משה ליאון (צילום: שלומי כהן)
משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

פורום 'תושבים למען השבת' לליאון: "תבהיר שבוודאי לא תהיה שום פריצה במעמד השבת בעיר"

חברי הפורום, שהוקם על ידי תושבים משכונות שונות ברחבי העיר, מסבירים: "מי שעמד מאחוריו בבחירות זה הציבור הדתי; באמירה שלו, שמתחם התחנה יישאר פתוח וייפתחו מתחמים נוספים, הוא פועל נגד בוחריו בצורה קצת בוטה"

פורסם בתאריך: 6.12.18 10:18

פורום 'תושבים למען השבת' שיגר בשבוע שעבר פניה לראש העיר משה ליאון שבו הוא מבקש הבהרות באשר לשבת הציבורית בירושלים. בפנייתם כותבים חברי הפורום, שהוקם על ידי תושבי העיר משכונות שונות, "לתדהמתנו ולתדהמת רבים, הודעת יום לאחר בחירתך, שלא רק שמתחם התחנה בשבת לא ייסגר, אלא שתפעל לפתיחת מתחמים דומים נוספים, דבר שלא היה לו אח ורע בעירנו מעולם".



עוד מציינים חברי הפורום במכתבם לראש העיר: "אחד מהנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום במערכת הבחירות בעירנו, שזה עתה הסתיימה, הוא אופייה היהודי של העיר במגוון תחומים, כשהמרכזי שבהם הוא מעמד השבת הציבורית בעיר… תוצאות הבחירות משקפות באופן ברור שרוב תושבי העיר מעוניינים בחיזוק הצביון היהודי וצביונה של השבת בעיר, להחזרת המצב לקדמותו ואף מעבר לכך, וצפייתם מנבחרי הציבור היא להיות נאמנים לרוח זו שלשמה הם נבחרו".


מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סעד)

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)


לסיכום מבקשים חברי הפורום: "אנו מקווים ומצפים, כי תפזר את העננה שנוצרה בעקבות ציטוט דבריך בתקשורת, ותבהיר שבוודאי שלא תהיה שום פריצה במעמד השבת בעירנו, ולהיפך הפרצות שנגרמו בקדנציה האחרונה יתוקנו, ומצב השבת יחזור להיות כפי שהיה בעירנו מאז ומתמיד. בימים אלו בהם אתה מגבש את ההסכמים הקואליציוניים, שיעצבו את פניה של העיר בשנים הקרובות, אנא שים על ליבך וכנגד עיניך את כבודה של ירושלים וכבוד השבת. הציבם בראש סדרי העדיפויות, ודאג לחיזוק וביצור מעמדם בהסכמים הקואליציוניים, כמתחייב לשם קיום רצון הבוחר ושמירה על ערכי היהדות הבסיסיים בעיר הקודש ירושלים".

כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודש מאי השנה פעלו חברי המועצה החרדים בעיר לסגירתו של מתחם התחנה בירושלים בשבת, אולם הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את המשך פעילותו של המתחם בשבת. המהלך של החרדים נחשד למהלך פוליטי, שנועד להרוויח הון פוליטי בתקופה שהיתה לפני הבחירות המוניציפליות. מתחם התחנה ברחוב דוד רמז 4 בירושלים, שבו פועלים בתי קפה ומסעדות, הינו אחד המקומות בירושלים שפועל בשבת עבור הציבור החילוני בעיר.


הקרקס הפוליטי במתחם התחנה: מופע ראווה חרדי וחילוני לקראת הבחירות | דעה


ברוך שכטר, אחד מחברי הפורום שמתגורר בשכונת קרית היובל, מסביר בשיחה עם "כל העיר" את הסיבה לשליחת המכתב: "מי שעמד מאחורי ליאון בבחירות זה הציבור דתי, ולציבור הדתי יש ציפיות לגבי הצביון של ירושלים ביחס לשבת. באמירה שלו, שמתחם התחנה יישאר פתוח בשבת וייפתחו מתחמים נוספים, הוא פועל נגד בוחריו בצורה קצת בוטה. אנחנו חושבים שהדברים הללו נוגדים את רצון הבוחרים שהביאו אותו לראשות העיר".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "המכתב איננו התקבל בלשכת ראש העיר, ברגע שיתקבל נוכל לבחון את הדברים כראוי ולהגיב בהתאם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ירושלים עיר מעורבת, תתמודדו. כך היה וכך יהיה תמיד. לא טוב לכם תעברו לבני ברק.

  2. אני

    עושים הכל כדי שאף אחד לא יפריע להם לכפות את הדת שלהם על כולם.
    למה זה אשמת כולם כשקבוצה בוחרת להגביל את עצמה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפקידו של ראש עיריית ירושלים לדאוג לכך שגם צעירים חילוניים לא יברחו מהעיר. זו עיר של כולם ואסור ללתת להם תחושה של חנק . אנו זקוקים לאנשים איכותיים שיתרמו לפרנסת העיר ויקבלו את כל השרותים המגיעים להם. העיר היא לא רק של החרדים המהווים נטל כבד.

  4. רונה

    אתם לא רוב בעיר הזו, בליאון בחרו בקושי חצי מהבוחרים בפועל, וגם זה בגלל עבירות אינספור שנעשו ביום הבחירות.
    מי שאמור היה לנצח הוא ברקוביץ'.
    ובכול מקרה, זה לא איראן או דאע"ש כאן, יש גבול לכפייה הדתית הנלוזה שלכם !
    זה לא מקרב אף אחד לדת, נסיונות ההשתלטות הבריונית שלכם והכפייה. זה רק מרחיק.
    וזו גם לא יהדות באף צורה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר