קרדיט תמונות: freepik
קרדיט תמונות: freepik

ערן קיוותי מ'הדברה בטוחה' מסביר על 10 מזיקים הכי מסוכנים בישראל

בישראל חיים סוגים רבים מאוד של בעלי חיים, חלקם הגדול חרקים - ולמרבה הצער כאלה שמזיקים לנו בדרכים שונות. בהתאם חברות שמציעות שירותי הדברה נגד מזיקים זוכות לביקוש רב, ובפרט הן פועלות נגד 10 המזיקים הבאים שהם הבעייתיים ביותר

פורסם בתאריך: 31.5.21 14:04

בישראל חיים סוגים רבים מאוד של בעלי חיים, חלקם הגדול חרקים – ולמרבה הצער כאלה שמזיקים לנו בדרכים שונות. בהתאם חברות שמציעות שירותי הדברה נגד מזיקים זוכות לביקוש רב, ובפרט הן פועלות נגד 10 המזיקים הבאים שהם הבעייתיים ביותר:

  1. טרמיטים

חרק שכמעט ואי אפשר להבחין בו משום שהטרמיטים נמצאים בעיקר במנהרות ובתעלות שהם חופרים. הבעיה היא הנזק העצום לתשתיות, משקופים ורהיטים – ובמיוחד אם לא מגלים אותם בזמן ולא מבצעים הדברה יעילה.

  1. פשפשי מיטה

פשפשי המיטה ניזונים מדם של בני אדם, ועלולים לעקוץ את מקור הארוחה שלהם במשך 10-20 דקות ברציפות בזמן שהוא ישן. בנוסף מדובר בחרקים עם יכולת הסתתרות טובה מאוד, ולכן רק מדבירים מקצועיים ומנוסים יכולים להבטיח בית נקי לגמרי מפשפשים – וגם לקיים את ההבטחה.

  1. חרקי מזון

קבוצה גדולה למדי של חרקים שלא פוגעת בבני אדם אבל עלולה לגרום לנזק כספי חמור – בגלל ההשתלטות שלהם על מזונות שונים. בין חרקי המזון: חדקונית האורז, עש הקמח וחיפושית הטבק.

  1. תיקנים אמריקאים

למעשה התיקנים האמריקאים, או בכינוי המקובל יותר ג'וקים, לא באמת מסוכנים לבני אדם. יחד עם זאת מדובר בחרקים נפוצים במיוחד ובכאלה שמייצרים אצל חלק גדול מאיתנו תחושות שליליות עוצמתיות, ולכן מדובר באחד השירותים הנפוצים ביותר של הדברת מזיקים בבית.

  1. נמלים

החריצות של הנמלים והתקשורת היעילה ביניהן הן תכונות שראוי להעריך ואפילו לחקות – אבל כשהן מגיעות למטבח בבית או בעסק הן עלולות להוביל לנזקים נרחבים. הדברת נמלים מתבצעת באמצעות קפסולות זעירות שכוללות חומר רעיל או ע"י ריסוס. בדרך כלל כשיש נמלים תתבצע הדברה נגד מזיקים בבית ובגינה כדי להבטיח פתרון מלא.

  1. יתוש הנמר האסיאתי

יתוש יחסית גדול עם רגליים ארוכות ופסים לבנים על הגוף. הסיכון העיקרי הוא מהעברת מחלות זיהומיות שונות ובפרט קדחת הנילוס המערבי. המלחמה בו כוללת צעדי מניעה כגון ייבוש המקומות שבהם ישנם ביצים של יתוש זה (למשל תחתיות של אדניות ועציצים) וריסוס נגד היתושים הבוגרים.

  1. קרדית האבק

חרק מיקרוסקופי שנמצא כמעט בכל מקום בבתים שלנו. הוא ניזון מקשקשים ותאי עור מתים, והנוכחות שלו בתוך ריפודי הספות, סיבים של שטיחים או מזרונים עלולה לייצר תגובות אלרגיות ולהוביל למחלות של דרכי הנשימה.

  1. קרצית המערות

חרק שכפי שניתן להבין משמו חי במערות. עלול להעביר לבני אדם את קדחת המערות שהינה מחלה קטלנית.

  1. צרעות

גם הצרעה הגרמנית וגם הצרעה המזרחית, שנקראת גם דבור, עלולות לעקוץ – והעקיצה שלהן כואבת מאוד. הצרעות בונות את הקן שלהן במקומות שונים בקרבת בני אדם, כולל חורים בקיר, ארגזים של תריסים ואפילו במרווח שבין בית מנורה לתקרה. סילוק קן צרעות מתבצע בדרך כלל בשעות הערב כשכל הצרעות בקן ואז ניתן לפגוע בכולן יחד.

  1. נחשים

רוב הנחשים בישראל אמנם לא ארסיים, אבל מי שאינו איש מקצוע מיומן לא יוכל לזהות את סוג הנחש ולהבין אם הוא מסוכן או לא – ולכן בכל מקרה שבו נתקלים בנחש חשוב להזעיק מיד לוכד מוסמך.

המאמר בשיתוף: הדברה בטוחה החברה המובילה בישראל לכל סוגי ההדברות


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר