עו"ד אפרת לופו מוסקוביץ' (צילום: אלומה כץ בר)
עו"ד אפרת לופו מוסקוביץ' (צילום: אלומה כץ בר)

עורכי דין מזן חדש שמים סוף לחובות: עמותה ירושלמית חברתית עוזרת לצאת מהמינוס

עובדים קשה, מרוויחים משכורות נאות, לא לוקחים סיכונים מיותרים - ועדיין חיים עם חובות ועיקולים. המציאות הנוכחית הולידה חייבים חדשים, כאלה שנקלעו למשבר כלכלי ולא יכולים לממן עורך דין בעשרות אלפי שקלים. בעמותה הירושלמית החדשה - "דף חדש ללא חובות" מאמינים בייצוג משפטי הגון, במחיר הוגן ובגישה מכבדת ובגובה עיניים

פורסם בתאריך: 6.12.18 20:01

זה קרה לפני שבועיים. למשרד שלי בירושלים נכנס זוג צעיר וסיפר על החובות הגדולים אליהם נקלע. הם מגדלים שלושה ילדים קטנים, היא מנהלת חשבונות והוא מתקין מזגנים. שניהם מרוויחים משכורות נאות.

כשנולד בנם השני הם התקשו לעמוד בהוצאות הבית, אז הם החליטו לקחת הלוואה. כשנולדה הבת השלישית, הם נאלצו לקחת עוד אחת, אבל אחרי זמן קצר החזרי ההלוואות חנקו אותם. בלית ברירה הם פנו שוב למסלול ההלוואות. בפעם האחרונה שהם ניגשו לקחת הלוואה, סירבו כל הבנקים לתת להם אותה לא ערבים. האמת, כבר לא היה מי שיערוב להם, כך סיפרו.

במקרה הזה, השניים לקחו אחריות ופנו לליווי כלכלי. בנו תקציב חודשי, הצטמצמו כמה שאפשר ואפילו נאלצו להסביר לבנם הבכור, שלא יוכל להמשיך יותר בחוג כדורסל. אבל זה לא הספיק. חשבון הבנק עוקל, המשכורת גם ונציגי הוצאה לפועל דפקו בדלת.

האשה, חנוקת דמעות, סיפרה לי שהעול הכלכלי כבר החל לחלחל לתוך הבית, לתוך המשפחה, ריבים, לחץ, מתח נפשי שמשפיע גם על הילדים. לא פשוט.



בנקודה הזו הסיפור שלהם יכול היה להפוך לטרגדיה, או לסיפור הצלחה.

אם בעיית החובות לא תיפתר, כל המאמצים היו לשווא. הם עשויים להתגרש ולממן שני משקי בית, ואז הילדים מאבדים סיכוי לעתיד טוב יותר. אז מה עושים כשאין 40 אלף שקלים כדי לשלם לעו"ד שיטפל בבעיית החובות? בוודאי לא כזה שבקושי יטרח להסתכל להם בעיניים, אלא פשוט ימלא טפסים.

כמו רבים אחרים שאני ועמיתיי לעמותת "דף חדש ללא חובות" נתקלים בהם, הטיפול אינו יכול להיות משפטי בלבד. משפחה שכזו זקוקה לעו"ד שיהיה חלק מתהליך השיקום הכלכלי ויראה את התמונה הכוללת. כזה שלא חושש לדבר על רגשות, שמקבל בהבנה בכי ותסכול, שלא עסוק בהאשמות או בשיפוטיות. שפשוט יעזור. יעזור למצוא את הפתרון המתאים ביותר יחד איתם ויסביר להם – אפילו שבע פעמים – מהו הליך פשיטת רגל ומהו הפטר. כי כשהמוח עמוס בלחץ וחרדות הוא לא פנוי להבין הליכים משפטיים.

אנחנו, בעמותת "דף חדש ללא חובות", רואים את הלקוח בגובה העיניים. לא מבטיחים הבטחות שווא, לא נכנסים להליכים משפטיים שהפונים אינם מבינים, אלא פשוט שואלים בכל פגישה מה שלומם ומתעניינים בתשובה. באמת. גם אם הפגישה תהיה ארוכה יותר בחצי שעה מהמתוכנן.


 


בחרתי להיות עו"ד חברתית מתוך הבנה שכמשפטנים יש לנו כוח גדול ו"עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה" (את זה אמר ספיידרמן, ולו יש באמת המון כוח). במילים אחרת – אחריות לייצג באופן הגון, ראוי ומכבד.

כעו"ד חברתית אני מלווה פונים כמו אותו הזוג. הם לא עניים, לא מובטלים, לא רעבים ללחם. מדובר ב"עניים החדשים", אלה שעובדים ומשתכרים בכבוד ועדיין לא מצליחים לסגור את החודש. כשהלוואות הן עניין כל כך נפוץ וזמין, עד שאפילו בסופר אפשר לקבל אותן, לא מפתיע שהרבה משקי בית נופלים לתוך בור החובות.

אם גם אתם עורכי דין חברתיים הצטרפו אלי.

אם נקלעתם לבעיית חובות – האתר שלנו הוא המקום שממנו כדאי לפתוח דף חדש: http://www.freshstart.org.il/


* עו"ד אפרת לופו מוסקוביץ', משנה למנכ"ל עמותת "דף חדש ללא חובות" ועו"ד חברתית בתחום חדלות הפרעון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר