שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)
שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)

לא רק מזרח העיר: שכונת הר נוף הפכה לאדומה

תחלואת הקורונה בירושלים ממשיכה לעלות - ביממה האחרונה אותרו 315 חולים חדשים, רובם ממזרח העיר; כעת, 8 שכונות בעיר נחשבות לאדומות לפי מודל הרמזור; האם סגר לילי באמת יצמצם את התפשטות הנגיף?

פורסם בתאריך: 8.12.20 14:29

ירושלים הפכה השבוע לעיר כתומה, וכעת שכונות נוספות בירושלים, כולל במערב העיר, נחשבות ל'אדומות' לפי מודל הרמזור. תחלואת הקורונה בירושלים ממשיכה לעלות גם היום, שלישי, 8.12.

לפי הנתונים של משרד הבריאות הנמצאים בעיריית ירושלים, נכון ל-7.12 בחצות היו בירושלים 2,066 חולים פעילים. שיעור הבדיקות החיוביות בירושלים עומד על 6 אחוזים.

מנתונים שנמסרו על ידי העירייה עולה כי ביממה האחרונה אותרו 315 חולים חדשים, כש-121 החלימו. חלוקת החולים – 124 במזרח העיר, 84 בחרדי, 80 בכללי ו-27 לא משויך.

לעומת השבוע שעבר שבו רק ארבע שכונות במזרח העיר נחשבו לאדומות, כעת נראה כי מספר השכונות זינק ל-8. לפי נתוני הרמזור השכונות האדומות בירושלים הן: א-טור, שועפאט, כפר עקב, בית חנינא, ראס אל עמוד, בית צפאפא, עיר עתיקה והר נוף אדומות.

היום, נוספו לרשימה השכונות הר נוף והעיר העתיקה. שכונת הר נוף, יש לציין, היתה לאורך משבר הקורונה מוקד תחלואה משמעותי. בעבודה משותפת של העירייה ופיקוד העורף, נרשמה הצלחה בהורדת התחלואה בשכונה החרדית. אולם כעת נראה כי נרשמת רגרסיה במגמת התחלואה.


חמ"ל הקורונה בעיריית ירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

חמ"ל הקורונה בעיריית ירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


עיריית ירושלים קוראת לתושבי העיר לצאת ולהיבדק וכך לסייע במאבק בנגיף.

גם מספר המאושפזים בבתי החולים בירושלים ממשיך לטפס. במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם מאושפזים הבוקר, יום שלישי, 52 חולים, מתוכם 27 במצב קשה וקריטי – 3 מהם מונשמים. בשערי צדק – מאושפזים נכון להבוקר 41 מטופלים, 23 במצב קשה, מתוכם 6 במצב קריטי.

כמו כן, במרכז הרפואי הרצוג הגיעו היום 23 חולי קורונה, בנוסף למאושפזים במתחם. סך הכל יגיע מספר חולי הקורונה בהרצוג ל-73. החולים מגיעים מכמה בתי אבות באזור ירושלים, בהם יש התפרצות של המחלה ומשערי צדק.

גב' אורנה כהן, המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג מעדכנת: "נענינו לפנייה מיוחדת ממשרד הבריאות לקלוט 23 חולים ביום אחד. מדובר בחולים שמגיעים ממספר בתי אבות באזור ירושלים ומשערי צדק, בגילאי 80-60. כחלק מההתארגנות המהירה היום, ויסתנו עובדים ממחלקות שיקום ומחלקה פנימית גריאטרית לטובת מחלקות הקורונה, וביטלנו חופשות מתוכננות של עובדים בחנוכה. למעשה אנחנו היום, מאשפזים את מספר מאושפזי הקורונה הגבוה בישראל מכלל בתי החולים".

ד"ר יעקב חביב, המנהל הרפואי של הרצוג מעדכן כי "איננו יודעים עדיין מה מצבם הרפואי של החולים החדשים. נדע יותר בשעות הקרובות, לאחר השלמת קליטתם אצלנו. בכל מקרה, נוסף לשתי מחלקות הקורונה, הפעילות בהרצוג כבר בתפוסה מלאה, נצטרך לפתוח בשעות הקרובות מחלקה שלישית לאשפוז חולי הקורונה".

כידוע, קבינט הקורונה אישר הטלת סגר לילי החל מיום רביעי השבוע. בשעות הסגר הלילי תיאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות תנועה על האזרחים, שטרם אושרו סופית. לפי קבינט הקורונה, לא תיאסר זכות ההפגנה.

ובכן, ההחלטה על הסגר הלילי התקבלה בניגוד לדעות המומחים והמומחיות, בראשם קבינט הקורונה פרופ' נחמן אש, שסבור כי אין לדעת שסגר לילי יעיל, אלא לדבריו מהלך שכזה רק דוחה את הקץ לסגר מלא. גם מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, טען כי סגר לילי לא יצמצם את התחלואה. בנוסף, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס הדגישה בפני מקבלי ההחלטות כי צריך קודם כל להתחיל בהגבלות, לפני שמטילים סגר לילי. לדבריה, סגר לילי לא יעיל, ובמקומו יש להתחיל במתווה ריסון מהודק על המסחר.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גולי

    שתי אוכלוסיות בעייתיות
    אחת מוזנחת באופן פושע סביר שאחוזי ההדבקה יהיו גבוהים
    אחת פשוט כת רשעית שלא מענייין אותה כולם
    הם הקריבו את ההורים שלהם בשם התורה
    מה אפשר לצפות מהם

  2. דודו

    אתם צריכים לדעת החשבון הוא פשוט כשיש בחורי ישיבה בשכונה על אף שאינם תושבי המקום הם ניכנסים לסטטיסטיקה השכונתית
    ולדעתי זו השכונה החרדית שמקפידה הכי הרבה על הנחיות הקורונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר