תפיסה של כ-700 ק"ג בשר שהוחזקו ללא תנאי תברואה (צילום: דוברות המשטרה)
תפיסה של כ-700 ק"ג בשר שהוחזקו ללא תנאי תברואה (צילום: דוברות המשטרה)

העיר העתיקה: נתפסו כ-700 ק"ג בשר שהוחזקו בתנאי תברואה ירודים

שעות ספורות לפני תחילתו של חודש הרמדאן - שוטרי ירושלים מנעו מהבשר, שהוחזק בתנאי תברואה ירודים, מלהגיע לחנויות בעיר העתיקה: "יכול היה לסכן את בריאותם של מאות תושבים"

פורסם בתאריך: 6.5.19 07:54

עם תחילת חודש הרמדאן – שוטרי ירושלים תפסו אתמול, ראשון, כ-700 ק"ג של בשר מוברח, שהוחזקו ללא תנאי תברואה, והיו מיועדים להגיע לחנויות בעיר העתיקה בירושלים. הבשר הובל ברכב ללא קירור כנדרש.

"שעות ספורות לפני תחילתו של חודש הרמדאן, השוטרים סיכלו ומנעו כניסתו לעיר העתיקה בירושלים של כ-700 ק"ג בשר מוברח ללא תנאי תברואה שיכול היה לסכן את בריאותם של מאות תושבים", מצייני במשטרת ירושלים. "הבשר נתפס סמוך לשער שכם בירושלים. אותר רכב מסוג טנדר ובו מספר שקיות שהכילו כ-700 ק"ג בשר. מדובר ברכב ללא קירור כנדרש, וללא כל תנאי תברואה מתאימים להובלתו של בשר המיועד למאכל".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

מתחקור ראשוני של החשודים, עלה החשד כי מדובר בבשר מוברח ללא כל פיקוח וכי כוונתם הייתה להכניסו ולהפיצו בעיר העתיקה בירושלים. למקום זומנו חוקרי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות שתפסו את הבשר לשם השמדתו ורכבם של החשודים נגרר. שלושת החשודים – תושבי מזרח ירושלים עוכבו לחקירה.


תפיסה של כ-700 ק"ג בשר שהוחזקו ללא תנאי תברואה (צילום: דוברות המשטרה)

כך הוחזק הבשר (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרה ציינו כי "משטרת ישראל נסמכת על ניסיון העבר, ומגבירה את פעילותה לקראת תחילתו של חודש הרמדאן על מנת לסכל על ניסיון לסחור במזון שאינו ראוי למאכל אדם העלול לסכן בריאותם ולגרום למחלות קשות של מאות ואלפי התושבים".


תפיסה של כ-700 ק"ג בשר שהוחזקו ללא תנאי תברואה (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)



בתוך כך, לקראת הרמדאן השבוע ערך אגף התברואה מבצע נרחב להגברת הניקיון ואיסוף הפסולת ברחבי מזרח העיר בהשקעה נוספת של למעלה ממיליון שקלים – כך מציינים בעיריית ירושלים. לטובת כך איתרה העירייה מוקדים מרכזיים בהם הצטברה פסולת עפר, ופינתה מצבורי אשפה גדולים כחלק מניקיון הצירים המרכזיים.

בנוסף, נפרסה תאורת חג ברחובות מזרח העיר, נתלו 40 שלטי ברכה בשלוש שפות ברחבי העיר ונתלו דגלים צבעוניים חגיגיים. כמו כן, נפרסו צליות והוצבו ברזיות מים לרווחת המתפללים במוקדים מרכזיים בעיר העתיקה ובסביבותיה. "במהלך ימי הרמדאן תמשיך העירייה לבצע פינוי מוגבר של אשפה מן הצירים הראשיים, ותדאג לניקיון הפארקים והגנים הציבוריים במטרה לאפשר אווירה חגיגית ומכובדת לאורך כל החודש", כך נמסר מהעירייה. "בנוסף, יתקיימו אירועי תרבות וחברה במינהלים הקהילתיים ב-12 שכונות, במסגרתם ייפתחו מגרשים בית ספריים עם תאורה בלילה לטובת הקהילה וייערכו טורנירים של ספורט בשכונות. כמו כן, אגף הרווחה בעירייה יחלק תלושי מזון לנזקקים בלשכות הרווחה. לראשונה אי פעם תקיים העירייה שוק רוכלים ראשון מסוגו ברחבת הכניסה למחנה הפליטים שועפאט, בשיתוף פעולה עם הסוחרים המקומיים ועם מש"מ שועפאט של משטרת ירושלים. השוק יפעל במהלך כל ימי הרמדאן, ישרת קרוב ל-60,000 תושבים המתגוררים במקום, ויתרום לפיתוח הכלכלי של האזור".


רמדאן בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

רמדאן בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


ראש העיר משה ליאון: "אני מברך את כל תושביה ומבקריה המוסלמים של העיר במיטב הברכות והאיחולים לרגל חודש הרמדאן. עיריית ירושלים השקיעה השנה באופן חסר תקדים בשיפור חזות העיר, בתשתיות ובהפקת אירועי תרבות לכבוד הרמדאן ולרווחת התושבים, זאת בנוסף להערכות בתחום התחבורה וניקיון העיר. עיריית ירושלים תמשיך לעשות כל שביכולתה בכדי להקל על הצמים. רמדאן כרים, וכל עאם ואנתם בח'יר".


רמדאן בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר