עדי גורדון, אוהדי הפועל - מאחוריהם דגל הבריגדה (צילומים: כתום צלמים, שרון בוקוב)
עדי גורדון, אוהדי הפועל (צילומים: כתום צלמים, שרון בוקוב)

חשיפת "כל העיר": עדי גורדון מפשר בין הנהלת הפועל לארגון הבריגדה

הסמל הכי גדול של הפועל עדי גורדון נפגש בסוף השבוע האחרון עם האוהדים וההנהלה, במטרה לגשר בין הצדדים. בעקבות התערבותו נרשמה אתמול סולחה בין האוהדים ליוגב אוחיון. גורדון ל"כל העיר": "הקבוצה והאנשים הרבים סביבה יקרים מאוד לליבי. נעשה כמיטבנו"

פורסם בתאריך: 23.4.18 12:29

עדי גורדון, הסמל הכי גדול של הפועל ירושלים והאיש שטבע את המוטו שמלווה את אוהדי הקבוצה כבר שנים רבות ("יש בנו אהבה והיא תנצח"), נרתם כדי לפשר ולגשר בין ארגון האוהדים "בריגדה מלחה" לבין הנהלת הקבוצה. כך נודע השבוע ל"כל העיר".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבועות האחרונים נרשמה החרפה ביחסים שבין הנהלת הפועל ירושלים לבין חלק מהאוהדים שמשתייכים לארגון "בריגדה מלחה". הרקע, כידוע, הוא קללות שהפנו חלק מאותם אוהדים לעבר יוגב אוחיון, בשל השתתפותו באירוע של אוהדי מכבי תל אביב בקיץ האחרון, כשהיחסים העכורים הגיעו לשיאם במשחק נגד הפועל חולון בשבוע שעבר, אז הופנו קללות וגידופים גם לעבר הבעלים אורי אלון והמנכ"ל גיא הראל, זאת לאחר שראשי המועדון החליטו לנעול את חדר העידוד של האוהדים ולא אפשרו להם להכניס ציוד עידוד למשחק.

בעקבות הסערה הגדולה שהתחוללה בשבוע שעבר, לאחריה פורסמו בחלק מכלי תקשורת הספורט על הרהורי עזיבה מצד הבעלים אלון בשל התנהגות הקהל, החלו, כאמור, להיעשות מאחורי הקלעים ניסיונות לגשר בין הצדדים.

ל"כל העיר" נודע כי גורדון נפגש במהלך סוף השבוע האחרון עם נציגי האוהדים פעמיים, בימים שישי ושבת, וכמו כן נפגש גם עם ראשי הפועל במטרה למצוא את הדרך לסולחה.


עדי גורדון (צילום: כתום צלמים)

עדי גורדון (צילום: כתום צלמים)


המפגש הראשון של גורדון עם האוהדים התקיים ביום שישי האחרון, לאחר שחלק מהאוהדים המזוהים עם ארגון "בריגדה מלחה" ואוהדים נוספים של הקבוצה, עלו לקברו של סמ"ר ליאל גדעוני ז"ל, אוהד הקבוצה שנהרג בעזה במהלך מבצע "צוק איתן" ב-1.8.2014, כפי שהם עושים בכל שנה לאחר יום הזיכרון.

במפגש, שהתקיים בסמוך להר הרצל, הגיע גורדון בתיווכו של אחד האוהדים הוותיקים של הפועל, ושם, כך נודע ל"כל העיר", שטחו האוהדים את טענותיהם כנגד הנהלת הקבוצה, כשעיקר הביקורת הופנתה לכך שהקבוצה מנעה מהם להכניס אביזרי עידוד במשחק מול הפועל חולון.


הפועל ירושלים אוהדים (צילום: שרון בוקוב)

יציע הבריגדה (צילום: שרון בוקוב)


לאחר סיום הפגישה הגיע גורדון לאימון של הפועל שהתקיים במלחה ושוחח עם ראשי המועדון שנכחו במקום – הבעלים אייל חומסקי, המנכ"ל הראל ואחרים – שטח בפניהם את טענות האוהדים, שמע את הטענות הנגדיות, שעיקרן הקללות נגד אוחיון, הראל ואלון, וניסה למצוא פתרון.

יממה לאחר מכן, בצהרי יום שבת נפגש גורדון פעם נוספת עם עשרות אוהדים שמשתייכים לארגון "בריגדה מלחה". המפגש, שארך כשלוש שעות, היה מרגש מאוד עבור רבים מהאוהדים שזכו לשיחה פנים מול פנים עם שנחשב לאלילם הגדול. בסיומה, כך סיפר ל"כל העיר" אחד מהם, יצאו האוהדים עם נכונות וכוונה לשנות את פני הדברים ולסיים את הסכסוך עם ההנהלה.


עדי גורדון מקבל את גביע המדינה מהנשיא עזר ויצמן ז"ל - עונת 95/96 (צילום: ירון אבנר, לע"מ)

עדי גורדון מקבל את גביע המדינה מהנשיא עזר ויצמן ז"ל – עונת 95/96 (צילום: ירון אבנר, לע"מ)


כצעד בונה אמון ראשון, התקיימה אתמול (ראשון) לפני המשחק בין הפועל לבין מכבי תל אביב ביד אליהו שיחת פיוס בין מספר אוהדים בולטים מארגון "בריגדה מלחה" לבין יוגב אוחיון, כשגם ליאור אליהו נכח בה, וכאן למעשה נרשמה סולחה בין האוהדים לגארד. בהפועל ציינו לטובה את התנהגות האוהדים במהלך הניצחון הדרמטי, שהשיגה הקבוצה ביד אליהו.

יש לציין כי במקור תכננו האוהדים להמשיך במחאה שלהם כנגד ראשי הקבוצה, בעיקר כנגד המנכ"ל הראל, אך לאחר השיחות עם גורדון בסוף השבוע הם שינו כיוון ובמקום שלטים כנגד הראל הם תלו שלט שבו מסר של פיוס – "אך בכל הדרכים מעולם לא אבדה לי דרכנו וגם אם לפעמים סערו מסביב הרוחות", כשציטטו חלק משירו של יהודה פוליקר.

"עדי הבין שנוצרה סיטואציה שמצריכה התערבות חיצונית והוא מנסה לסייע לפתור את המשבר שנוצר", מציין אחד מהאוהדים שנכח בפגישות עם גורדון. "מדובר במשבר לא פשוט ועדי בהחלט יכול להבין ולהכיל את כל הצדדים ולהוביל אותם לעמק השווה. המטרה היא לעצור לפני שתהיה הידרדרות נוספת. נגד מכבי אפשר היה לראות שבינתיים זה מצליח. היתה אווירה טובה למרות המתח ששרר".

 

 

בהפועל מאשרים את הפרטים, כשגורם במועדון מציין כי "אנחנו מקווים שעדי יעזור בפתרון המשבר. יש לו כוונות חיוביות ביותר, אבל יש עוד עבודה. נעשו מספר פעולות שבהחלט מועילות ויכולות לעשות טוב לכולם. נקווה שהדברים ימשיכו באותו הקו".

עדי גורדון מסר ל"כל העיר": "הקבוצה והאנשים הרבים סביבה יקרים מאוד לליבי. נעשה כמיטבנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסיטואציה הזאת מוכיחה כאלף עדים כמה ספורט משמש אופיום להמונים.
    ההפתעה היא שמרחב אוהדי הכדורסל עשה copy & paste מאוהדי הכדורגל וגם שם כבר ניתן לראות שהמשחק משמש סובלימציה לפשע.
    גם בברזיל ארץ הכדורגל חשבו שהשיטה תעבוד אולם המציאות העכשווית בריו מוכיחה שלאורך זמן זה כשל – כמו אנטיביוטיקה…..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר