מסעדת בנדיקט, מסעדת ג'ירף, יהונתן כהן (צילומים: דודו בכר, מתוך דף הפייסבוק של מסעדת ג'ירף, אסף קרלה)
מסעדת בנדיקט, מסעדת ג'ירף, יהונתן כהן (צילומים: דודו בכר, מתוך דף הפייסבוק של מסעדת ג'ירף, אסף קרלה)

דעה | קריאה חשובה לבנדיקט ולג'ירף: פתחו סניף בירושלים בשבת

זהו זמן ההתגייסות של רשתות המזון הגדולות שפתוחות בשבת לתקוע יתד בירושלים | טור דעה מאת יהונתן כהן

פורסם בתאריך: 7.6.19 07:16

מי מכם שניסה להזמין מקום לאחת המסעדות המובילות בעיר לארוחת שישי בערב, כבר מכיר היטב את ההרגשה. אם חציתם את הגבול של ראשון בערב, חמישה ימים לפני מועד הארוחה המתוכננת, הסיכוי למצוא שולחן באחד היעדים המבוקשים הוא אפסי.

יש מגוון ויש מבחר, והדבר המשמעותי והעוצמתי ביותר, לפחות מבחינתי, כמי שתופס את עצמו כגרגרן, רעב תמידי, אבל גם כזה שמעריך ומבין את המורכבות העירונית על שלל גווניה ותפיסותיה, הוא שסתם לפתוח מקום בשבת כדי להגיד 'פתחנו בשבת', פשוט לא יעבוד.

כדי להצליח בירושלים בשבת, בוודאי בתחום המזון, צריך להצליח לדייק בשלושה תחומים. הראשון הוא לדעת לענות על צורך, השני הוא להכיר את הזירה, כלומר להבין את העיר ואת מורכבויותיה, והחשוב מכל, טריוויאלי ואיזוטרי ככל שישמע, אבל זהו הדבר המורכב ביותר בתחום האוכל שאין בלתו: שיהיה טעים.



מכאן שיש בה חן וקסם בשבת הירושלמית בעת הזו. רק מי שחי אותה ידע להעריך. את המבחר, הגיוון ובעיקר את האומץ והשליחות שאין לזלזל בה של רבים מבעלי העסקים שבתוך עולם עיסקי ציני וקר מקפידים לשלב אלמנטים ערכיים רבי משמעות של שליחות, מתוך ניסיון, מורכב ככל שיהיה, לשמור על ירושלים חיה בשבת. קפה סירה, פרגמון, בר יין, קפה בסתת, טלביה, סאטיה, צ'אקרה, פוקצ'ה בר, דוכן המיצים שליד מתחם התחנה, אדום, וכמובן המבחר העצום שבעיר העתיקה ובמזרח העיר, ובהרים שסביב – רשימה חלקית ביותר, על קצה המזלג ממש (וסליחה עם אלו שהשארתי בשוגג בחוץ) של מקומות טובים מאוד מתאימים לכל כיס, לכל מעמד ולכל מצב רוח. מקומות שהם חלק מהמרקם העירוני העדין והמרשים. מתחם התחנה כמובן ורחוב עזה שנפתח לאיטו בסופי השבוע. אסור לזלזל במה שיש, שאיננו מעט – אבל אין ספק שיש לשאוף ליותר, וכאן הדחיפה צריכה להגיע מכיוונם של הגדולים, המבוססים, אלו שאינם ירושלמים ורוצים לתרום לעיר, או שמא כאלה שהיו ירושלמים ומוטב שיחזירו מעט לכור מחצבתם.


מסעדת ג'ירף (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מסעדת ג'ירף)

מסעדת ג'ירף (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מסעדת ג'ירף)


זהו זמן ההתגייסות של הרשתות הגדולות. אלו שידעו לענות ולפצח בצורה נכונה שלא תדרוש מהם יותר מדי את שלושת התנאים העיקריים שהוצגו למעלה, להצלחת עסק בתחום המזון, במיוחד בירושלים. מקדונלד'ס מקפידים לעשות זאת, הג'ירף יכולים לעשות זאת, יש עוד שורה של רשתות שמתאימות ככפפה ליד הירושלמית.

בלתי נתפס בעיני שירושלמים יצאו את העיר כדי לעמוד בתור ברשת ארוחות הבוקר המצוינת 'בנדיקט' שחלק עיקרי מבעליה גדלו כאן בירושלים, ופינטזו על ארוחת הבוקר הנהדרת שהם מייצרים כיום, כשהיו נערים בבית הכרם.


מסעדת בנדיקט (צילום: דודו בכר)

מסעדת בנדיקט (צילום: דודו בכר)


בלתי מתקבל על הדעת שאגאדיר, רשת המבורגריות פרימיום לא רעה, עם סניף אחד כשר בבני ברק, מחליטה לפתוח את השני כאן. רק דבר אחד יוכל לבצע תיקון בסערה הגדולה שחשף "כל העיר" בשבוע שעבר: אגאדיר משנה את התכניות ופותחת בשבת. וחשוב להבין: המיקום קריטי, כזה שלא יפריע לאוכלוסיה וישמור על המרקם רב העוצמה של החיים המשותפים.

מבחינתי גם אין מקום לבייקון או שרצים שעשויים להתפרש כאצבע בעין של ציבורים מסויימים. רק עוד אופציה לאכול ובילוי טוב ומגוון בשבת. כדי לחסוך את הדלק עד למישור החוף, להעשיר ולהצטרף אל המגוון המיוחד ורב הקסם של השבת החילונית ירושלמית.


יהונתן כהן (צילום: אסף קרלה)

יהונתן כהן (צילום: אסף קרלה)



 

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השאלה תוך כמה זמן זה יסגר מה לעשות אין לזה קהל בירושלים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא קראת את הכתבה ? בשביל להזמין שולחן לשבת אתה צריך לעשות את זה מיום ראשון . אז בוודאי שיש מספיק קהל בירושלים

  3. צ

    ובמשך השבוע זה רייק אם זה היה להם כלכלי הם היו פותחים מי זמן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר