגיפה, הפיקוח והקשר עם התושבים הנמצאים בבידוד - כך זה נראה מבפנים

פורסם בתאריך: 19.10.20 07:39

התפרצות מגפת הקורונה שהתחילה בחודש מרץ האחרון העמידה מאז את עם ומדינת ישראל בפני משבר בריאותי, כלכלי וחברתי חמור שנמשך מאז כבר שבעה חודשים. בתקופה זו, עיריית מודיעין-מכבים-רעות, שלתקופה מסוימת בתחילת המשבר הייתה אחת הערים עם התחלואה הגבוהה ביותר בישראל, הקימה חמ"ל חדש שנועד לרכז ולייעל את מאמצי ההתנגדות להתפשטות הנגיף ועצירת העלייה בתחלואה.

בחודש אפריל, כחודש לאחר פרוץ המשבר ובשיאו של הגל הראשון, החליט ראש העיר, חיים ביבס, כי מיגור הנגיף והתפשטותו ידרשו קיום מעקב מתמיד אחר התקדמות ההתפרצות, שיפור מהירות ויכולת התגובה לטיפול במקרים חדשים ולקטיעת שרשראות ההדבקה – מטרות לשמה הוקם באותו חודש חמ"ל הקורונה העירוני.



בראשותו של חמ"ל הקורונה העירוני עומדת רכזת הבריאות העירונית מיכל אלימלך. במסגרת פעילותו של החמ"ל, יצרה אלימלך קשר ראשוני עם תושבי העיר שאבחנו כחיוביים להימצאות נגיף הקורונה, ושמרה איתם על קשר אישי במטרה ללוות אותם, לסייע להם ולספק להם מידע חיוני עד להחלמתם.

בעקבות התגברות התחלואה הכלל ארצית, פעילות החמ"ל התרחבה בחודשים האחרונים וגויסו לטובתה עובדי עירייה ממחלקות שונות שהפעילות השגרתית בהן פחתה או פסקה עקב המצב. עובדי החמ"ל משוחחים עם התושבים המאובחנים באופן יומי, מספקים להם מידע ותמונת מצב עדכנית לגבי ההגבלות וההנחיות ומלווים אותם ואת בני משפחותיהם בעת ההתמודדות האישית עם המחלה והמשבר.

ממידע שמסרה העירייה, הקשר האישי של חמ"ל הקורונה העירוני עם החולים, הביא לכך שבידי העירייה קיימת כיום תמונת מצע מלאה אודות המתרחש בעיר, המאפשרת לקבל החלטות מושכלות על המשך פעילות ההתמודדות עם המשבר ברמה העירונית.

חמ"ל הקורונה העירוני במודיעין פועל כיום בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, משרד הבריאות וקופות החולים בעיר, ומועסקות בו 14 עובדות, שכולן קיבלו הכשרה מקצועית כמתשאלות קורונה המוסמכות מטעם פיקוד העורף. במסגרת עבודתן, עורכות עובדות החמ"ל חקירות אפידמיולוגיות בקרב התושבים ולעלות את הנתונים לאתר של משרד הבריאות באופן מידי כדי לעדכן את מאגר הנתונים הארצי.

כמו כן, כחלק מעבודתן יוצרות עובדות החמ"ל קשר עם משפחות החולים מרגע קבלת ההודעה על הצורך הכניסה לבידוד, ולאחר מכן שומרות איתן על קשר בכל מהלך הבידוד או האשפוז ועד קבלת האישור על החלמתם. החמ"ל אף דואג לסייע לחולים ככל האפשר ולתת מענה לכל צרכיהם בשיתוף פעולה עם הגורמים העירוניים הרלוונטיים וזאת במטרה לוודא שניתנת לתושבים תמיכה מרבית בתקופת הבידוד שלהם.

לפי מידע שנמסר מהעירייה, מנהל אגף המיחשוב, מוטי מזרחי, יצר מערכת עירונית מתקדמת ובה מופיע מידע מעודכן על מצב התחלואה בעיר. המערכת, המשמשת את עובדות החמ"ל, מרכזת נתונים בזמן אמת על מספר התושבים שנמצאו חיוביים לנגיף ושומרת אותם לפי פילוח לשכונות, מוסדות חינוך, מגמות התחלואה ונתונים נוספים.

בכל יום, כך נמסר מהעירייה לסיכום, החמ"ל העירוני מקבל ממשרד הבריאות נתונים אודות חולים חדשים בעיר ואנשים הנמצאים בבידוד, המוזנים ישירות לתוך המערכת של העירייה ומאפשרים לה לשמור על נתונים מדויקים בזמן אמת בנוגע למצב הקורונה בעיר ועל יכולת התמודדות טובה יותר עם התפשטות הנגיף והמשבר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שלא מספרים על התפרצות קורונה בבית אבות בחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר