פארק המסילה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
פארק המסילה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שוטרים על אופניים חשמליים, פעילות סמויה ומצלמות: תוכנית המשטרה למאבק בהטרדות המיניות בפארק המסילה

בהמשך למעצרם של חשודים בפארק המסילה ובעמק המצלבה - מספר ל"כל העיר" נצ"מ קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה, על תוכניותיו למיגור תופעת ההטרדות המיניות: "בכל רגע יראו שוטר"

פורסם בתאריך: 12.11.20 07:43

תופעת ההטרדות המיניות במרחב הציבורי בירושלים לא נבלמת. בעקבות עלייה במספר התלונות של נשים שהוטרדו על ידי עוברי אורח בפארק המסילה, המשטרה עצרה השבוע שני חשודים שהטרידו אישה – שוטרת סמויה אשר צעדה בפארק ביום שני השבוע.

במהלך הדיון להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים תיאר נציג המשטרה רס"ב עו"ד שלומי בן דור כי "במהלך החודש האחרון, משטרת ירושלים מקבלת מספר לא מבוטל של אירועי אלימות, הטרדות מיניות, גרימות נזקים במתחם פארק המסילה, על מנת למגר את התופעות שחלקן בזויות. משטרת ירושלים החלה בפעילות סמויה של בלשים במקום, ביום שני הוצב צוות של בלשים, ביניהם שוטרת סמויה אשר תפקידה היה לבצע פעילות ספוטיבית ולאתר מטרידים מיניים. במהלך הפעילות ניגשו אליה שני חשודים, הטרידו אותה, קראו לה קריאות עם תכנים מיניים".

בתום הדיון הורה שופט בית משפט השלום בירושלים אורן סילברמן על שחרורם של החשודים להרחקה מפארק המסילה למשך שלושה חודשים וערבות של כ-5,000 שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מפקד תחנת מוריה נצ"מ קובי יעקובי מספר בשיחה עם "כל העיר" השבוע על פעילות המשטרה בפארקים בעקבות ריבוי התלונות על הטרדות מיניות. "בפארק המסילה אנחנו מזה למעלה מחודש וחצי-חודשיים, עובדים חזק מאוד שם, בעקבות קריאות שהתקבלו במוקד, כמו למשל על גבר שהטריד אישה, קרא ושרק לה", מציין נצ"מ יעקובי בשיחה. "בפעם אחרת רוכבי אופניים שהשתוללו, ותקריות נוספות שהפרו את שלום הציבור והפריעו לקהל הרחב לבלות במקום. התחלנו לבצע פעילות גלויה וסמויה, והפעילות הזאת נשאה לא מעט פירות".


נצ"מ קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה (צילום: דוברות המשטרה)

נצ"מ קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה (צילום: דוברות המשטרה)


נצ"מ יעקובי מתייחס לתלונות על רוכבי אופניים חשמליים שרוכבים במהירות גבוהה בפארק המסילה, ומסכנים את הולכי הרגל, את הרצים ואת הילדים הרבים שמגיעים למתחם. "הורדנו קרוב לעשרה זוגות אופניים את האוויר", מספר נצ"מ יעקובי, "לכל מי שהשתולל שם – למדתי שכשמורידים את האוויר לצמיגי אופניים חשמליים, זו לא חוויה נעימה לקחת אותם אחר כך הביתה. לגבי ההשתללויות – הן ירדו באופן משמעותי".

"בהתחלה פעלנו באופן גלוי במטרה לחזק את תחושת הביטחון", מוסיף ואומר נצ"מ יעקובי, "אבל כשהבנתי שבזמן שאנחנו לא שם, יש כאלה שמרשים לעצמם לזרוק הערות מיניות לבנות ולבצע הטרדות מיניות על סף מעשים מגונים, לכן בשבועיים האחרונים ביצענו פעילות סמויה באזור. שוטרות שימשו כפיתיון, שכמובן מהלך זה נעשה באישור ובליווי פרקליט. ביום שני שוטרת שלנו, בזמן שהיא עשתה פעילות ספורטיבית, הטרידו אותה שני בני מיעוטים, אחד מסילוואן ואחד מאבו טור. שניהם נעצרו על ידי כוח בילוש שגיבה את הפעילות, והובאו בפני שופט שהרחיק אותם לשלושה חודשים מפארק המסילה – בעיניי זה הרחקה מאוד משמעותית".

נצ"מ יעקובי חושף בשיחה כי השבוע התקיימה פגישה בינו לבין ראש אגף חירום וביטחון בעיריית ירושלים עוזי חן, במהלכה הוחלט לקדם את הצבת מצלמות האבטחה בפארק המסילה. "עוזי חן ביקש שנקים ביחד ועדת היגוי על מנת למקם מצלמות, שראש העיר החליט להקצות תקציב לכך. נתתי לו שני נציגים שיישבו בוועדה, אחד מהפן המבצעי ואחד שהוא מומחה תוכן בענייני מצלמות כדי שנפיק את המקסימום מהתקציב שהעירייה מצאה. אני מברך על היוזמה החשובה והחיונית הזו, גם מבחינתנו כמשטרה שהאיזור יהיה מצולם".

נצ"מ יעקובי מתייחס בשיחה לאירוע הקשה שבו הוצתה תחנת הקריאה בפארק המסילה לפני שלושה שבועות – לדבריו נעצרו חשודים, אולם אלא שוחררו לאחר שהראיות לא היו מספיק מבוססות על מנת להמליץ להגיש כתבי אישום. החשודים שוחררו. "אני חושב שאם היו לנו צילומים טובים יותר היינו מצליחים יותר עם שני העצורים שעצרנו בחשד להצתת הספרייה", מבהיר נצ"מ יעקובי ומוסיף: "הקמתי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שעסק בזה, והוריד חומרים ממצלמות. הוא השקיע בזה המון כי אני רואה את האירוע בחומרה רבה. היו לנו עצורים כמה ימים אך היה קושי רב לקשור אותם לאירוע, עלו ספקות. כרגע התיק עדיין בחקירה. מבחינתי זה לא דומה לעוד אירוע שריפה, כי כשאני מזהה שנפגע הביטחון האישי אני משקיע את כל משאבי התחנה על מנת להחזיר ולחזק את תחושת הביטחון לתושבים בפארק המסילה".


תחנת הקריאה בפארק המסילה, בסופ"ש (צילום: מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר משה ליאון)

ההצתה של תחנת הקריאה בפארק המסילה (צילום: מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר משה ליאון)


על האופן שבו תחנת מוריה  פועלת לחזק את תחושת הביטחון מספר נצ"מ יעקובי כי "אני שם כוחות מאוד משמעותיים, מפרשים שמטיילים שם ואפשר לראות אותם, ואפילו מהלך שאני מנסה ליזום של שוטרים על אופניים חשמליים בשביל להתערות ולהתערבב שם ולהיות בכל מקום. שבכל רגע יראו שוטר בצורה אחרת. זה מקום שחשוב גם מבחינת ריבונות שתהיה שם נוכחות משמעותית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. מוטרדת

    עצרתי קריאת הכתבה בשורות
    "הורה שופט על שחרורם של החשודים"
    לי זה אומר הכל …

  2. גדעון

    תודה רבה לשופט ששחרר אותם.
    איזה עונש מצחיק.
    ממש למדו את הלקח, "הרחקה של 3 חודשים מפארק המסילה", אז עכשיו הם ילכו להטריד במקום אחר.
    במקרה הזה השוטרים עשו את העבודה שלהם כמו שצריך והשופט פשוט מזלזל גם התושבות שמוטרדות וגם בעבודת המשטרה.
    עצוב.

  3. יעל

    תעדכנו אם המצב משתפר
    זה המערב הפרוע, הפסקתי ללכת שם.
    הבעיה קיימת ומתרחבת בעוד גינות בעיר, בלתי אפשרי ללכת חופשי כבר. כמו גן הפעמון, גן בולומפילד, והגן שסביב החומות, ועוד ועוד.
    וצריך גם משטרה לשוטרים, ושוטרים לשופטים שחלקם כנראה סוטים או משהו,
    כי בינתיים נראה שהם משתפים פעולה בהטרדות והאלימות בירושלים. האנרכיסטיות פורחת בעיר בתקוםה האחרונה, ונראה שזה בסדר מבחינת מי שתפקידו היחיד הוא לעצור זאת מידית

  4. חוה

    הגיע זמן מזמן שהממונים על ביטחון אזרחי ישראל יתחילו לשמור עלינו. מתמיד אני לא מעיזה להסתובב לבד בפארקים. ואני מאוד מאוד דואגת לבנות שלי שמעיזות לעשות הליכה וריצה בפארקים. לצערי,כדי למלאות את החסר הייתי נוסעת לחו"ל. אבל היום קורונה.

  5. המזהחץיר הכורדי

    הערבים הבינו שהממשלה בעצמה נגד המשטרה ונגד בתי המשפט , לכן הבנות והנשים שלנו הפקר .
    להוריד אויר מהגלגלים .. נו באמת , באמריקה היו מוציאים להם אויר מהריאות !!
    משטרה ושופטים סמרטוטי ריצפה,
    צריך להתקשר למוקד אירגון להבה ולה פימילייה שיבואו לעשות קצת סדר

  6. המזהיר הכורדי

    הערבים הבינו שהממשלה בעצמה נגד המשטרה ונגד בתי המשפט , לכן הבנות והנשים שלנו הפקר .
    להוריד אויר מהגלגלים .. נו באמת , באמריקה היו מוציאים להם אויר מהריאות !!
    משטרה ושופטים סמרטוטי ריצפה,
    צריך להתקשר למוקד אירגון להבה ולה פימילייה שיבואו לעשות קצת סדר

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם יונשים מגוחכים ימשיכו המטרידים במדינת הגמדים

  8. השוטרת המוטרדת

    אני נסעתי עם אופניים חשמליים על פסי רכבת ישר עצר אותי שוטר וקנס 500 שקל. על כלום . אנשים שמטרידים צריכים לקבל קנס 5000 במקום ואז אולי הם ילמדו ימפגרים. העלק פעילות שמפחיטה נזקים . ממש חכמים אתם משטרת ישראל שאפו

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פארק המסילה כפי שהוא היום ,רחוק מלתת מענה לצועדים ,רוכבי ,רוכבי אופניים ,או סתם אנשים שמטיילים. הפראות של נערים שרוכבים על אופניים חשמליות ,שרובן ניראות גדולות מאופנוע ,צמיגים ממש של רכב ,או אופניים רגילות,
    מתפרעים בצורה מזעזעת. רוכבים בקבוצות גדולות,מבצעים כל מיני תעלולים ,שאחד מרכיב על אופניו עוד אדם שעומד. עשרות פעמים ראיי את השדה קרב שמתנהל שם
    באופן אישי הדרתי את רגלי משם.הפראות והתנהגות אפשר להגיד מזעזעת מסכנת חיים. בשום מקום בארץ לא היו נותנים למצב הזה להגיע.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז מתי משתחררים. השופטים לשלשה חודשים. ואז נעשה סדר .מה הקומדיה. הסו מוציאים. אוויר שלשלה חודשים חופשה ללא תשלום
    א להחליף את השופטים. מיד. זה לא קייטנה .ולחברה שהמשטרה נתנה חופשה. תחזירו. אותם. לשנתיים ללמוד. מה לא עושים.
    שופטים לא הבנתי מ אי יפה. הם בארץ מה הם חיים. האן באותו כדור. הארץ . טוב עכשיו אפשר שריקה לבגור להם. לשלשה חודשים את המגרש המשחקים ..לחשוב. מה עושים עיתם אחרי התקופה. אולי שוב לים

  11. מוטרדת

    למה לפרסם מהלכים שעושה המשטרה לתפיסת המורדים וראיות. אם כבר שוטרים סמויים פעילות סמויה אז מה הטעם בפרסום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר