טריוויה של העירייה
טריוויה של העירייה

המחנך הירושלמי מנשה שרביט: ההבדל בין משחק לחינוך

פורסם בתאריך: 21.1.18 17:15

לאחרונה קיבלנו, תושבי ירושלים, מעטפה ובה דרישת תשלומי ארנונה. השנה נוספה למעטפה ערכת משחק עם שאלות טריוויה ותמונות של אתרים שונים בירושלים. לערכת המשחק מצורפת איגרת קצרה של ראש העירייה ניר ברקת.



בין האיגרת לקלפים מסתתר שקר גדול שברקת מספר לעצמו ולנו. ברקת מדבר על "50 שנות איחוד", אלא שב-50 הקלפים יש רק 3 תמונות של ירושלים המזרחית. בירושלים המזרחית חיים כ-330,000 תושבים ערבים מתוך כ-800,000 תושבי ירושלים. יש שאלות טריוויה על חברת סטארט אפ ירושלמית ואפילו על משפחה מפורסמת מנחלאות.

שום שאלה שקשורה לשליש מתושבי העיר שמתגוררים על חצי משטח העיר. אז איך ברקת יכול לדבר על "עיר מאוחדת" כשהוא מתעלם מחלק כל כך חשוב שלה? זה נחמד לכתוב שזו עיר "שגאה בשורשיה ההיסטוריים", אבל זה יהיה נחמד אם ברקת ייצמד גם להווה הנפקד מהקלפים. יש פה הונאה, בעיקר הונאה עצמית, כשמצד אחד יש הכרזה פומפוזית על "עיר מאוחדת" ומצד שני התעלמות כל כך בולטת מהצד "ההוא" שסופח למערב העיר.

 

חובתנו כמחנכים לא להתעלם מהעובדות שאינן משתקפות במשחק של ברקת, ובעיקר, לא לזלזל באינטליגנציה של תלמידינו בכך שמתעלמים מהמציאות. יחד איתם ללבן את המושג "עיר מאוחדת" מתוך ידיעת העובדות, ההיסטוריות ונתוני ההווה. זה יותר קשה לחנך מאשר לשחק, אבל זה תפקידנו ואנחנו עושים אותו באהבה.

 

מנשה שרביט (צילום: שמעון יאיר כהן)

מנשה שרביט (צילום: שמעון יאיר כהן)

 

מנשה שרביט,

הורה ומחנך בחטיבה עליונה מזה 20 שנה בירושלים,

מרכז את הפורום החילוני הירושלמי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר