חמ"ל הקורונה בעיריית ירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
חמ"ל הקורונה בעיריית ירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

הזינוק בתחלואת הקורונה בירושלים: 60 אחוזים מהחולים החדשים ממזרח העיר

ירושלים הפכה לכתומה - לפי נתוני התחלואה 7 שכונות במזרח העיר הן אדומות; צוות מומחים ומומחיות מהאוניברסיטה העברית ממליץ לקבינט הקורונה להטיל סגרים מקומיים במוקדי התפרצות קורונה, לעודד עבודה מהבית ולצמצם את העומס במסחר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 6.12.20 18:54

ירושלים כבר לא ירוקה – משרד הבריאות מסמן את העיר ככתומה, להוציא שכונות מסוימות שנחשבות לאדומות.

העלייה בתחלואת הקורונה בירושלים, בהמשך למגמה הארצית, נמשכת. בעיריית ירושלים מציינים כי לפי נתוני משרד הבריאות, נכון למוצ"ש, 5.12, בחצות היו בירושלים 1,859 חולים פעילים. לעומת זאת, ביום ראשון שעבר, 29.11, תחלואת הקורונה בעיר נרשמה על 1,284 חולים פעילים, מדובר בעלייה של 575 מאומתים בשבוע.

לפי הנתונים שמסרה העירייה – ביממה האחרונה אותרו 115 חולים חדשים, כש-103 החלימו. חלוקת החולים – 68 במזרח העיר, 24 במגזר הכללי, 15 במגזר החרדי, ו-7 לא משויך למגזר. זאת אומרת, רוב הנדבקים החדשים בירושלים, 60 אחוזים, במזרח העיר.

בעירייה מציינים כי לפי נתוני הרמזור שכונות שועפאט, כפר עקב, א-טור, ראס אל עמוד, בית חנינא, העיר העתיקה ובית צפאפא אדומות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


גם בתי החולים בירושלים מצביעים על עלייה קלה בכמות המאושפזים במחלקות הקורונה. בשערי צדק מאושפזים, נכון להיום 37 מטופלים: 6 מונשמים ו-20 במצב קשה. בהדסה – מאושפזים 50 חולי קורונה, מתוכם 24 במצב קשה וקריטי – 3 מהם מונשמים. ובבית החולים הרצוג מאושפזים 55 חולים, מהם: 25 במצב קשה, 28 במצב בינוני ו-2 חולים במצב קל.

על רקע העלייה בתחלואה קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב, לראשונה אחרי שבועיים, על מנת לדון בהמשך פיילוט הקניונים – האם לאפשר לשאר הקניונים ברחבי הארץ להיפתח, או להחליט על סגירת מתחמי הקניות. כמו כן, הקבינט צפוי להחליט האם להטיל מגבלות במהלך חופשת חנוכה, הצפויה בשבוע הבא.

משרד הבריאות צפוי להמליץ על סגירת כל המסחר, כולל חנויות הרחוב, ולהוריד את הצפיפות בתחבורה הציבורית מ-75 אחוזי תפוסה ל-50 אחוזי תפוסה.


קו 12, צפיפות באוטובוס בעת משבר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

הצפיפות בקו 12 בירושלים (צילום: שלומי הלר)


בתוך כך, לקראת הדיון בקבינט הערב, מומחים ומומחיות האוניברסיטה העברית, העבירו לקבינט הקורונה דוח חדש, שבו מודגשת העלייה החדה בתחלואה בכל המגזרים. החוקרים – פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, פרופ' רן ניר פז (מביה"ס לבריאות הציבור ומהפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית והדסה) פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, ופרופ' נדב כץ (ממכון רקח לפיסיקה) באוניברסיטה העברית בירושלים, מציינים תחזית קדימה – עלייה חדה בהצטברות חולים קשה, צפויה יציבות בתמותה ובהבראה בימים הקרובים.

בנוגע לירושלים – מדובר ביישוב עם ההדבקה הכוללת הגבוהה בארץ, כך לפי מומחיות ומומחים האוניברסיטה העברית, שבו יש בממוצע רק 2 נדבקים ל-10,000 איש בשבוע האחרון. לעומת זאת, במג'דל שאמס יש בממוצע 18 נדבקים ל-10,000 איש. למרות הנתון המעודד, באוניברסיטה מבהירים כי המצב בעיר בעייתי, מכיוון שבחלק מהשכונות נרשמת הדבקה גבוהה במיוחד.

צוות האוניברסיטה העברית ממליץ להטיל סגרים מקומיים ביישובים או בשכונות, בהן יש התפרצות; לעודד עבודה מהבית; ולוודא הקטנת עומס במסחר, יכולת תחקור של הדבקות בקניונים/שווקים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית

    יאללה די כמו שהשכונות החרדיות היו בסגר שהיו אדומות
    עכשיו תור השכונות הערביות למה אנחנו צריכים לסבול מהם?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר