להקת 'דיפ פרפל' (צילום: באדיבותLive Nation Israel)
להקת 'דיפ פרפל' (צילום: באדיבותLive Nation Israel)

דון איירי, הקלידן של 'דיפ פרפל' ל"כל העיר": "בטוח שיהיה ערב מדהים עם הקהל בירושלים"

להקת הרוק הבריטית תגיע להופעה בארנה ב-23.5. לקראת ההופעה אומר איירי שהוא לא חושש מהמצב הביטחוני ומציין כי "אני יודע שישראל לא המדינה הכי פופולארית בעולם, אבל אנחנו פה בשביל לעשות מוזיקה טובה ולנגן לקהל שאנחנו מחכים לו כל כך"

פורסם בתאריך: 5.5.22 13:35

"Child in Time", "April", "Lalena", ,"Perfect Strangers" Highway Star"" – אם אתם יודעים לפזם עכשיו בלב את מילים השירים הללו, ולמען האמת גם אם לא כל כך, את ההופעה של להקת הרוק האנגלית 'דיפ פרפל' בהיכל הארנה בעוד כשבועיים וחצי סביר להניח שלא תרצו להפסיד

כן, לראשונה בירושלים – מגיעה להקת הרוק הבריטית לעיר הבירה (היא הופיעה בעבר בתל אביב ותופיע בהיכל נוקיה יממה לפני ההופעה בירושלים). זה יקרה ממש בעוד כשבועיים – ב-23.5.2022.


הלהקה נוסדה ב-1968 וכפי שקורה בלהקות כל כך ותיקות – הרכב הלהקה משתנה במרוצת השנים, כשהחבר היחיד שנמצא עדיין בהרכב מאז יום הקמתה הוא המתופף האגדי איאן פייס, ואילו הסולן – איאן גילן הצטרף שנה מאוחר יותר. פרט לשני החברה הוותיקים, שלא לומר מייסדים, שאר חברי הלהקה הם הבסיסט רוג'ר גלובר, הגיטריסט סטיב מורס (שיעדר בגלל מחלת אישתו) והקלידן דון איירי. בראיון מיוחד ל"כל העיר", מספר איירי על ההופעה המתוכננת בירושלים.

"אני מאוד נרגש להגיע ומצפה כבר להופיע בירושלים", אומר איירי כשהתרגשות נשמע בקולו. "אני מחכה לראות את הקהל הירושלמי, אני בטוח שנעשה חיים ונהנה בערב הקסום הזה. זה הולך להיות מיוחד".

איירי, בן 73, הצטרף ל'דיפ פרפל' בשנת 2002, לאחר שהקלידן ג'ון לורד עזב. לורד אגב, השאיר לאיירי את האורגן ההמונד הייחודי והאהוב שלו.


(צילום: באדיבותLive Nation Israel)

(צילום: באדיבותLive Nation Israel)


זה הביקור הראשון שלך בירושלים?
"האמת שלא. ביקרתי בירושלים לפני כעשר שנים, עם מארק קיי ארקייד, חבר טוב שלי ששאל אותי אם בא לי לבוא ולנגן איתו בהופעה שנערכה אז בעיר. כיוון שאני מכיר היטב את המוזיקה שלו, נעניתי להצעה בשמחה וזו למעשה היתה הפעם הראשונה שהופעתי בישראל, כך שירושלים היא סגירת מעגל עבורי.

"בפעם הקודמת ביקרתי במספר אתרים כמו הכותל ובמספר כנסיות", מוסיף איירי. "התרשמתי מאוד מהעיר, מהבניה העתיקה ומהמבנים השונים בעלי המשמעות. ירושלים מדהימה ביופייה וקסומה. אני מאוד מתרגש להגיע שוב".

היכן אתם מתכוונים לטייל בירושלים?
"כרגע אין לי תכנון לטייל, אלא רק לנגן עם הלהקה. ברוב הזמן נהיה בתל אביב, ואני מאמין שהפעם נתמקד בעיקר בטיולים שם ופחות בירושלים. אם יהיה זמן אז אולי נצליח לארגן משהו".

מה אתה יודע על הקהל בישראל ובירושלים?
"אני יודע שהקהל בישראל בכלל הוא מאוד חם ומגוון. אני מכיר את הקהל כי הייתי פה כבר שלוש פעמים – פעמיים בתל אביב וכאמור פעם אחת בירושלים, כך שאני מכיר את הקהל. האנשים מאוד מתלהבים זה מכניס אנרגיות. התחושות בהופעות מול הקהל בישראל תמיד נעימות".

 

 

הצטרפת ללהקה לפני כ-20, כך שאתה הכי חדש.
"הייתי אמור להיות הכי חדש, אבל סטיב מורס הפעם לא יצטרף כי אישתו חולה ויגיע גיטריסט חדש, סיימון מקברייד המוכשר מאוד במקומו, אז הפעם הוא הבחור החדש. זה יהיה שונה בלי סטיב, אבל אני בטוח שיהיו הופעות נפלאות ויהיה מוצלח".

אתה חושש להגיע לירושלים לאור המתיחות הביטחונית בעיר?
"לא. אנחנו מגיעים בשביל המוזיקה ובשביל אנשים שאוהבים מוזיקה. אני יודע שישראל לא המדינה הכי פופולארית בעולם, אנחנו לוקחים בחשבון שיש עוד דעות, אבל אנחנו פה בשביל לעשות מוזיקה טובה ולנגן לקהל שאנחנו מחכים לו כל כך. בטוח שיהיה ערב מדהים עם הקהל בירושלים".

***

המופע בירושלים מתקיים בחסות עיריית ירושלים שביחד עם החברה העירונית 'אריאל' הצליחה למשוך את 'דיפ פרפל' להופעה שנייה בישראל וראשונה בירושלים.

ראש העיר משה לאון: "ירושלים, בירת התרבות, ממשיכה להביא לכאן את מיטב האמנים הבינלאומיים להופעות מגוונות ומרהיבות. אני סמוך ובטוח כי הקהל שיגיע לצפות בלהקת Deep Purple הוותיקה והמצליחה, יהנה מהופעה מושקעת וממכלול רחב שירושלים יודעת להציע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר