קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

האם מחירי ההובלות ירדו בעקבות הקורונה?

הקורונה השפיעה באופן משמעותי על החיים של כל הישראלים, או כמעט כולנו. באופן טבעי המגפה העולמית גרמה לשינויים גם בענפים רבים, כולל ההובלות. חלק מההשפעות של השנה המטלטלת שעברנו יתבררו רק בהמשך, אבל יש שאלות שכן יש עליהן תשובה - כמו למשל זו שבכותרת, האם מחיר הובלה שמתבצעת כיום יהיה גבוה יותר או נמוך יותר בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה

פורסם בתאריך: 25.5.21 12:50

הקורונה השפיעה באופן משמעותי על החיים של כל הישראלים, או כמעט כולנו. באופן טבעי המגפה העולמית גרמה לשינויים גם בענפים רבים, כולל ההובלות. חלק מההשפעות של השנה המטלטלת שעברנו יתבררו רק בהמשך, אבל יש שאלות שכן יש עליהן תשובה – כמו למשל זו שבכותרת, האם מחיר הובלה שמתבצעת כיום יהיה גבוה יותר או נמוך יותר בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה.

מה קרה בתחום ההובלות במהלך שנת הקורונה?

בתקופה שבה המגפה עדיין הייתה נוכחת בארץ, בעוצמה כזו או אחרת, הסתמנה ירידה בביקוש לשירותי הובלות. ייתכן שהסיבה לכך הייתה הצורך להקפיד על ריחוק חברתי וההעדפה של חלק מהישראלים להימנע משינויים בחיים שכרוכים באינטראקציות עם אנשים רבים, יכול להיות שבזמן מגפה, שמלווה גם באי ודאות כלכלית משמעותית, אנשים נטו פחות לשנות מקום מגורים ואולי זה היה הרצון/הצורך להיצמד למוכר ואפילו להסתגר בבית – בכל מקרה, הביקוש להובלות ולכן מחירי הובלה היו נמוכים יותר (אם כי לא באופן דרמטי).

איך משפיעה החזרה לשגרה על שוק ההובלות?

מבצע החיסונים המוצלח אפשר לישראל לחזור לשגרה כמעט מלאה. גם בתחום ההובלות אפשר לראות שהקורונה כמעט ונשכחה, אנשים רבים מחדשים תוכניות שהוקפאו או נדחו, ובהתאם כל חברות ההובלה זוכות לביקוש מחודש, בדיוק כמו בימים שלפני הקורונה.

התוצאה: מחירי הובלות מעודכנים חזרו לרמה של 2019. יש אמנם הבדלים מסוימים בין אזורים שונים בארץ, כשיש מקומות שבהם הפער נסגר לגמרי ויש מקומות שבהם עדיין ניתן לראות ירידה קלה במחירי ההובלות, אבל בסך הכל אפשר לומר שחזרנו לשגרה גם מבחינה זו.

כיצד נקבע מחיר הובלה?

כל חברה שמכבדת את עצמה מציגה מחירון הובלות מפורט. ליתר דיוק מדובר בטווח עלויות מקובל, שכן ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על כל הצעת מחיר ספציפית שנמסרת ללקוח.

המרכיב העיקרי בכל הצעת מחיר לביצוע הובלה, בין אם פרטית ובין אם עסקית, הוא היקף התכולה. המשוואה פשוטה: ככל שיש יותר פריטים, כך ההובלה נמשכת זמן רב יותר, המובילים מתאמצים יותר – והלקוחות מתבקשים לשלם יותר. טיפ: אם תצמצמו את היקף התכולה ולא תסחבו אתכם למקום החדש חפצים שאין בהם באמת תועלת מבחינתכם, תוכלו לשלם פחות על ההובלה.

מרכיב שני הוא מורכבות ההעמסה והפריקה. אם למשל יש צורך במנוף, ההובלה תתייקר במידה מסוימת. אם אי אפשר להחנות את המשאית סמוך לכניסה לבניין, גם כן עשויה להיות לכך השפעה על העלות. באופן דומה כשיש צורך לפרק ולהרכיב רהיטים או מכשירי חשמל (לדוגמה דלת של מקרר), תיתכן תוספת קלה למחיר.

מרכיב שלישי הוא המרחק בין נקודת המוצא ליעד, ועוד גורם שנלקח בחשבון הוא הביקוש לשירותים נוספים – למשל אריזת תכולת הדירה שלכם. בדרך כלל כשמגיע הקיץ הביקוש להובלות עולה, ואיתו גם המחיר. בסתיו, ועוד יותר מכך בחורף, ישנה ירידה במחירים.

המאמר בשיתוף חברת המובילים בישראל


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר