ערכת וופל (צילום: בתחן אכדרי)
ערכת וופל (צילום: בתחן אכדרי)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | מה עושים עם ערימות משלוחי המנות?

קיבלתם אינספור משלוחי מנות? הנה כמה אופציות למה אפשר לעשות איתם (כי כמה ממתקים אפשר לאכול)

פורסם בתאריך: 20.3.19 12:39

אז פורים יצא לדרך בקולות חצוצרה ובשמחה גדולה. מתחילת השבוע – תחפושות בכל מקום. השיא כמובן היה ביום שלישי במסיבות הפורים במסגרות. מגדול עד קטן תחפושות, ממתקים והמון המון שמח.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

בואו נדבר רגע על כל הממתקים האלו…. מעבר למה שחזר מהמסגרות ביום שלישי, משלוחי המנות יתחילו לזרום בהמוניהם אל ביתנו, מבוקר יום שישי ועד כניסת השבת.

השפע הזה שתמיד מצחיק אותי, איך הוא מגיע בדיוק שניה לפני פסח. ערימות של חמץ שיש שבועיים למצוא להם סידור ראוי.


קינוחים מפנקים (צילום: בתחן אכדרי)

קינוחים מפנקים (צילום: בתחן אכדרי)

 


אז קודם כל בשישי זה זמן נהדר לייעד את משלוח המנות כבר לשבת. במקום ממתקים וחטיפים – להכניס בו חלה, סלט, ממרח, או שתיה קלה ופיצוחים. דברים שיכולים להיות אכילים כבר במהלך השבת. כחלק מסעודות השבת.

כמובן זה לא במקום ערימות הממתקים המסורתיות, אלא רק המלצה. נחזור רגע לערימות החטיפים. אז מה עושים עם כל הטוב הזה, מבלי להאביס את כל המשפחה. אלו האופציות שאני בדרך כלל בוחרת מהן.



האופציה הראשונה היא לשלוח עם הילדודס לגן/לכיתה לקבלת שבת הקרובה. שיעשו מסיבת חטיפים וימשיכו את כל השמח הזה עם החברים.

האופציה השניה היא לארוז הכל בקרטון יפה לכוחות הביטחון. לשבת עם הילדים לכתוב ברכות, לצייר ציורים, ואז לקשט איתם את הקרטון. לקחת את הקרטון העמוס כל טוב ומקושט בברכות הילדים, ולהוריד באחד הבסיסים ו/או מחסומים המפוזרים ברחבי ירושלים.


ערכת וופל (צילום: בתחן אכדרי)

ערכת וופל (צילום: בתחן אכדרי)


וכן… אני מודעת לזה שממתקים לא טובים לאף אחד בכמויות. לא לנו, לא לילדים שלנו, ובטח לא למי ששומר עלינו. אבל שורה תחתונה כולנו צרכנים של חטיפים וממתקים בצורה זאת או אחרת. אז העבירו אותם בלב שמח, ותסמכו על מי שמקבל שידע למנן כמויות לעצמו.

בהזדמנות הזאת אני רוצה לציין גם את עניין חלוקת הממתקים בבתי חולים. לשם אני דווקא לא ממליצה להגיע עם מזון. הפתעות וצעצועים – כן. ממתקים – לא. הסיבה פשוטה. לא כל מאושפז, גדול או קטן, יכול לטעום מכל הטוב שמגיע. חלק בצום, לחלק אסור, ולחלק פשוט לא מומלץ. כשנכנסים לחלק ממתקים למי שאסור, בעיקר ילדים, זה גורם יותר עצב משמחה. אז כדאי לכוון למשהו שמותר לכולם ולא חלילה יעכיר את ביקור השמחה.

והכי חשוב, להנות! לשמוח! לשחרר קצת את חוקי הבית לטובת סופ"ש של נהפוך הוא. ואם בחרתם למסור את כל הממתקים, אל תשכחו לתת לילדים לבחור לעצמם מה הם אוהבים ושומרים.

חג פורים שמח ומתוק!

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר