מסעדת "אדום" במתחם התחנה, "קפה אביחיל" במלחה (צילומים: איתמר גינצבורג, רון ירקוני יחסי ציבור)
מסעדת "אדום" במתחם התחנה, "קפה אביחיל" במלחה (צילומים: איתמר גינצבורג, רון ירקוני יחסי ציבור)

ירושלים חוזרת לחיים: המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים נפתחים מחדש

הבוקר - ההקלות במסגרת הפעימה השלישית נכנסו לתוקף: המסעדות, בתי הקפה והברים ייפתחו למחוסנים ולמחלימים. האחרים יוכלו לשבת בחוץ. כל מה שצריך לדעת

פורסם בתאריך: 7.3.21 08:36

הבוקר, ראשון, 7.3, לצד חזרתם של חלק מתלמידי ז'-י' לבתי הספר בירושלים: המסעדות, בתי הקפה, הברים ואולמות האירועים נפתחים בהתאם לפעימה השלישית של מתווה ההקלות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת המתווה הישיבה במסעדות תהיה מותרת רק לבעלי תו ירוק – מחוסנים ומחלימים. לבעלי המסעדה יתאפשר להכניס עד 75 אחוזים מתפוסת הלקוחות במבנה, ולא יותר מ-100 לקוחות בחוץ. יש לציין כי הממשלה אישרה כי מחוץ למבנה תתאפשר ישיבה גם ללא צורך בהצגת תעודת מתחסן או מחלים. אולם בברים ניתן להכניס רק בעלי תו ירוק, שיצטרכו לשמור על מרחק משאר הנוכחים במקום.

בתי הקפה והמסעדות בירושלים מגייסים בימים אלה עובדים ועובדות חדשים, לאחר שבשיחות עם "כל העיר" סיפרו הבעלים על מחסור חמור בכוח אדם, לאחר שחלק מהעובדים לא רוצה לחזור מהחל"ת. כך למשל סיפר ל"כל העיר" שף אורי נבון, מבעלי קבוצת המסעדות "מחניודה", בירושלים, שמפעילה שבע מסעדות בעיר: "אנחנו דיברנו כבר לפני כשלושה שבועות עם כמעט כל ה-200 עובדים של הקבוצה בירושלים, וביקשנו מהם לחזור, אבל חלק מהצוות לא רוצה לחזור מהחל"ת, ולכן אנחנו מגייסים עשרות עובדים חדשים. חלק מהעובדים באמת חזר, אבל חלק גדול לא חזר, ולכן אנחנו מעוניינים לגייס. אנחנו מחפשים אנשים טובים, שרוצים להתפתח בתחום, זה חלק מהמשימות של הפתיחה המחודשת".


מסעדת מחניודה (צילום: אתי נמיר)

מסעדת מחניודה (צילום: אתי נמיר)


לגבי אולמות האירועים – הכניסה תהיה מותרת רק לבעלי תו ירוק. אולמות האירועים יורשו לפעול בתפוסה של עד 50 אחוזים, כאשר מספר המשתתפים לא יעלה על 300 איש. 5 אחוזים מהמשתתפים בכל אירוע יוכלו להשתתף בהצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 48 שעות לפני האירוע. הממשלה החליטה כי על בעל האולם לקבוע מנגנון שיוודא שאין חריגה מה-5 אחוזים.

גם במלונות, שנפתחו כבר לפני שבועיים, נרשמות היום הקלות נוספות, במסגרתן ייפתחו חדרי האוכל, שיתנהלו במגבלת תפוסה של 50 אחוזים לעומת ימי שגרה. הממשלה אישרה כי תותר שהייה של עד 300 אנשים בו זמנית בחדר האוכל.

הופעות: במסגרת ההקלות ניתן לקיים הופעות תחת מתווה התו הירוק. במבנה סגור ניתן לקיים הופעה עד 500 אנשים, ובשטח פתוח – עד 750 אנשים. באצטדיון עם למעלה מ-10,000 מושבים ניתן יהיה לקיים אירוע עד 1,000 בני אדם במבנה סגור ו-1,500 במבנה פתוח.

לגבי ההתקהלויות – המגבלה לא בוטלה: 20 אנשים במקום סגור ובשטח פתוח – 50 בני אדם. אולם, הממשלה ביטלה את החובה לבדוק חום בכניסה לעסק ואת מגבלת הנוסעים ברכב פרטי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אני

    אבל 20 ילדים בגנים בשכונות אדומות לא.?
    פשוט לא הגיוני

  2. אבינועם

    שמחה וששון איזה כיף ואנחנו לקראת הסגר הרביעי

  3. משה

    לא מחוסנים בחוץ ומחוסנים בפנים? מזכיר קטע מתקופות אפילות.. כן כן תתחילו להיות הגיוניים ולהסביר את ההיגיון שבכך, גם בתקופות אחרות היו הסברים מעולים על הפער הגזעי ועל היהודים מפיצי המחלות. בהצלחה לך דיקטטורה היי שלום דמוקרטיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר