מתחם בדיקות האנטיגן ביד שרה, הבוקר (צילום: דוברות יד שרה)
מתחם בדיקות האנטיגן ביד שרה, הבוקר (צילום: דוברות יד שרה)

איך עוצרים את זה? 9 מ-10 האזורים בארץ עם שיעור התחלואה הגבוה ביחס למספר תושבים – בירושלים

הגל החמישי ממשיך להכות, ובתוך קצת יותר מ-24 שעות התגלו כ-4.000 מאומתים נוספים. מספר החולים הפעילים בעיר עומד על 18,672, ו-16 אחוז מהבדיקות נמצאו חיוביות לנגיף

פורסם בתאריך: 10.1.22 13:48

מספר חולי הקורונה בירושלים ממשיך לטפל בקצב מסחרר, ובתוך קצת יותר מיממה אותרו למעלה מ-4,000 חולים חדשים ברחבי העיר. אחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 16 אחוז בשבוע החולף, נתון גבוה משמעותית מהנתון הארצי שעומד על 7 אחוזים.

זאת ועוד – 9 מבין 10 האזורים עם הקפיצה הגבוהה ביותר במספר החולים מגיעים מירושלים, שבה נכון להבוקר, שני, ישנם 18,672 חולים פעילים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


במחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים ממשיכים לדווח על עלייה במספר המאושפזים כמו גם על עלייה במספר החולים במצב קשה וקריטי.

בהדסה עין כרם מאושפזים כעת 52 חולים בשתי מחלקות הקורונה, שהגיעו לתפוסה מלאה. בין החולים – 4 מונשמים במצב קריטי ו-15 במצב קשה.

לדברי מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס "שתי מחלקות הקורונה בהדסה מלאות והצוותים שלנו כבר עוסקים בהכנתה של מחלקת קורונה שלישית. במקביל שומר בית החולים על הפעלתן של כל המחלקות והמרפאות הרגילות לטובת החולים האחרים ועל כן אני שוב ומחדד בפני מי שזקוקים לטיפול רפואי – שגרתי או בהול, הגיעו לטיפול ואל תזניחו מצבים רפואיים שונים שעשויים לגרור החרפה משמעותית".


טבלת השכונות עם שיעור התחלואה הגבוה ביותר ביחס למספר התושבים (גרף: חובב דרור)

השכונות עם שיעור התחלואה הגבוה ביותר ביחס למספר התושבים (גרף: חובב דרור)


בבית החולים הרצוג מאושפזים 43 חולים בשתי מחלקות פעילות. 15 מהחולים במצב קשה, 23 בינוני ו-5 במצב קל. מהרצוג נמסר כי "עד סוף היום צפויים להגיע לאשפוז עוד חולי קורונה לא מעטים והעומס כבד".

על עומסים מדווחים גם במתחמי בדיקות האנטיגן, כאשר זמן ההמתנה לביצוע הבדיקות במתחמים של מד"א ופיקוד העורף ארוך מאוד.

ביד שרה, שם מתבצעות בדיקות אנטיגן בתשלום (50 שקל) מציינים כי ישנה עליה גדולה במספר הנבדקים בשבוע האחרון. עוד נמסר מיד שרה כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד שהם מבצעים עומד על 21 אחוז.

"זינוק של מאות אחוזים נרשם גם במספר הנבדקים לקורונה במיון יד שרה, כשאתמול נבדקו יותר מ-500 אנשים בבבדיקת קורונה מהירה מוסדית, 235 אחוז יותר ביחס לשבוע שעבר", נמסר מיד שרה.

 

 

משה כהן מנכ"ל יד שרה: "הגידול החד בתחלואה בירושלים בא לידי ביטוי גם בעליה בפניות לחדר המיון שלנו ובהתעניינות בשירות אשפוז הבית של יד שרה, שמאפשר לחולים לקבל תנאי אשפוז מלאים בביתם, באמצעות מערך הרופאים והאחיות של יד שרה. פתחנו את מתחם הבדיקות מהשעה 9 בבוקר ועד 23:30 ואנו עושים מאמצים להגדיל עוד את יכולת הבדיקות שלנו, על מנת לסייע לכל הפונים הרבים ולהוריד את זמני ההמתנה".

יצוין כי ביד שרה פועל חדר מיון ערב, עם רופאים מקצועיים משערי צדק והדסה, שנותנים מענה ומאפשרים במקרה הצורך להמשיך באשפוז ביתי באמצעות הרופאים והאחיות של יד שרה, וציוד רפואי לפי הצורך.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר