עמרי נתן (צילום:D2 photography)
עמרי נתן (צילום:D2 photography)

"הירושלמים הם טיפוסים מיוחדים מלאים בסבלנות ובחכמה"

השכונה המעודפת, השכונות שבהן קשה למכור, הבקשה המיוחדת שקיבל מלקוח וההזדמנויות של ירושלים. בית פתוח עם עמרי נתן מ'תיווך העץ הכחול'

פורסם בתאריך: 2.1.22 21:17

רזומה? בן 32. אדריכל נוף. מתווך מזה 3 שנים בירושלים. הגעתי לתחום הנדל"ן אחרי ניהול מערכי מכירות בארץ ובחו"ל, כדי לגלות שעולם התיווך אינו זהה לעולם המכירות. עבודת המתווך היא שירותית ותהליכי מכירת נכסים דורשת סבלנות ואינם זהים למכירות שנעשות בלחץ של זמן בעולם הקמעונאי. כמו כן, על המתווך להיות איש מקצוע מהמעלה הראשונה ולשלוט בכל הנעשה בעירו, עם דגש על מספרים מדויקים, סביבה וסוג האוכלוסייה. אני מביא ניסיון אדריכלי לבעלי הנכסים שלהם אני נותן שירות בבלעדיות. כמו כן נותן שירות של יעוץ אדריכלי.

מוטו? עבודה קשה + תמחור נכון = מכירה מהירה ואיכותית של הנכס.

כמה עובדים במשרד? אני מגייס סוכנים, שעברו את מבחן המתווכים ויש להם ראש על הכתפיים ועיניים טובות. יש לכם המלצות?

באילו שכונות אתה מתמקד? בקעה, המושבה הגרמנית, טלביה, קטמון הישנה, בית הכרם, רחביה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מה הן ההעדפות של הלקוח הירושלמי? הלקוחות הירושלמיים מתחלקים לשני סוגים אולי בעצם לשלוחה – מוכרים או קונים, ואליהם התווסף בשנים האחרונות סוג חדש של לקוח שלא היה מוכר – משקיע חוץ.

הלקוח הירושלמי שמוכר נכס יעדיף תמיד את האמת בפנים. הוא ירצה לשמוע את חוות הדעת המקצועית לגבי ערך הנכס שלו, גם אם היא לא עומדת בקנה אחד עם מה שחשב. ירושלמי אמיתי יסגור עבודה בבלעדיות עם מתווך ע"ס לחיצת יד עם הרבה כבוד ואמון.

הלקוח הירושלמי שקונה נכס רוצה שהמתווך יחדש לו, שיביא אותו לראות דברים שלא ניתן להגיע אליהם באופן עצמאי. וזו למעשה עבודת המתווך.
הלקוח הנוסף, כאמור, הוא משקיע החוץ. הרי אי אפשר ללכת בירושלים מבלי לשמוע אנגלית ברחובות, דבר שלא היה בהיקפים כאלו לפני 20 שנים.

משקיעי החוץ צריכים מתווך שילווה אותם בכל תהליך הרכישה בעיר. המתווך צריך להכיר את החששות שלהם ולדעת לתת שקט ובטחון. תפקיד המתווך הירושלמי מול משקיעי החוץ מתחיל בתהליך העברת הכסף לארץ, יצירת משכנתא עם יועץ מתאים וחיבור לעו"ד שיודע גם הוא בדיוק את סוג העבודה עם לקוח שנמצא מעבר לים. מתווך המלווה את משקיעי החוץ צריך לדעת לשאול באופן חד ומדויק מה הדרישות שלהם מהנכס ולייצר עבורם רשימה אולטימטיבית. את כל אלו אנחנו עושים בשמחה ובאהבה

באיזו שכונה הכי קשה למכור? באף שכונה לא קשה למכור כל עוד הנכס מתומחר נכון ובעליו חפצים למכור בלב שלם. אלו הם שני המרכיבים העיקריים להצלחה. אגב, במידה ושני המרכיבים האלו מתקיימים באופן מוחלט אף בעל דירה לא צריך מתווך. עם מחיר מטרה נכון ומרווח קטן למשא ומתן הוא יכול להוציא את הדירה לשוק ולהגיע די מהר למכירה.

איפה הכי קל למכור? המספרים הראו מאז ומעולם שבשכונות העוטפות של ירושלים, בהן מחירי הדיור נמוכים למטר מרובע, מתקיימים שיאי מכירות. השכונות הן ארמון הנציב, גילה, פסגת זאב וקרית מנחם.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או רחוק יותר? אנגלו-סכסים ובכלל משקיעי חוץ יעדיפו תמיד נכס שיהיה במרחק הליכה מהכותל, כדי שבשבתות יוכלו להגיע ולחזור בקלות; משפחות צעירות בעלות אמצעים יחפשו את השכונה הנכונה עבורם מבחינת תקציב וכמובן בהיבט של מסגרות החינוך עבור הילדים וסביבת מגורים, כל משפחה והדרישות שלה. משקיעי נדל"ן ייגשו לנכסים בהן התשואה שיקבלו עבור הנכסים היא הגבוהה ביותר שניתן להשיג, ולא יעניין אותם כלל איפה הנכס נמצא. לרוב מדובר בדירות קטנות של עד 3 חדרים. נתקלנו גם במצבים בהם קונים מעבר לים סוגרים עסקה מבלי להגיע לארץ. מספיק להם לדעת שהדירה מושכרת ושהכסף עובד עבורם; ישנו סוג חדש של משקיעים שהם דווקא תושבי העיר – דירות להשכרה לטווח קצר (Airbnb). דירות כאלו מושכות אליהם תיירים וחובה עליהן להיות בקרבת אתרים מרכזיים – השוק, מרכז העיר, מתחם התחנה וכו'. התשואות עבור דירות כאלו הן הגבוהות ביותר שניתן לקבל, אך לא כל אחד מסוגל להתמודד עם השקעה כזאת שעלולה לעיתים להיות מורכבת בתפעול ובאחזקה שלה.

שכונה מועדפת? בית הכרם. השכונה בה גדלתי ולה אני שומר חסד נעורים.

טרנד חדש – דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? הטרנד אולי חדש בארץ אבל לא בירושלים. הירושלמים הם טיפוסים מיוחדים מלאים בסבלנות ובחכמה. כל ירושלמי יספר שנכס טוב לא מוכרים, נכס טוב – מעבירים לילדים.

למכור או לקנות, כפי שציינת, אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? כמו בכל תחום שאליו אנו ניגשים ביום-יום, שאנו פונים לאנשי מקצוע – כך גם כשמדובר במכירת דירה. חפשו את המתווכים שנותנים תשובות מקצועיות, אך לא חוששים להגיד שהם אינם יודעים ושיבדקו ויחזירו תשובה אחר כך. חפשו את המתווכים שאינם מתחייבים להצלחות דמיוניות אך מתחייבים לעבודה קשה. חפשו את המתווכים שיש בהם פלפל ושיהיו מוכנים לעשות הכל כדי לדאוג לשביעות רצונכם. חפשו את המתווכים שעושים קצת מעבר, אלו שמקרינים אור, אלו שמחייכים אליכם ואינם מפעילים עליכם לחץ. ומעל הכל- התייחסו אליהם בכבוד. כך תבנו יחסי אמון ארוכי שנים עם המתווכים הנכונים, ולמרבה המזל ירושלים משופעת בהם.

מתחרים? הווית התיווך בירושלים היא הטובה ביותר בארץ ומהטובות בעולם. קיימים קשרים חזקים בין משרדי התיווך ושיתופי פעולה הדוקים מתקיימים באופן שוטף. כולם עובדים יחד, כולם נרתמים זה למען זה. אין יריבים, אין כעס ומריבות. מספיקה הצצה בקבוצות הוואטסאפ כדי להבין עד כמה הקהילה הירושלמית הזאת חזקה, איכותית ומלאה אהבה הדדית. המרוויחים העיקריים מכך – המוכרים והקונים.

כסף? כסף טוב מגיע מאנשים טובים. כסף שלא מגיע מעסקה נכונה שכולם בה מרוצים – אין לי רצון בו. אני מוותר על המון הזדמנויות עסקיות, בגלל שהתחושה מבעלי הדירות או הקונים לא טובה. לפעמים זה נובע מחשש או לחץ, לפעמים רק כי קשה להם לשלם על עבודת התיווך שנעשתה עבורם. בכל אופן לא ניגש לטיפול בנכסים אם אין חיוך מבעל הנכס וברכה בכניסה לבית.

בילוי מועדף? ריצה בפארק המסילה, טיול ביער ירושלים, וכמובן קפה בעיר העתיקה

לקוח/ה סלב? חברה שלי. אנחנו מחפשים דירה להשכרה והיא הסלב הכי גדול בחיים שלי.

לקוח/ה מיוחד/ת? כל יזמי ההתחדשות העירונית והנדל"ן בירושלים איתם אני אוהב לעבוד ונהנה מיחסי עבודה אישיים ומקצועיים.

 

 

הבקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? לקוח שהגיע מבריטניה ל 48 שעות כדי לחתום עד רכישת דירה ביקש שאאסוף אותו ישר משדה התעופה. נסענו ישר למשרד עורכי הדין ברחביה.

ההזדמנויות של ירושלים? הרבה נאמר על ההזדמנויות הנדל"ניות של העיר. צריך להבין שעכשיו, עם סיום תקופת הסגרים, המונח הזדמנות מקבל תפנית. מה שהיה נתפס בעבר כהזדמנות מואר היום באור אחר לחלוטין. מחירי הנדל"ן מרקיעים שחקים ויש לכך כמה סיבות: הסיבה הראשונה היא קונים שנאלצו להמתין עם הקניה בתקופת הסגרים, כעת מציפים את השוק ומשפיעים במיוחד על דירות יד שניה. דירות יד ראשונה מקבלן מקבלות גם עליה משמעותית והסיבה לכך היא שמדד תשומות הבנייה למגורים עלה ב-5.3 אחוזים ב-2021, זזה המון.

לכל אלו שמחפשים הזדמנויות בירושלים הייתי ממליץ למצוא מתווך טוב ולהתלוות אליו במסע החיפושים. זכרו כי ככל שתמתינו מחירי הנדל"ן רק יאמירו. אפשר לראות את עליית המחירים הארצית בשיעור של למעלה מ-10 אחוז. ירושלים עוקפת את הנתון הארצי ועומדת על עלייה של 11.5 אחוז, שזה מספר אסטרונומי שאיש לא חזה. המלצה שלי למחפשי הזדמנויות – אל תחכו לקנות את הנכס הנכון. תקנו נכס, ואז תחכו.

בועה? אין בועה, לא היתה בועה ולא תהיה בועה. עד שמדינת ישראל לא תפשיר קרקעות בנגב ובגליל נמשיך לחיות בערים הגדולים בבניה רוויה וצפופה, עם פרויקטים של התחדשות עירונית שיגרמו לכל התשתיות העירוניות לקרוס. רואים סדקים של זה במטרופולינים הגדולים בארץ ובירושלים בפרט, שבה יש 8,000 תושבים על כל קילומטר רבוע.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר