פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)
פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)

שלב אחד מתוך שלושה: נחנך מתחם 'גן העץ' בפארק ואדי האסבסטונים

רגע לפני ראש השנה, חגגה עיריית ירושלים ביחד עם תושבי קרית היובל את פתיחתו של שלב' א' בפארק עם מתקני משחק חדישים, מדשאה רחבת ידיים ושיקום גינת 'בוסתניה'. בעוד כעשרה חודשים צפוי הפארק להיפתח כולו לציבור הרחב, כולל האגם המרהיב, בית קפה ועוד

פורסם בתאריך: 18.9.23 11:34

בשעה טובה ומוצלחת – חלק מפארק ואדי האסבסטונים נפתח לתושבי קרית היובל והסביבה. מדובר על שלב א' מתוך שלושה בהקמת הפארק הענק, שבהקמתו השקיעו קק"ל כ-70 מיליון שקלים. במסגרת השלב הראשון של העבודות, שהתרכזו במתחם 'גן העץ' ובגינת 'בוסתניה' הוקמה מדשאה רחבת ידיים, הותקנו מתקני משחק ושוקמה הגינה הקהילתית 'בוסתניה' שנפגעה בשריפה שפרצה במקום לפני מספר חודשים.

יש לציין כי העבודות בפארק יימשכו וחלקים נוספים ממנו צפויים להיפתח בעוד כעשרה חודשים.


פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)

פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)


כידוע, כפי שפורסם בעבר, פארק ואדי האסבסטונים (קק"ל) הוא מיזם משותף לקרן קיימת לישראל, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. הפארק, שבהקמתו מושקעים כ-70 מיליון שקלים, ישמש כפארק רובעי-עירוני, ישתרע על פני שטח של כ-100 דונם ויכלול אגם מלאכותי, שבילים לאופניים ולהולכי הרגל, בית קפה, מתקני משחק חדישים, מתקני ספורט, חידוש הגינה הקהילתית, והכל תוך שמירה ושילוב על ערכי הטבע הקיימים.

"קק״ל פועלת ברחבי הארץ ובעיר ירושלים לרווחת התושבים ושיפור איכות החיים, באמצעות חיזוק שטחי היער כמעטפת ירוקה, המציעה נוף ונופש, המתחברים ומשלימים את השטחים הפתוחים בעיר", נמסר מהקרן הקיימת. "פיתוח הפארק הוא פועל יוצא של המדיניות העירונית לטיפוח הסביבה הירוקה למען התושבים ע"י הוספת ריאות ירוקות משמעותיות בעיר הבירה. הפארקים הרובעיים, כדוגמת הפארק האסבסטונים, מהווים שטחים ירוקים פתוחים ומפותחים עבור השכונות הסובבות אותם, וזאת בלב המרחב הציבורי והעירוני. הפארק ישמש את תושבי השכונות, אשר עוברות בימים אלו תהליך של התחדשות עירונית, במסגרתו מתוכננים אלפי יחידות דיור ופיתוח תשתיות מואץ".

העבודות להקמת מתחם "גן העץ", המבוצעות באמצעות חברת מוריה ובתכנון הרשות לפיתוח ירושלים, נמשכו כ-14 חודשים.


פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)

פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)


 

 

ראש העיר, שחנך את שלב א' של הפארק בשבוע שעבר, מציין כי "זהו צעד נוסף במימוש המדיניות העירונית שלנו לפיתוח ריאות ירוקות בעיר. הפארק החדש, אשר ישתרע על פני כ-100 דונם, יעניק לתושבי השכונות הסמוכות מרחב ציבורי פתוח ומטופח, בו יוכלו לבלות עם משפחותיהם, לטייל, לשחק ולהתאוורר. הפארק ישמש גם כמרכז פעילות קהילתי ויתמוך בתהליך ההתחדשות העירונית המתרחש בשכונות קרית היובל וקרית מנחם. אנו מאמינים כי הפארק החדש יהיה מוקד משיכה עבור תושבי השכונות ועבור תושבי העיר כולה, ויתרום לשיפור איכות החיים שלהם".


פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)

פארק ואדי האסבסטונים-קק"ל (צילום: ארנון בוסאני)


יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי: "משיכוני עולים עם אסבסטונים הפכנו את המקום לפארק ירוק, מפותח ומושקע לטובת תושבי העיר. בפרויקט העצום הזה יש חיבור של קהילה, עיר וקק"ל – יחד עם היבט היסטורי. אנו שמחים בהשקעה הזו, ונמשיך לפתח באמצעות חיזוק שטחי היער, פיתוח טבע עירוני, שמירה על המעטפת הירוקה סביב העיר והקמת היערות הקהילתיים. ירושלים היא בירת ישראל הנצחית ואנו בקק״ל נמשיך להשקיע ולפתח אותה במגוון של תחומים בפעילויות, במיזמים וביערות. כדי שאורה של העיר האהובה ימשיך לזרוח ולהאיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מבקר

    ביקרתי בפארק. מצד אחד שיפצו וטיפחו את הפארק בצמחייה נחמדה אבל מצד שני נגסו בו בהסדרת חנייה; השבילים מקרית יובל לא מסודרים ונראה כאילו העבודה לא השולמה: אבנים רופפות וטיח נופל בשביל המוביל לרח' יאנוש קורצ'אק. הפארק מאד יפה אבל הגימור נראה לא טוב: בחלק ממתקני הספורט הברגים לא מהודקים ולכן חלר מהשלטים נפלו. גשר האבנים על נחל האכזיב נראה לא מוגמר. הכוונה טובה אך הביצוע לוקה.
    מקווה לשיפור בפיתוח המשכי של הגינה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר