רותי זינדל אוכמן בפריז (צילום: רותי זינדל אוכמן)
רותי זינדל אוכמן בפריז (צילום: רותי זינדל אוכמן)

רותי המאמנת | יוצאים לחופשה? אל תשכחו לארוז בגדי ריצה

כן, דווקא בחופשה, זה הזמן ליהנות מריצה במקומות חדשים - קבלו 5 טיפים שיגרמו לכם לא לשכוח את בגדי הריצה ואת נעלי הספורט בארץ

פורסם בתאריך: 16.7.18 12:32

אני מודה ומתוודה שאני אוהבת ואפילו משוגעת על טיולים בעולם. אין כמו חו"ל. אבל אם יש משהו שאני אוהבת עוד יותר מכך הוא כמובן – ריצה בחו"ל. מבחינתי, השילוב ביניהם הוא מושלם כמו של קוקטייל טרופי צונן עם מטריה צבעונית ושמחה.



לפני כשבוע וקצת חזרתי מחופשה נהדרת בפריז. הו פריז. לרגע לא חשבתי האם לארוז גם את בגדי ונעלי הריצה שלי. זה היה מובן מאליו שגם אלה ייכנסו פנימה לתוך המזוודה הקטנה והמאוד מצומצמת שלקחתי איתי. לואו קוסט, אלא מה. אמנם, זאת לא היתה הפעם הראשונה שלי בפריז, אבל בכל פעם שאני רצה בעיר מסוימת אני מגלה עליה דברים חדשים ואין כמו להכיר את המקום דרך הרגליים. תחושה שלא ניתן לתאר. הרצים שמתאמנים ליד נהר הסיין כשלידו נשקף מגדל אייפל הוא מראה באמת נפלא. ניחוח הקוראסונים ברחובות העיר כשהעיר רק מתעוררת לחיים. חלום.


לרוץ לעבר מגדל אייפל (צילום: רותי זינדל-אוכמן)

לרוץ לעבר מגדל אייפל (צילום: רותי זינדל-אוכמן)


הרבה רגעים נפלאים שלי מנסיעותי לחו"ל קשורים ללא ספק לחוויות ריצה מטורפות. כשהייתי בת 20 וקצת טיילתי בעולם ללא דאגות ונהנתי לקום לבוקר חדש אל מקום לא ידוע. פעמים רבות היינו מגיעים בעלטה מוחלטת למקום בו לנו וכשהשחר עלה נגלה לפנינו כל פעם נוף חדש ומרגש. לעולם לא אשכח איך הלכתי לאיבוד תוך כדי ריצה באי הדרומי בניו זילנד ולאחר מכן תפסתי טרמפים, או איך פגשתי חברים חדשים בהולנד או אפילו איך רצתי בשלג מתגבר בפינלנד. חוויות נפלאות שאנצור לעד.

אז איך באמת מצליחים לשלב ריצה וחופשה? ארגנתי לפניכם 5 טיפים שתמיד עוזרים לי להצליח בכך.

חוק ברזלערכת ריצה תמיד נכנסת למזוודה. גם אם אתם מתלבטים אם תצליחו או לא תצליחו לרוץ בחופשה הבאה שלכם, תפסיקו להתלבט ותכניסו לפחות סט אחד של בגדי ריצה וזוג נעלי ריצה. לפעמים מקום חדש ורענן דווקא יגרום לכם לרצות לרוץ ולגלות אותו. כשאתם רצים במסלולים הקבועים שלכם גם נוף יפה ומיוחד כבר נראה שגרתי ולא מרגש. מראה של מקום לא ידוע יכול לעורר בכם התלהבות חדשה לריצה.

תתכננו מראש או שלא. היום זה מאוד פשוט, גם לפני שאנחנו מגיעים למקום מסוים אנחנו יכולים לדעת האם יש בקרבת מקום מסלולים ראויים. אפשר להשתמש באפליקציות, כגון: Google Maps, ואם נרצה להיות ספציפhים יותר נוכל לדעת לפרטי פרטים כיצד המקום והמשטח נראים לפי Google Earth. בנוסף' יש אתרים נוספים עם המלצות על מסלולים שרצים אחרים כבר רצו. מצד שני, כפי שאמרתי בסעיף הקודם, תמיד גם מגניב פשוט לצאת ולגלות מה יש בחוץ מבלי לדעת כלום. לשחרר ולהתחדש. הרי זה כל הקטע של חופשה, לא?

לקום ומוקדם. יש משהו ודאי בריצות בוקר, אם מצליחים לקום הן לרוב מתקיימות, מה שאי אפשר תמיד לומר על ריצות ערב. אחרי יום שלם תמיד כולם שפוכים מטיולים ומסיורים. יתרון נוסף הוא בכך שאתם לא מפריעים למשפחה או לחברים שאיתם בחרתם לנסוע. הריצה שלכם היא בזמן שכולם ישנים, מקסימום תחזרו ותמצאו אותם מתעוררים תוך כדי שאתם עושים מתיחות.


גיא שפירא, רץ בגיאורגיה היפה (צילום: גיא שפירא)

גיא שפירא, רץ בגיאורגיה היפה (צילום: גיא שפירא)


תנסו לשלב ריצה עם משפחה או חברים. כשאנחנו נוסעים עם המשפחה של בן זוגי אני תמיד יודעת שיהיה לי עם מי לרוץ. גיסי, חובב ריצה מושבע, וכך גמענו מרחקים בפראג, יוון ומקומות אחרים ונפלאים. יוצא לנו לדבר ולשוחח כמו שלא יוצא לנו בדרך כלל. אחר כך, פעמים רבות, הילדים מצטרפים לאימון המשך בפארק הקרוב. כיף גדול לכולם. דרך אגב, גם חברים שנמצאים ברמות כושר אחרות מכם ישמחו לצאת ולרוץ אתכם, אם רק תדעו לשלב את המינון הנכון של מרחק וקצב.

תורידו את הרגל מהגז. אל תלחצו על השלמת קילומטרים, ביצוע כל האימונים או אפילו הקצב שבו אתם רצים. פשוט תתנו לריצה להוסיף כיף ושחרור לחופשה שלכם ולא להפך. אם תתחילו לחשוש מכך שאתם לא מבצעים את כל מה שאתם אמורים לעשות אז פספסתם בעצם את כל המטרה של החופשה – להירגע וליהנות.

לסיכום, אין כמו ריצה בחופשה ואין חופשה בלי ריצה.

אז איפה אתם הולכים לרוץ בקיץ הקרוב?

קיץ נעים לכולם.

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.


איך עוברים מריצת כביש לריצת שטח? 5 טיפים שימושיים


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נעה

    כמה טיפים נוספים לריצה בחו״ל:
    אפשר לדחוף שטר לסולייה של הנעל, למקרה שתכלו לאיבוד ותצטרכו לקחת מונית. או אולי תגיעו למקום נחמד ותרצו להיכנס אליו. או לקנות שתייה או מזכרת.
    מומלץ לקחת כרטיס ביקור של המלון בשפת המקור. תוכלו להראות אותו לנהג מונית או לעובר אורח כדי למצוא את הדרך חזרה.
    רוב פקידי הקבלה במלונות יודעים להמליץ על מסלולי ריצה. תשאלו אותם. אפשר אפילו לשאול אותם אם יש עוד מישהו שיוצא לרוץ.
    ניתן לרוץ רק כיוון אחד, ולא הלוך ושוב, כדי להכיר את העיר, ואז לחזור במונית. במקרה כזה אין צורך לזכור את הדרך או לרוץ רק ישר. הזדמנות לרוץ רחוק, להכיר את הנוף ולא להשתעמם באותה דרך חזרה.
    מומלץ לקחת פלאפון. גם כדי לראות מפה, גם כדי לצלם וגם כדי להתקשר במקרה הצורך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר