בית ספר יגאל אלון בגבעתיים בפתיחת הלימודים (צילום: עופר וקנין)
(צילום: עופר וקנין)

דעה | לחסן עכשיו את כל צוותי ההוראה בירושלים

אין מה לחכות - את מורי החינוך המיוחד שעובדים בסגר צריך לחסן עכשיו, אחריהם שאר צוותי ההוראה | דעה

פורסם בתאריך: 10.1.21 11:35

סיפרתי לילדי שאנו נכנסים לסגר נוסף, שלישי, ויש שיגידו רביעי במספר. "מה בעצם ההבדל?" שאל אותי אחד מהם. לבית הספר אי אפשר ללכת, כי רוב המורים והתלמידים בבידוד. מפסח האחרון אנחנו מנסים ללמוד בזום ולא מצליחים. בקיצור – אותו דבר.

אני מחנך את עצמי ואת ילדי ותלמידי לדעת להודות בטעות. כישלון יכול להיות גורם מדכדך, ויכול להיות אלמנט מצמיח ובונה. כל הצלחה נבנית על חורבות הכישלונות שקדמו לה. האמת מבאסת. נכשלנו. המדינה נכשלה. אנו נכנסים שוב לסגר ובדרך בזבזנו זמן יקר. השבועיים האחרונים בהם היינו ב'פייק סגר' העצימו את הכישלון. עסקים סגורים. מסעדות עובדות למחצה, תיירות משותקת ודכדוך שאי אפשר להסתיר.

אז מה אפשר לעשות עכשיו? קודם כל – להודות בטעות. אני לא רואה את ראש הממשלה או את שר הבריאות מודים בטעות. מצטלמים עם חיסונים – כן. מודים שנכשלו ביישום מודל הרמזור ובאכיפת התקנות שהם עצמם קבעו? לא.

שנית, מה אפשר לעשות עכשיו? החשוב מכל, אפילו היום או מחר, הוא לחסן את צוותי ההוראה שכן עובדים. המדינה מחסנת יותר מ-100 אלף אנשים ביום. אז למה לא ללכת לכל מי שעומד לעבוד בסגר, בדגש על מורי החינוך המיוחד, ולחסן אותם?


עמדה לקבלת חיסון קורונה (צילום: דוברות הדסה)

עמדה לקבלת חיסון קורונה (צילום: דוברות הדסה)


אני שומע את מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שאומרת שתגבה את מורי החינוך המיוחד שלא יגיעו לבית הספר ואני מסכים איתה. כתבה לי מורה בבית ספר לחינוך מיוחד לפני מספר ימים בייאוש: "בשבועות האחרונים, אנו חווים בחינוך המיוחד תחלואה קשה ובידודים רבים. יש חוסרים רבים עקב התחלואה והבידודים. כתוצאה מהחוסרים, סייעות ומורות נכנסות להחליף צוות במספר רב של כיתות וככה נוצרת הדבקה חדשה ונרחבת. תלמידים וצוות נכנסים לבידוד, חוזרים ממנו ויומיים אח"כ נכנסים שוב לבידוד. בנוסף, צוות שלא מכיר את התלמידים המאוד מורכבים נכנס לכיתות ולא יודע איך לטפל בהם, מה שמסכן אותם. התלמידים נוסעים בהסעות ונדבקים שם, ובנוסף בצהריים מגיע צוות אחר של הצהרון וכך החשיפה והתחלואה גדלה. הכי מתסכל שדורשים מאתנו להמשיך לעבוד אבל לא מוכנים לחסן אותנו". כל מילה במקום.


יפה בן דויד (צילום: ענבל סגל)

יפה בן דויד (צילום: ענבל סגל)


אני חושב שהמדינה מוכנה לסבול הרבה קשיים והרבה אתגרים, אם היא חשה שמי שמוביל אותה פועל בהיגיון, מחליט בהגינות, מפעיל כוח בשקיפות ומוציא לפועל במידתיות.

ישראל בתחילת 2021 איננה במקום הזה. אמון הציבור הולך ופוחת בגרף מנוגד לכמות החיסונים שעולה. אז נכון, הסוף של המגיפה כבר נראה באופק. אבל גם סוף שנת הלימודים מתקרב.

פעם ישבתי עם כלכלן ודיברנו על תקצוב חסר למערכת החינוך. "גם בכלכלה יש שנים קשות יותר" הוא אמר לי. "נכון", עניתי לו והמשכתי להסביר את עמדתי: "בכלכלה יש שנים קשות ובספורט יש שנים פיננסיות. אתה עושה פחות היום כדי לעשות יותר מחר, אבל בחינוך אין שנים פיננסיות. זמן שאבד לא יחזור".

אף אחד לא יחזיר לתלמידי כיתה א' של השנה את השנה הנוראה שעוברת עליהם. אף אחד לא ייתן לתלמידי כיתה י"ב את שנתם האחרונה במערכת החינוך בחזרה. בחינוך אין שנים פיננסיות.

את החינוך צריך לסגור אחרון ולפתוח ראשון. ואת אנשי החינוך צריך לחסן. עכשיו.

הכותב: משה (קינלי) טור פז, לשעבר מנהל מנח"י (2017-2012), שימש מורה ומנהל בית ספר, כיום מנהל רשת חינוך, ח"כ בסיעת "יש עתיד" בכנסת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

5 תגובות
  1. רוע לב

    תתביישו לכם מנוולים! רשעים!!
    להפוך את המורים לשפני ניסיונות של החיסון?!
    יבוא יום ותשלמו על זה כבד מאוד רשעים ארורים.
    אסור לתת יד לדבר הזה!!! בזיון!!

  2. מיכל

    למה לא לחסן שוטרים, עובדים ברשתות מזון, נהגי אוטובוסים ועוד מלא אנשים שחשופים למאות אנשים ביום?
    זה רק בגלל הפוזה של הגברת שמאיימת בשביתות….

  3. ראובן

    החיסונים ניסיוניים ויושבת ראש מסכנת את בריאותם של המורים מתוך טיפשות או מתוך רועה או כול התשובות נכונות החיסונים מסוכנים וניסיוניים וביבי נידב את היהודים לניסוי. לא ניבדק השפעת החיסונים לתווח הארוך ומה השפעתו על הדורות הבאים עם ביכלל יהיו. מלא מומחים מיסתקנים ונחסמים. רופאים החושבים נגד החיסון נחסמים, מאוימים ומפותרים !!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר