בר טימור (צילום: ניר קידר)
בר טימור (צילום: ניר קידר)

"טימור יצטרך להילחם ולהוכיח לקטש שמגיע לו לקבל דקות"

בר טימור עומד לספוג פיחות משמעותי במעמדו בהפועל. ואולי הוא בכלל בדרך החוצה?

פורסם בתאריך: 12.7.18 22:02

הצירוף של תמיר בלאט לקו האחורי של הפועל ירושלים יוצר עומס נוראי בעמדות הגארד בקבוצה. עומס שהיה עוד קודם לכן לצירופו של בלאט. כידוע, בר טימור ויוגב אוחיון חתומים לשנתיים נוספות, אליהם הצטרף גם ג'ייקובן בראון. בנוסף, הפועל ירושלים תצרף ככל הנראה גארד זר נוסף, מספר 2 אמיתי עם קליעה טובה מחוץ לקשת. העומס הזה יוצר כבר עתה תחושות לא טובות בקרב חלק מהשחקנים, כשגם המאמן עודד קטש לא בדיוק מרוצה מריבוי הגארדים.

על כן, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"ספורט כל העיר", קטש הודיע לבר טימור כי הוא אינו בתוכניות שלו לעונה הבאה. בהפועל, חשוב לציין, טוענים כי בשלב זה אף שחקן לא ישוחרר, כשהדובר דיוויד בסן אף צייץ בשבוע שעבר "יוגי ובר נשארים בהפועל. NEXT".

יחד עם זאת, למרות הציוץ של בסן ועל אף ההכחשות של הפועל ירושלים, קטש, כאמור, לא מרוצה מהמצב הקיים. בנוסף, יושבי ראש שונים בליגת העל סיפרו ל"ספורט כל העיר" כי אנשי הפועל ירושלים ניסו לאורך כל הקיץ לשדך את אחד מבין טימור ואוחיון לקבוצות שלהם, במטרה לחסוך בעליות של החוזים הכבדים שלהם ולשחרר את הפקק שנוצר בעמדת הגארד.

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

מעדיף את תמיר בלאט – עודד קטש (צילום: ניר קידר)

טימור, כמעט מיותר לציין, לא אהב את הצירוף של בלאט, אך בשלב זה אין לו יותר מדי אופציות, בעיקר בשל החוזה הגבוה שיש לו בהפועל – כ-250 אלף דולר בעונה, סכום שאף קבוצה בארץ למעט מכבי תל אביב לא יכולה לעמוד בו.

בשורה התחתונה, בשלב זה טימור עדיין בהפועל, גם אם ישנה אפשרות שהוא ישוחרר. בכל מקרה נראה שהוא יסבול בפיחות במעמדו, אך האם זו האופציה הנכונה מבחינת הפועל?

בהפועל, כאמור, טוענים כי טימור יישאר בקבוצה. גורם במועדון מתייחס לעומס בעמדות הגארד ומציין כי "עודד יידע לתמרן ביניהם. הוא מקבל פריבילגיה שאין להרבה קבוצות. בר טימור לא הולך לשום מקום, ועודד יעשה בו את השימוש שהוא יראה בו לנכון. בכדורסל של היום אין שום בעיה עם רוטציות רחבות".

מולי קצורין, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, דווקא לא רואה בעיה עם השארתו של טימור בהפועל. בשיחה עם "ספורט כל העיר" מסביר קצורין כי "הפועל ירושלים תשחק בשתי מסגרות עמוסות ולכן היא צריכה סגל רחב. אמנם לפי משחקי הנבחרת, זה ברור שעודד מאמין יותר בתמיר בלאט, אבל זה לא בהכרח רעיון רע שיהיו לו מספר אופציות בקו האחורי. אסור גם לשכוח שיש פציעות. רק בשנה שעברה סבלה הפועל ירושלים מהנושא הזה, כשגם טימור וגם אוחיון היו פצועים וזה פגע בקבוצה. בסופו של דבר זו ריצת מרתון, והפועל מבטחת את עצמה ודואגת לאינטרס שלה".

בר טימור (צילום: ניר קידר)

בר טימור (צילום: ניר קידר)

המאמן אלעד חסין, ששימש בעבר כעוזר המאמן בהפועל ואף אימן את הפועל חולון, מוסיף ומציין כי "אמנם לא יהיה קל לעודד קטש, אבל קבוצה כמו הפועל ירושלים זקוקה לסגל רחב, בטח עם היומרות שלה. הפועל מרשתת את עצמה וזה לגיטימי. טימור יצטרך להילחם ולהוכיח לעודד קטש שמגיע לו לקבל את הדקות. אסור גם לשכוח שהעונה ארוכה ויש פציעות, יש ירידות בכושר ואם מוסיפים לכך את המסגרת האירופית, הרי שאין בכלל ספק שצריך שיהיה סגל רחב ושטוב שיש מחליפים בתוך הקבוצה. השאלה המרכזית היא איך יתמודדו השחקנים שדקות המשחק שלהם יפגעו, כי יש שחקנים שלא מגיבים טוב לסיטואציה הזו".

סוכן שחקנים ישראלי מוסיף ומציין כי "בר טימור מגיע במצב לא טוב לעונה הזאת. הדיבורים האלה לא עושים טוב לאף שחקן. הוא בטח מבין לבד שלעודד קטש יש העדפה ברורה ואהבה גדולה לתמיר בלאט. זה היה בולט גם במשחקי הנבחרת. לא בטוח שלטימור יש סיבה מקצועית להישאר בהפועל. הסיבה היחידה היא החוזה השמן שלו, שאותו סביר להניח שהוא לא יקבל בשום מקום אחר".

 

בינתיים, עם טימור בסגל, ממשיכה הפועל להשלים את הפאזל שירכיב את הסגל בעונה הבאה. בתחילת השבוע, כידוע, חתם בקבוצה סנטר הנבחרת אלכס צ'וברוביץ' (בן 32, 2.12), שבעונה שעברה שיחק במכבי אשדוד. הסנטר צפוי להשתכר בעונה הבאה כ-90 אלף דולר, סכום נמוך משמעותית מזה שדרש ריצ'רד האוול, שסיים ככל הנראה את דרכו בקבוצה לאחר ההחתמה של צ'וברוביץ'.

"עודד מאוד אוהב את ההחתמה הזו", מציין גורם המקורב למאמן בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אלכס הוא עוגן הגנתי והוא יוכל לתת דקות גם באירופה. הוא לא אחד שצריך את הכדור בהתקפה, הוא יחסום לגארדים וייקח את מה שהמשחק ייתן לו, וזה מתאים לפילוסופיה של עודד".

"אלכס יוסיף לנו עומק וניסיון בקו הקדמי", ציין קטש לאחר צירופו של הסנטר. "הוא ריבאונדר טוב מאוד ויש לו נוכחות בצבע, אבל בעיקר הוא שחקן שעובד בשביל הצלחת הקבוצה ואני משוכנע שהתרומה שלו תהייה משמעותית".

"אלכס בחור חיובי ורוב הקבוצות שבהן הוא שיחק בשנים האחרונות הצליחו", מוסיף גורם בהפועל. "הנוכחות ההגנתית שלו שווה הרבה ניצחונות".

החתמתו של צ'וברוביץ', כאמור, מסמנת את סיום דרכו של ריצ'רד האוול בהפועל. האוול עזב בשבוע שעבר את ביתו שבשכונת עין כרם וחזר לארצות הברית.

"אפילו לא נכנסנו למשא ומתן ממשי מול האוול, כי רק מגישושים במהלך העונה היה אפשר להבין שהמספרים שהוא רוצה גבוהים מאוד", מציין גורם בהפועל ומוסיף: "גם ככה השכר של ליאור אליהו גבוה מאוד, ואם היינו מוספים את האוול זה היה מוגזם ביחס לתקציב".

בסביבתו של האוול מציינים סיבה נוספת לפרידה, כשאחד ממקורביו טוען כי "ריץ', כמו שחקנים אחרים, התאכזב מהעובדה שהפועל לא ממשיכה ביורוקאפ, וזה בהחלט היה שיקול. הוא אמנם מאוד אוהב את הפועל והתחבר לאוהדים, אבל כנראה שהגיע הזמן להמשיך הלאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר