הליכה מול ריצה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

רותי המאמנת | איך לעבור מהליכה לריצה?

"עושים הליכות"? יופי. עכשיו, תתחילו לרוץ כי נולדתם לזה

פורסם בתאריך: 19.5.18 19:24

בואו נתחיל מזה שעדיין לא פגשתי מישהו או מישהי שהפכו לרצים בין רגע.

כולנו, או לפחות רובנו, נולדנו לרוץ. ככה לפחות כתוב. פעמים רבות כבר יצא לי לראות אנשים עם כושר גופני ירוד עוברים טרנספורמציה מוחלטת והופכים לרצים. נכון, הדרך לשם היא לא קלה, אבל היא בהחלט שווה את המאמץ.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

השינוי שחל בשנים האחרונות בישראל בקרב מספר הרצים החובבים רק ממחיש שיש בריצה ריגוש, הנאה ומעבר לאורח חיים בריא יותר במידה ועושים זאת בצורה שקולה, מבוקרת ותחת ייעוץ מקצועי. אז איך אתם.ן גם יכולים.ות להפוך מהולכים או הולכות לרצים.ות ולמה בכלל כדאי לכם.ן לשקול את העניין ולהחליף את נעלי ההליכה שלכם.ן בנעלי ריצה.

הקלוריות – הרבה אנשים מתחילים לרוץ כדי לשרוף יותר קלוריות, לרזות ולשמור על משקל גוף תקין. זאת פשוט עובדה. לאלה מכם.ן שחשבו שהליכה של קילומטר אחד שוות ערך מבחינת שריפה קלורית לריצה של קילומטר אחד אפשר לומר שבגדול טעיתם.ן. כל היופי בריצה הוא שהגוף שלכם ממשיך לשרוף קלוריות גם אחרי הפעילות. הרבה יותר מהליכה. במספרים – שעת הליכה תשרוף עבורכם.ן כ-400-300 קלוריות בממוצע לעומת שעת ריצה שתשרוף עבורכם.ן כ-600 קלוריות בממוצע, ועדיין לא חישבנו את השריפה שממשיכה גם אחרי שעצרתם.ן.

האתגר – הריצה מציעה הזדמנות לחוות ולגלות את הכוחות הגופניים שיש לכם.ן. בין אם אתם.ן בני.ות 20 או 60 יש הרבה קסם בגילוי הזה שאתם.ן מסוגלים.ות לרוץ 5 ק"מ, 10 ק"מ, 21.1 ק"מ ואפילו 42.2 ק"מ. הבנתם.ן את הרעיון. תחושת ההישג הנפלאה הזאת ממכרת, מחזקת ומשכרת, ונותנת תחושת מסוגלות עצמית בעוד תחומים בחיים. יש הרבה הזדמנויות לחוות זאת באימונים בעיר או בשטח או במירוצים שונים בהם הגוף שלכם.ן ממש מגיע לקצה גבול היכולות שלו אם רק תרצו (או תרוצו).

היי של רצים – ‘Runner’s high’. תחושת ההתעלות המטורפת הזט שרצים.ות מרגישים.ות אחרי אימון טוב, חזק וארוך. הורמונים או במילים אחרות כימקלים במוח. יש אפילו שמשווים.ת את ההרגשה המרגיעה הזאת לחיקוי כימקלי במוח כמו אחרי צריכת סמים מסוימים רק במינונים אחרים. התחושה הזאת מתבטאת במצב רוח חיובי, נינוח יותר ויכולת של הגוף לחוש פחות כאב. חוקי לחלוטין.

איך עושים זאת בפועל? לפני שתפצחו בריצת מרתון מטורפת זכרו שכל שינוי חייב להעשות בהדרגתיות. גם אם הכושר הגופני מאפשר לכם.ן לרוץ כרגע 10 ק"מ כדאי שאת העומס הכללי על הגוף תתחילו בהדרגה. המלצתי הראשונה היא על שילוב מתון של הליכה וריצה. אפשר באימונים הראשונים לשלב חימום בהליכה ולאחר מכן לבצע מקטעי ריצה והליכה, לדוגמא – דקה ריצה ודקה של הליכה.

לאט לאט תגדילו את זמני הריצה ותצמצמו את זמני ההליכה עד להשלמת מספר דקות רצופות של ריצה. השרירים, הגידים, הרצועות, המפרקים ובכלל מערכות הגוף צריכות להתרגל לעניין העומס הגופני המוגבר. יש באינטרט לא מעט תוכניות שמייעצות כיצד לעשות את השינוי, כגון: couch to 5km, אך בכל מקרה אני ממליצה תמיד להיעזר באנשי או נשות מקצוע מוסמכים.ות.

 


רותי המאמנת | 5 טיפים שיגרמו לילדים שלכם לזוז

איך רצים נכון בעליות?


לסיכום, ריצה היא ספורט נפלא עם תופעות לוואי של הזעה, אופריה ותחושת נהדרות כללית. תפסו את עצמכם.ן ברגליים ופשוט תתחילו לרוץ.

ריצה נעימה.

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר