מתוך תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים בחתונה בגבעת זאב, תת ניצב עופר שומר (צילומים: דוברות המשטרה)
מתוך תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים בחתונה בגבעת זאב, תת ניצב עופר שומר (צילומים: דוברות המשטרה)

הסערה והביקורת בעקבות העימות האלים בחתונה אמש בגבעת זאב – המשטרה: "השוטרות נתקלו ביחס עויין ואלים"

הביקורת על המשטרה בעקבות העימות האלים שפרץ אמש בחתונה בגבעת זאב - תת ניצב עופר שומר, מפקד מרחב ציון, מגיב ואומר: "המשתתפים התנגדו לכוחות המשטרה; נמצה את הדין את אלו הבאים לתקוף שוטרים"

פורסם בתאריך: 15.10.20 08:42

העימות האלים שהתרחש אמש בבית בגבעת זאב, שבו נערכה חתונה בניגוד להגבלות הקורונה, הוביל לגל של תגובות חריפות כנגד המשטרה, מצד חברי כנסת ואף שרים, בראשם השר אריה דרעי, שיצא נגד הודעתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שגיבה את המשטרה, ומסר בין השאר "זו חוצפה שאין כדוגמתה,  מדוע פרום' גמזו לא תמך בפיזור אלים של ההפגנות? מדוב רלא תמך בנקיטת אלימות בעקבות ההתקהלויות בחופי הרחצה? מדוע פרופ' גמזו לא קורא לסגור באלימות חנויות של בעלי עסקים שמפרים סגר ברחבי הארץ?".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, יש לציין, הודיע כי יפתח בבדיקת האירוע. מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן הגיב על ההתקפות על המשטרה ואמר: ""צר לי שבמקום לגנות את אלו המפרים את התקנות ופוגעים באוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפיש".

כפי שפורסם אמש ב"כל העיר" –מהומה פרצה בחתונה שנערכה בבית פרטי בגבעת זאב, עימות אלים החל מול השוטרים והשוטרות, שהגיעו לאכוף את הגבלות הקורונה אחד מבני המשפחה ושוטר נפצעו.

בתגובה למתקפה על המשטרה מגיב ואומר תת ניצב עופר שומר, מפקד מרחב ציון, בין השאר כי בחתונה התקהלו אנשים מעבר לכמות המותרת בחוק: "שוטריות שהגיעו למקום נכנסו פנימה על מנת לברר מי בעל המקום, ועל מנת לפזר את החתונה, שהתקיימה בניגוד לכללים, אך הן נתקלו ביחס עויין ובהתנגדות מצד המשתתפים ומצד בעלת המקום. כתוצאה מכך השוטרות הפעילו שיקול דעת, יצאו החוצה והזעיקו כוחות נוספים ונכנסו פנימה בכוחות ממתוגברים על מנת הלשתלט על האירוע, לפזר את המתקהלים ולחלק דוחות בהתאם".




תת ניצב עופר שומר מפקד מרחב ציון – על העימות האלים בחתונה שהתקיימה בבית בגבעת זאב: 


תנ"צ מדגיש כי "השוטרים בעת שנכנסו פניהמ נתקלו ביחס עויין ואלים במיוחד, הושמעו כלפיהם איומים, נזרקו לעברם בקבקי זכוכית כולל בקבוק שמן שנשפך על הרצפה. בעת הניסיון לעכב את בעלת הבית, בנה התנגד בצורה קשה ביותר כלפי השוטרים למעצרו, וכתוצאה מכך השוטר והחשוד החליקו על הרצפה, החשוד נפצע קלות והשוטר נפצע במספר מקומות".


תיעוד האירוע כפי שעלה ממצלמות הגוף של השוטרים:


תנ"צ שומר מוסיף ואומר כי "היתה הפרה חמורה כנגד תקנות בריאות העם, ההתקהלות הזו של החתונה היתה אסורה מלכתחילה. המשתתפים לא רק הפרו את החוק ביודעין, אלא אף התנגדו לכוחות המשטרה שבאו בסך הכל לאכוף את התקנות. המשטרה רואה בחומרה רבה תקיפות שוטרים ותמצה את הדין את אלו הבאים לתקוף שוטרים. המשטרה נשלחה על ידי הדרג המדיני לאכוף את תקנות הקורונה, המשטרה תמשיך לעשות זאת ללא מורא וללא משוא פנים. אני רוצה לשלוח חיזוק לשוטרים שפעלו הלילה וביצעו את מלאכתם נאמנה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. העצבני מהשפלה

    תפקיד המשטרה , הוא להפסיק עבירה המתקיימת .
    לשם כך היא קיימת . נכון שבימים כתיקונם חגיגת
    חתינה אינה עבירה . אבל כאשר ההוראה שאין ולא תהיה התקהלות של אנשים . מישרוצה לעשות חתונה .
    יכול לעשותה עם שני עדים וזה מספיק . את המסיבה אפשר לערוך מאוחר יותר . ועדיף לחסוך את הכסף למטרה טובה
    לא פחות מנשף חתונה .
    המשטרה הגיעה כדי לאכוף את חוק הקורונה , ולא כדי
    לפגוע בחוגגים . ואם הם התפרעו . המשטרה פעלה
    נכון !!!! ויש להעמיד לדין את כל באי הבית על
    ביצוע עבירה – פגיעה בבריאות העם .

  2. יעל

    אני רואה את כל ההתנהלות הנ"ל ממש לא באור חיובי
    חתונה בבית – חתן וכלה – היה אפשר לתת דוח וזהו .. !
    מעצרים וכ"ו היה אפשר לחכות ליום למחרת מה היה קורה ( אף שוטר ושוטרת ואף אזרח לא היה רוצה להרגיש את תחושה הזו
    אף אחד לא היה רוצה להיות במקום החתן והכלה ממש מסכנים . איזה הרגשה מסכנה הכלה הזו
    אפשר להגדיל את סכום הקנס לסכום מוגדל .
    מעניין האם היתה חתונה חילונית היו מתנהגים כך ,
    צריך לעשות הרבה חשבון נפש כך זאת דעתי . למה שנאת חינם כזו

  3. מ

    אנשים רעים יבואו בפרצוף של כלה בשמלה לבנה ויחריבו כל מה שיראו ויוכלו יפצעו את הקרובים שלה ויתפשטו כאילו מדובר בארוע רצח בהמוניהם בדירה קטנה בה נערכה חתונה קטנטונת עם משפחה גרעינית מצומצמת התקהלות גדולה מאוד של שוטרים שכפלו את בני הבית ונגעו בהם זאת אומרת פצעו אותם והתאכזרו ממש כך אכזריות משטרה של אנשים מושחטים

  4. משטרה חלשה

    כאשר המשטרה חלשה מבובלת מה שנאשר לה זה להסלים ארועים ולהתנהג בברוטליות
    משטרה חזקה שיש כבוד אליה היתה פותר מגע בין אזרחים לרשויות החוק בצורה חכמה
    אבל עזבו,הכל מתחיל מלמעלה.מה חשבתם כשאר במשך שנים אכלתם שנאה מהמנהיגות הפוליטית שהשמאל והמרכז הם אויבי המדינה והעם.
    אז יצמח לנו כאן משטר הגון ששמירת זכויות האזרח? מה חשבתם יצמח כאן פרחים במדינה,קוצים המדינה מצמיחה
    כל החורבן מתחילה מראש הממשלה דרך כל השרים והמפלגות שמרכיבות ומרקיבות את המדינה.
    המדינה שלנו על סף חורבן בית 3,כדאי שתפנימו שהכל עומד כאן לקרוס.חברתית אנחנו הפכנו למטורפים,כלכלית חורבן גדול,בכל כל תחום במדינה הרוס.

  5. חסיד

    מתי המשטרה העזה לפזר חתונה בכפר ערבי או כפר בדואי
    משטרת ישראל חזקה על חלשים
    המשטרה יודעת שהיא תחטוף אם תעז לפזר חתונה ערבית ומכאן הפחד
    בדיוק כמו הריסת בתים במגזר
    אלפי בתים נבנים באין מפריע במגזר
    מתי הרסו במגזר בית? אורווה?מלונת כלב?

  6. אדם טוב שמאבד אמון

    מעניין שהצילום של המשטרה 'אבד', ומפסיק מהרגע שהתחילה האלימות. ורק בצילומי האזרחים מסביב, רואים את השוטרים נוהגים באלימות רבה.

  7. אזרח שומר חוק

    ראיתי את תגובת האחות והאח של הכלה. הם בכלל לא מבינים שפעלו שלא כחוק והפרו את תקנות הסגר. והאח גם שיקר ואמר שהיו רק 16 אנשים בחופה רואים בפירוש שיש התקהלות של לפחות 60 אנשים. זה שהם לא מבינים שהפכו את הסגר, זו הבעיה. לא שאני מצדיק את התנהלות השוטרים. ממש לא. היה צריך להפגין יותר רגישות, בכל זאת, חתונה. אסור לגלות חתונות ואבן צריך להתחתן, אבל אפשר בצורה מצומצמת ובלי להפר תקנות

  8. יהודה

    משטרה ישראל לא בושה להגיד טעינו !! נעשה כאן פשע כנכד משפחה שנהגה בהתאם להנחיות . אבל בשביל אגו וכבוד אז שום אמת לא תתקבל !! מספיק לטייח דברים הופעל כאן כוח בורטלי משפיל ומזעזע היה אפשר לסיים את הכל בהדברות מכובדת מקסימום דוח , מה הפוזה לעצור מידית אמא של הכלה ? בגלל שנגעה בפלאפון של שוטרת ? בשביל זה צריך לפרק לבן שלה את הצורה ? נראה את השוטרים האלו חזקים על הבני דודים .. לא צריך לטייח תאמת . כל בן היה עומד בגופו שלא יעצרו את אמא שלו . הבחור לא תקף את השוטר יש הסרטות שפיצצו אותו מכות עם זכוכיות לפנים . את ההסרטות האלו אין למשטרה . לא בושה להגיד טעינו !!

  9. יהודה

    משטרת ישראל לא בושה להגיד טעינו !! לא צריך לטייח את הסיפור בשקרים ובעובדות שאינן נכונות
    שום דבר לא מצדיק את הפשע שנעשה כאן כלפי המשפחה וכלפי הבחור שחטף מכות רצח כאחרון הרוצחים . המשפחה נצמדה להנחיות , הבחור לא תקף אף שוטר אפשר לראות את זה בהסרטות של המשפחה , את זה אין למשטרה .

  10. אחת

    בעין הציבור לאור הסיקור העיתונאי נראה שלשני הצדדים יש מה ללמוד מהמקרה- על פניו, השוטרת היתה צריכה להיכנס יותר בעדינות ופחות בהפגנתיות ולהגיד את דברה בצורה עניינית מבלי לפגוע ברגשותיהם על אף שלא נהגו כהלכה, שלא נדבר על זה שעשו דין לעצמם והתקהלו בניגוד להוראות ועוד סיפרו לעצמם שיצרו קפסולות וזה בסדר, אבל הקפסולות שלהם לכל בר דעת- מדגרת קורונה, גם בגלל המיקום, גם בגלל תחלופה של הרבה אנשים, גם בגלל שלא באמת שמו את המסיכה על האף והפה. יש מצווה להתחתן, יש עבירה לבתחתן ברוב עם בתקופה כזו! והמשטרה – לא מכים באגרופים עצור. אם אתם מספיק שוטרים, תנטרלו אותו וזהו. תנסו להיות ענייניים ולא עצבניים בעבודה, גם אם נתקלתם בהרבה אוכלוסיה שעויינת אתכם- מי שעויין זה בא מבורות והרבה פעמים ממצוקה. למרות אופי המקצוע שלכם- תלמדו רגישות וחמלה כלפי הציבור מבלי לוותר על תפקידכם במאומה- זו הדרך היהודית לנהוג. בברכת שלום והבנה לכל עם ישראל:)

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הולכים לעצור חתונה עם יסמניקים הם באים לשבור עצמות משטרה חלשה מאוד בושה

  12. טליה

    בושה למשטרה!
    למה תת ניצב לא מגנה את הבוקסים שנחתו על ראש האח של הכלה בלי הרף?! אחרי שאזוק! למחבל שבא לרצוח בכוונה תחילה אתם לא נוגעים בו! בושה!!
    אם ככה לכו תנהגו באלימות לכל חנויות הרחוב הפתוחות בסגר אין מחילה על מה שעשיתם זה לנצח אין להחזיר את הגלגל אחורה זה רוע של נאצים!!!

  13. משיח

    מי שקיים את החתונה עבר על החוק. נקודה.
    גם סרבו להפסיק.
    כל הכבוד למשטרה.
    וכן המשטרה מפזרת חתונות במגזר הערבי.
    וכן במגזר הערבי יש הרבה פחות הםפרות קורונה מאשר אצל החרידים .
    אם החרידים לא רוצים לציית לחוק מדינת ישראל מדינת ישראל תבוא איתם חשבון. ככה זה עובד.

  14. מירב

    כל הכבוד למשטרה שעושה עבדת קןדש לא פחות ונשלח באנשים נגעלים פורעי חוק שבחסות אבא שבשמיים מרדים לעצמם להפר כל חוק. משפחה מגעילה שלא יכלה להמתין עם החתונה מה בוער?? בזמן שאנחנו סגורים בבתים ושומרים על הכללים ועוד בחטיפתו דרעי הגזען מס 1 מגנה את המשטרה?
    אני נכד הפגנות ו גד התקהלות אבל את הדיברה לא תשקר שלכם ואתם חובשי הכיפות( לא כולם!) משקרים ללא סוף די נמאסתם

  15. מיה

    אסור לפגוע במשטרה בזמן עבודה .מותר לתלוננן לגיש תלונה נגדם אבל לפגוע אסור לחלוטין.אם מותר אז?בשבל מה קיים חוק במדינה.לפגוע בהם זה הטירור בעצמו.אחרת יהיה בלגן כמו בגינגיל .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר