בית הספר לאמנות מוסררה, מתוך פסטיבל מוסררה מיקס (צילומים מיקה חזן בלום, איציק שוויקי, נטליה מאלי)
בית הספר לאמנות מוסררה, מתוך פסטיבל מוסררה מיקס (צילומים מיקה חזן בלום, איציק שוויקי, נטליה מאלי)

'מוסררה מיקס 2017': מופעי מוזיקה ומיצגי אמנות

בפסטיבל, שיתקיים בימים שלישי עד חמישי זו השנה ה־17 ברציפות, יתארחו עשרות אמנים מהארץ ומחו”ל

פורסם בתאריך: 3.6.17 12:24

עשרות אמנים מהארץ ומהעולם יתכנסו בעוד כמה ימים בשכונת מוסררה במסגרת פסטיבל “מוסררה מיקס 2017”. הפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה־17 ברציפות, כולל כמה הופעות מוזיקליות מהפכניות ולצדן גם מיצגי אמנות של מיטב היוצרים מהעולם כולו. הוא מתקיים בהפקת מוסררה – בית הספר לאמנות רב תחומית וחברה ע”ש נגר, והוא פתוח לקהל הרחב בחינם.

בית ספר מוסררה (צילום: איציק שוויקי)

בית ספר מוסררה (צילום: איציק שוויקי)

 

אל הפסטיבל הזה אל תגיעו עם חשש מתורים אינסופיים לפני כל מיצג, כמו שקורה באירועים רבים מסוג זה, משום שבשונה מהנורמה הוא מתקיים במרחב פתוח וביתי בלב שכונת מוסררה: חצרות הבתים ומתחמי הגלריה ייפתחו לקהל הרחב לשם השתתפות ושוטטות בעולם יצירתי ואמנותי שמבטיח חוויה ייחודית ויוצאת דופן שלא כדאי לפספס.

הפסטיבל עוסק בנושא מורכב אך מרתק, שנראה כי קשה יהיה להבין אותו עד תום ללא הגעה לפסטיבל. כותרתו: “טרה אינקגניטה – מזרח ומערב בעולם היברידי”, ובמסגרתו יועלו סוגיות רבות מתוך עיסוק בין שאמניזם (ראיית הנולד באמצעות רוחות) לטכנולוגיה מתקדמת. הפסטיבל מציג למעשה מכלול של תרבויות מרחבי הגלובוס, המתכנסות בנקודת מבט מחודשת על תפיסת עולם חדשה ורב תרבותית.

פסטיבל מוסררה מיקס (צילום: נטליה מאלי)

פסטיבל מוסררה מיקס (צילום: נטליה מאלי)

האמנים הרבים מגיעים משלל מדינות וביניהן גרמניה, קניה, אנגליה, טורקיה, סין, קמרון, דאגסטן ועוד. יחד איתם יעלו גם אמנים מקומיים כמו אלונה הרפז, קבוצת ‘תזזית’ ועוד תלמידים במחלקת המדיה של מוסררה. על הניהול האומנותי של הפסטיבל אחראי אבי סבג, מנהל ומייסד בית הספר, ואוצרת אותו שרון הורודי.

נוסף על יצירות האמנות הרבות והמיצגים המעניינים שיוצגו בפסטיבל, יהיו גם הופעות של מוזיקאים ולהקות מגוונות ורב תרבותיות, מהסוג שבו דוגלים בבית הספר מוסררה. כך למשל תוכלו להתמסר לצלילי להקת ‘טיגריס’, שיארחו את לירז צ’רכי ויחד יבצעו מוזיקה ייחודית, לעתים קופצנית ולעתים רוגעת, שמשלבת בין אלמנטים של הודו הרחוקה לבין שירי פופ מערביים מהסבנטיז.

פסטיבל מוסררה מיקס (צילום: מיקה חזן בלום)

פסטיבל מוסררה מיקס (צילום: מיקה חזן בלום)

הרכב נוסף ומעניין לא פחות נקרא ‘ז’עלוק’, הרכב גרוב מרוקאי שמנגן על מיתרי הלב כמו גם על מקצבים שיגרמו לכם לזוז מצד לצד. אליהם יתלווה המוזיקאי אלעד לוי הידוע בחיבורו למוזיקה האנדלוסית ובפיתוחה בקרב צעירים. גם ‘קראנץ’ 22’ יופיעו במסגרת הפסטיבל ויארחו את המוזיקאי שי צברי. הלהקה מופיעה במועדונים רבים בארץ ובחו”ל ובפסטיבל הם יעשו עיבודים מיוחדים לשירים של צברי. על הניהול המוזיקלי של הפסטיבל אחראים ערן זקס, אילן גרין וגם אסף סבג.

פסטיבל מוסררה מיקס (צילום: דיויד קריפנדורף)

פסטיבל מוסררה מיקס (צילום: דיויד קריפנדורף)

ההתרגשות לקראת הפסטיבל הוותיק גדולה, וזאת במיוחד בקרב אנשי מוסררה. לדברי אוצרת התערוכה, שרון הורודי, העיתוי של הפסטיבל, גם אם מקרי, מתכתב עם המציאות ומעניק הסתכלות מחודשת על העולם. “נושא הפסטיבל השנה, לתחושתי, רלוונטי מתמיד”, אומרת הורודי, “דווקא בתקופה של זעזועים פוליטיים עמוקים ברחבי העולם, נכון להתבונן על הדברים דרך הפריזמה התרבותית, לבחון את השינויים דרך הפעפוע שנוצר כשתרבויות חודרות זו אל זו ויוצרות אפשרויות חיים חדשות. העולם עומד בפני גלים של שינוי, ואני מאמינה שיש לתרבות חלק נכבד ביכולת להטות את השינויים הללו לכיוון חיובי. כמו בכל משבר, ה’טרה אינקוגניטה’ שלפנינו מציעה בו זמנית גם סכנה – אבל גם הזדמנות”.

פסטיבל מוסררה מיקס. ג’-ה’, 8.6-6.6, 23:00-19:00. מוסררה. כניסה חופשית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר