אורנה קול גוטמן (צילום: כללית מחוז ירושלים)
אורנה קול גוטמן (צילום: כללית מחוז ירושלים)

נפרדים מ-2021: אחות ומנהלת בעידן הקורונה – מיומנה של אחות בירושלים

להיות זמינה, לענות לאינספור שאלות, להרגיע וגם לג'נגל בין הבית לבין העבודה. פשוט זה לא היה. אורנה קול גוטמן, אחות, מנהלת סיעוד במנהלת התיישבות בכללית מחוז ירושלים, מסכמת את השנה

פורסם בתאריך: 1.1.22 19:08

בתחילת פברואר 2019 קיימנו ישיבת מנהלות סיעוד במחוז ירושלים (בחדר ישיבות, שהפך תוך פחות משנה למוקד חיסונים) בין היתר למדנו ודיברנו על "מגיפות ששינו את העולם".

התחלנו לשמוע וללמוד על הקורונה, אבל לא היה לנו מושג לאן פנינו. מאז בשנתיים האחרונות אנו חיות במציאות שלא חלמנו להיות בה ולא הכרנו כמותה.

מה זה אומר להיות אחות בעידן הקורונה? זה להיות זמינה ולתת מענה לאין ספור שאלות: עד מתי אני בבידוד? מותר לי לצאת למרפסת? אלו תופעות מדאיגות? איך מסתכלים על המכשיר – אולי הפכתי בין הדופק חמצן? אני משתעל מה לעשות? אני צריך טיפול שיניים דחוף ואני בבידוד. ועוד, ועוד, ועוד.

אחד היתרונות הגדולים במקצוע הסיעוד הוא מגוון האפשרויות שעומדות בפני האחים\יות. נדרשת גמישות רבה, למידה, התעדכנות והתאמה לסביבה משתנה. יחד עם זאת, בתקופת הקורונה נמתחו גבולות הגמישות וההסתגלות. המצבים, המידע, וההנחיות השתנו בקצב של שעות ולא ימים.

יש אחיות ומנהלות סיעוד שהתגייסו במהירות, למדו להתמגן ולקחת דגימות, לטפל בחולים בבית ובמרפאה, ובהמשך לחסן מבגרים וילדים.

להיות אחות בתקופת הקורונה זה לג'נגל בין בית לעבודה – ילדים חולים (או בבידוד), מוסדות חינוך סגורים ואנשי צוות חולים. זה להתעדכן כל הזמן במידע חדש, להפעיל שיקול דעת, לתת מענה למטופלים ובתוך עולם של דעות שונות ומגוונות.

לצאת מהבית למוקד חיסונים ולחזור בשעת ערב מאוחרת. להתאים עצמך לחיסון מבוגרים קשישים ובהמשך ילדים –הרי ברור שזה הרבה מעבר ל"דקירה" – עצמה.
התפקיד שלנו כהנהלה הוא להוות גורם מקשר תומך ומלווה לתת מענה לשאלות. לדאוג לאחידות מקצועית לקיים את השגרה יחד עם המטלות החדשות, לתת מקום לתחושות השחיקה והעייפות ולדאוג גם לבריאות הפיזית והנפשית של הצוותים.

 

 

החודש למעשה חלפה שנה מתחילת החיסונים, אך יחד עם תחושת הסיפוק – אחיות מתמודדות עם קושי של אי ודאות לגבי ההמשך ולאן פנינו. תחלואת החורף עולה, המרפאות עמוסות, האומיקרון התפרץ והתחושה היא של עומסים – גם בעבודה וגם בפן הרגשי – שבהם נמצאים הצוותים שלנו.

יחד עם הקושי, משמח לראות שבשנה האחרונה ישנן הרבה פניות של סטודנטיות לסיעוד שנחשפו לעבודה בקהילה, ומעוניינות להתחיל עבוד אצלנו, כשעד הקורונה היתה הרבה פחות מודעות למהות ולחשיבות של אח/ות בקהילה.

כולי תקווה שנלמד לחיות עם הקורונה. שנירגע ונחזור לחייך, נסתכל בעיניים, נהיה סבלניים ונינוחים יותר. כלפי עצמנו ואחד כלפי השנייה.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר