חיילים ושוטרים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

המתיחות בהר הבית עולה: כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב בכוננות ביטחונית גבוהה

כוחות הביטחון והמשטרה נערכים בכוננות מוגברת לקראת תפילות יום השישי בהר הבית: הסיבה - מתיחות נפיצה שנרשמת עקב סירוב הווקף לסגור את מתחם באב א-רחמה בשער הרחמים, שלדברי המשטרה משמש "נקודת אחיזה של החמאס"

פורסם בתאריך: 8.3.19 03:23

כוחות רבים של צה"ל, מג"ב ומשטרה נערכים הבוקר, שישי, בכוננות מוגברת סביב מתחם הר הבית בירושלים.  המתיחות הנפיצה בהר הבית עלתה בשבועות האחרונים בעקבות כניסה של הווקף למבנה באב א-רחמה בשער הרחמים, שהיה חסום בלבנים ואסור לכניסת מתפללים. לקראת יום שישי פורסמו קריאות למתפללים להגיע למתחם התפילה האסור לכניסה בהר הבית.



למעשה, המתחם נמצא במוקד המחלוקת בין הווקף לבין המדינה – המקום נסגר בצו בית משפט בשנת 2003, לאחר שנחשד כי נערכת בו פעילות של החמאס. מאז המבנה סגור. לפני שלושה שבועות נכנסו אליו מתפללים, בתגובה המשטרה עצרה כ-60 מהם בחשד להתפרעויות ולהסתה. במהלך הדיונים שנערכו בענייניהם של העצורים בבית המשפט התברר, כפי שפורסם ב"כל העיר", כי למתחם אין צו סגירה בתוקף. פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להאריך את צו הסגירה לאחר שלטענת המשטרה המקום משמש "נקודת אחיזה של החמאס", במקביל בית המשפט ביקש מהווקף כי יגיב לדברים בבית המשפט אך בהיעדר תגובה – על רקע אי הכרה בבית המשפט הישראלי כגורם מכריע – שוב יוצא למקום צו סגירה.



"בהתאם למידע הביטחוני העדכני הקיים, אשר הוצג בפני המפכ"ל, סגירת משרדי המשיב הכרחית שכן קיימת תשתית ראייתית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית", כך מצוין בבקשת הפרקליטות. השופטת דורית פיינשטיין החליטה כי אם בתוך שבוע הווקף לא יגיב יוצא צו סגירה למקום.


ההתפרעויות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

מוקד המחלוקת -מתחם באבא א-רחמה, הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)


כפי שפורסם ב"כל העיר", השקט הביטחוני היחסי שנרשם בשבועות האחרונים בגזרת ירושלים מופר מדי פעם בפעם: לפני שלושה שבועות שוב הושלכו אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפאט. משטרת ירושלים עצרה שני נערים בני 14 בחשד שיידו אבנים לעבר קרונות הרכבת, ונתפסו על ידי בלשי משטרה סמויים שמוצבים באזור; עוד באותו יום, כאמור, מתפללים ניסו להיכנס בכוח למתחם שער הרחמים, החסום לכניסה על פי צו של בית משפט. כוח משטרה שפעל במקום מנע את הכניסה ועצר חמישה חשודים לחקירה; זאת ועוד, במהלך השבועות האחרונים מבצעת משטרת ירושלים פעילות ממוקדת של תפיסת אמצעי לחימה במזרח העיר.

בשטח – כוחות המשטרה מתגברים את הנוכחות ואת הפעילות במיוחד סביב עוטף ירושלים. כזכור, בסוף החודש שעבר נרשם ניסיון פיגוע דקירה במחסום א-זעיים. מחבלת שהגיעה למחסום ניסתה לדקור את אחד מאנשי כוחות הביטחון הנמצאים במתחם. תגובה מהירה של כוחות הביטחון הביאה לניטרולה של המחבלת, ללא נפגעים מקרב אנשי הביטחון.


חיילים ושוטרים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

חיילים ושוטרים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)


יחד עם זאת, מקיימת משטרת ירושלים פעילות ביטחונית שוטפת במזרח העיר. רק לפני שבועיים בשבוע שעבר עצרו בלשים, יחידת הכלבנים ולוחמי מג"ב של המשטרה צעיר כבן 40, שבביתו נתפסו מטען צינור מאולתר, תחמושת, אקדח אוויר ואמצעים נוספים שעל פי החשד משמשים להכנת מטענים מאולתרים. השוטרים פשטו בלילה על ביתו של החשוד – כאשר את אמצעי הלחימה תפסה כלבת המשטרה 'סנדי'. החשוד נעצר, הובא לחקירה ומעצרו הוארך. "משטרת ישראל ממשיכה בפעילותה הנחושה והבלתי מתפשרת על מנת להגיע לכל אדם המרשה לעצמו להחזיק באמצעי לחימה בלתי חוקיים ובמקרה זה אף לייצרם בעצמו", ציינו במשטרה לאחר האירוע, "ובאותם אמצעים נעשים לעיתים קרובות שימוש הן בפתרון סכסוכים פנימיים והן כנגד אזרחים וכוחות הביטחון. נגדם נפעל למיצוי מלוא הדין".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר